دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران مقاوم سازی سازه ها مقابل زلزله بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 45
گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی
این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی است
چکیده
شمار زیادی از سازه های موجود که در مناطق زلزله خیز واقع شده اند بر اساس آیین نامه های طراحی لرزه ای قدیمی که دیگر اعتباری ندارند ، ساخته شده اند . علاوه بر آن شماری از زلزله های اصلی که در طول سالهای اخیر اتفاق افتاده اند بر اهمیت سبک شدن برای کاهش خطر لرزه ای تاکید می کنند . مقاوم سازی لرزه ای سازه های موجود یکی از موثرترین روشها برای کاهش این خطر است .در سالهای اخیر تحقیقات مهمی به مطالعه در رابطه با راهکارهای مختلف جهت ترمیم و تقویت سازه های بتن مسلح برای بالا بردن عملکرد لرزه ای آنها اختصاص داده شده است . بهرحال عملکرد لرزه ای سازه میتواند توسط مقاوم سازی یا ترمیم افزایش یابد . که در این مقوله مهندس راهکاری را بر اساس ارزیابی لرزه ای سازه انتخاب می کند . بنابراین نیازهای اساسی ترمیم و تحقیقات مختلف روی راهکارهای مقاوم سازی میبایست قبل از انتخاب روش روش مقاوم سازی بررسی شود .در این مقاله مشخصات راهکارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و همچنین رابطه بین مقاوم سازی و خصوصیات سازه ای شرح داده شده است.علاوه بر آن چند مورد از مطالعات سازه ای که برای مقاوم سازی اعمال شده ، ارایه شده است. راهکارهای مقاوم سازی لرزه ای معرفی شمار زیادی از راهکارهای موجود مقاوم سازی لرزه ای بسته به نوع و شرایط مختلف سازه موجود است . بنابراین انتخاب نوع مقاوم سازی روند پیچیده ای دارد و تحت تاثیر توام فناوری ، شرایط اقتصادی و اجتماعی قرار دارد .در زیر عواملی که روی انتخاب راهکارهای مقاوم سازی تاثیر می گذارد را بررسی می کنیم : • مقایسه هزینه مقاوم سازی و اهمبت سازه • نیروی انسانی موجود • طول مدت اجرا یا زمان عدم استفاده • تکمیل و تقویت بر اساس عملکرد مورد نظر کارفرما • توجه به تناسب معماری و نقش سازه ای و تکمیل سازه موجود • تداخل برگشت پذیری • کنترل کیفیت سطح عملکرد • اهمیت سیاسی و تاریخی سازه • سازگاری روش مقاوم سازی با سیستم سازه ای موجود • عدم نظم در سختی ، مقاومت و شکل پذیری • تناسب سختی ، مقاومت و شکل پذیری • کنترل آسیب وارده به مولفه ها و اجزای غیر سازه ای • ظرفیت مناسب باربری سیستم فونداسیون • مصالح تعمیر و تکنولوژی موجود بطور کلی دو روش برای افزایش ظرفیت لرزه ای سازه های موجود وجود دارد .اولین روش مقاوم سازی سطح سازه است که شامل اصلاحات کلی سیستم سازه ای است .به شکل6 نگاه کنید. اصلاحات کلی متداول شامل اضافه کردن دیوارهای سازه ای، بادبند های فولادی یا جداکننده های پایه است .دومین روش مقاوم سازی سطحی عضو می باشد (به شکل 7 نگاه کنید). در این روش اعضایی که ظرفیت شکل پذیری ناکافی دارند ظرفیتشان به منظور برآورده کردن حالات حدی افزایش می یابد.مقاوم سازی سطح عضو شامل روشهایی از قبیل اضافه کردن بتن ، فولاد یا زره پوش کردن ستون باالیاف پلیمری مرکب به منظور محدود کردن است . شکل 6 - صلاح کلی سیستم سازه ای مقاوم سازی سطح سازه مقاوم سازی سطح سازه بطور معمول برای افزایش مقاومت جانبی سازه های موجود مورد استفاده قرار می گیرد . از این قبیل مقاوم سازی ساختمانهای بتن مسلح می توان بادبندهای فولادی ، کابلهای پیش تنیده ، دیوارهای پر کننده ، دیوارهای برشی ، پرکننده ها با مصالح بنایی و جداکننده های پایه را نام برد .روشهایی که در زیر شرح داده میشود معمولا برای مقاوم سازی سطح سازه مورد استفاده قرار می گیرد : اضافه کردن دیوارهای سازه ای بتن مسلح اضافه کردن دیوارهای سازه ای یکی از متداولترین روشهای مقاوم سازی سطح سازه برای تقویت سازه های موجود می باشد . بطور کلی تعمیر و ترمیم دیوار برشی موجود یا پرکننده برای یکی از دهانه های قاب استفاده می شود .علاوه بر آن به منظور کاهش زمان و هزینه از شاتکریت یا پانلهای پیش ساخته استفاده می شود . تحقیقاتی که در زمینه دیوارهای سازه ای انجام شده است و یافته ها به نسبت تحقیقات دقیق انجام شده گزارش شده است .تحقیقات نشان می دهد که روند پرکنندگی نقش مهمی در پاسخ پانلها و سازه های دیگر ایفا کرده است . روند پرکنندگی با سخت کردن سازه می تواند برش پایه را افزایش دهد .اثرات واژگونی و برش پایه در محل پر کننده سخت کننده متمرکز شده است .بنابراین در این محلها فونداسیون میبایست تقویت شود. JIRSA و KREGER در 1989 دیوارهای پرکننده یک طبقه را در کاربرد برای چهار نمونه آزمایش کردند.در آزمایش آنها از یک قاب بتن مسلح سه دهانه ، تک طبقه غیر شکل پذیر تا تکنیکهای ساختمان سازی در دهه 1950 را مدل کنند. در این سازه فاصله آرماتورهای برشی ستون زیاد بود و فشردگی وصله ها برای تامین مقاومت کششی نهایی کافی نبود .در آزمایش آنها ابتدا دیوارهای سه گانه در محل بازشو تغییر یافت .آرماتورهای طولی در نزدیکی ستونهای موجود برای افزایش پیوستگی فولاددر 4 نمونه اضافه شد.در ابتدای 3آزمایش شکستهای ناشی از وصله های لب به لب ناقص ستونبا وجود ترمیم پرکننده هاایجاد شد.(شکل 8را نگاه کنید( شکل8-نمودار تاریخچه بارگذاری-تغییر مکان دیوار پر کننده
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقاوم سازی سازه ها مقابل زلزله 1
راهکارهای مقاوم سازی لرزه ای 2
مقاوم سازی سطح سازه 4
اضافه کردن دیوارهای سازه ای بتن مسطح 4
استفاده از بادبندهای فولادی 6
جداسازی لرزه ای 8
مقاوم سازی سطح عضو 8
زره پوش کردن ستون 9
گزینش روشهای مقاوم سازی 10
راههای مقاوم سازی ساختمان ها 13
ازمایش 15
سرای مقاوم سازی 16
روش و هزینه ی انجام مقاوم سازی ؟ 20
نتایج مقاوم سازی تا چه حد قابل اطمینان است؟ 21
طرح های مقاوم سازی دولتی چه نتایجی در بر داررد؟ 22
سوپر فریم R.Cفناوری نوین برای مقابله با زلزله 23
ساختمان فلزی یا بتن آرمه 24
توصیه های طراحی و ساخت 25
اجزای اصلی سازه سوپر فریم R.C 27
سایر موارد فنی 31
نتیجه گیری 33
منبع 34
درس حرفه و فن و مشکلات آن وتاثیر کاربرد روش IT در درس حرفه وفن
با فرمت ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 6
مقدمه 8
تاریخچه ی مختصری از درس حرفه و فن در برنامه ی درسی ایران
11
آموزش حرفه و فن دورة راهنمایی چشم اندازی به آینده 12
مطالعه در زمینه آموزشهای مشابه به این درس در تعدادی از کشورهای جهان: 14
ملاحظات مورد توجه برنامهریزان درسی در طراحی جدید درس: 16
اهداف کلی درس حرفه وفن در دوره راهنمایی: 16
اهداف کنونی کتاب حرفه وفن: 18
برای تحقق اهداف کتاب حرفه وفن چه باید کرد؟ 19
علل عدم موفقیت در جهت دسترسی به اهداف آموزشی کتب حرفه وفن مدارس 20
اهمیت درس حرفه و فن در زندگی
21
چرا آموزش حرفه و فن ؟! 22
درس حرفه وفن گذشته ،حال وآینده 24
چه باید کرد؟ 25
آسیب شناسی درس حرفه و فن 25
چالشهای حرفه و فن
26
ارتباط درس حرفه و فن با ایجاد انگیزه یادگیری در دانش آموزان
30
مشکلات درس حرفه
31
نتایج حاصل از تحقیق و راه حلهای مناسب : 37
مشکلات درس حرفه وفن از منظر دبیران
39
راه حل های پیشنهادی 45
بررسی شیوه های مشارکت والدین در تدریس حرفه وفن 50
بررسی مشکلات دبیر حرفه وفن با اولیاء دانش آموزان: 51
ضرورت توجه به کارهای عملی حرفه وفن توسط دبیران محترم
53
عدم کارائی مطلوب کارگاههای مدارس : 55
مشکلات دبیران حرفه وفن در ساعت کارهای عملی
55
کدام عوامل در تکوین کارگاه ایده آل و مطلوب تاثیر گذارند؟ 57
بررسی مشکلات آموزشی و جایگاه اجتماعی رشته حرفه و فن 62
فوائد پی گیری و ایجادکارگاه خانگی: 64
روش های نوین تدریس:
65
معرفی روش پروژه در تدریس حرفه وفن
67
ویژگی های روش پروژه : 68
مراحل روش پروژه 69
نکات مورد توجه در روش پروژه: 72
مهم ترین ابزارهای فناوری اطلاعات: 76
تعاریف : 76
فناوری اطلاعات (IT) 78
فناوری اطلاعات(IT ) 78
ویژگی های فناوری اطلاعات: IT 78
فناوری اطلاعات را به پنج بخش می توان تقسیم نمود: 79
تفاوتIT و ICT : 81
چگونه می توان با روش IT میزان یادگیری درس حرفه و فن را افزایش داد؟
82
بخشی از مزایای استفاده از تکنولوژی اطلاعات در آموزش و پرورش 83
مزایاو فرصت های ناشی از توسعهIT 85
موانع درون نظام آموزشی برای بکارگیری IT آموزش و پرورش: 85
بررسی تاثیر فناوری IT در بهبود آموزش معلمان 86
در زمینه ارتباط معلمان با IT مطالبی فراهم شده که در پی می آوریم: 87
نکته ای که می توان بر آن تاکید داشت و به آن اشاره کرد این است که: 87
دانش معلمان 88
دانش مربوط به فن معلمی 88
فعالیت های آموزشی معلمان، با استفاده از IT 89
دسترسی به منابع فناوری اطلاعاتIT 89
دانش معلمان در مورد توانمندی فناوری اطلاعات IT در آموزش 90
فن معلمی خارج از کلاس درس 90
ده اصل کلیدی آموزش در مدارس هوشمند 94
محدودیت های ناشی از توسعهIT : 96
محدودیت ها: 97
توصیه ها و راهکارها: 98
نتیجه گیری: 99
فهرست منابع: 100
چکیده
اکثر انسانها در دوره ای از زندگیشان دچار بیقراری و دلهرة ناشی از اضطراب میشوند که مقدار کم اضطراب تا حدودی طبیعی است ولی اگر اضطراب ادامه دار و نیز علائم آن شدید تر شوند آنوقت به یک بیماری مبدل می شود که شخص مضطرب در آن موقع هم باید خود درمانی کند و هم به روانپزشک مراجعه نماید و احیاناً باید از داروی لازم استفاده نماید.
در این میان نوجوانان و جوانان قشری هستند که براحتی در معرض اضطراب قرار می گیرند در این سنین به دلیل مسئله بلوغ نوجوانان خواه نا خواه بدن دچار اضطراب می شود که البته اگر در ابتدا کنترل گردد زود بر طرف می شود.
بعضی عقیده دارند که ترس و اضطراب در دوره نوجوانی و جوانی و حتی در دورة بزرگسالی ریشه در تداعی های غلط دوره ی کودکی فرد دارد. مانند ترس از تاریکی. ترسها و استرس های این دوره را می توان به ترس بر اثر مشکلات زندگی، ترس از آموزشگاه ترس از عدم پذیرش در گروه همسالان و... تقسیم نمود.برای کاستن میزان اضطراب از مکانیسم های خود آگاه و ناخودآگاه استفاده می شود.مانند کوششهای فرد برای کنترل اضطراب، روش های ناخوآگاه برخورد با اضطراب، برنامه ریزی شخصی، وجود فلسفه تغییر دهنده زندگی، به کار بستن تمرین های جسمانی، روانی و دستورات متخصصان که بر پایه مکانیسم های دفاعی استوار است. آرامش و سکوت و خود را به حالت ریلکس (relax) قرار دادن و تنفس آرام کشیدن بالا بردن عزت و اعتماد بنفس، پشتکار و سماجت در کارها و مسئولیتها، تمیز و آراسته و مرتب بودن.
همانطور که بیان شد یکی از مهمترین راههای درمان اضطراب و کم کردن تنش و بیقراری ،افکار درست و آگاه است زمانی که شخصی در فکر و گمان چنین می اندیشد که نمی تواند یا می ترسد و بی قرار است و اصولاً به اضطراب می اندیشد پس خواه ناخواه، دچار اضطراب می شود. برای اینکه شخصی حتی فکر اضطرابی نیز نداشته باشد باید سعی کند فکرش را مشغول کند در بین نوجوانان بهترین راه مشغولیت استفاده از کتاب و دروس می باشد. یکی از این درسها، درس حرفه و فن است. که دارای فعالیت های متنوع، کارهای فکری و دستی مختلف و نیز برقراری روابط اجتماعی با دیگران می باشد.
زمانیکه نوجوان آنچه با دست تراش می دهد در واقع بر آن متمرکز است پس فکرش فقط به کارش است و بس.زمانیکه نوجوانان در فعالیتهای گروهی شرکت می کنند و به بحث و گفتگو درباره مسائل درسی می پردازند یا اینکه با کمک دیگران وسیله ای می سازند پس کمتر فرصت پیدا می کنند که فکرهای مشوش به خود راه دهند. در جمع بودن خود باعث می شود شخص حواسش را فقط به گفتگو جمع متمرکز کند چرا که حس می کند اگر حواسش پرت شود آبرویش می رود پس زمانیکه اشخاص خود را به فعالیت سرگرم می کنند فعالیتی که برای کسب درآمد نیست و نیز فعالیتی که جنبة لذت و تفریح دارد نه جنبه شغل و یا چیز دیگری در چنین موقعی فقط این فعالیت است که شخص مضطرب را نجات می بخشد.البته درس حرفه و فن خود به دلیل دارا بودن فعالیتهای مختلف و تا حدی محدود جلوگیری از خستگی شخص و در نهایت اضطراب شخص می شود.
هر چه فعالیتها متنوع تر باشد و نیز شخص وقت کمتری صرف آنها بکند بطوریکه خسته نشود بهترین درمان برای بیقراری و نگرانی است. پس شخص بمرور دچار اعتماد به نفس می شود از یک طرف وارد جمع شده و از طرف دیگر فعالیتهای مختلف را مستقل انجام می دهد پس دچار اعتماد بنفس قاطع می شود.
کلیدواژه ها: حرفه و فن، مشکلات و راهکارها، دانش آموزان، روش های نوین، اینترنت، رایانه
مقدمه
هر انسانی به طور طبیعی نیازهایی دارد که باید برآورده شود . خداوند تبارک و تعالی در هنگام خلقت ، اسباب و وسایل مورد نیاز مانند عقل ، هوش ، دست ، چشم و ... را برای تامین آن نیازها در اختیار انسان گذاشته و از طرف دیگر منابعی را هم به طور طبیعی در دسترس او قرار داده است . لذا این انسان است که بتواند استفاده ی بهینه و تفکر عالی از آن ها داشته باشد .
شاید از زمانی که انسان آتش را شناخت، فکر ایجاد تغییر در مواد طبیعی نیز در او بوجود آمد برای مثال به جای آنکه گوشت حیوانات را خام مصرف کند، آن را با آتش پخت و مورد استفاده قرار داد سپس هر یک از نیازهای خود مانند: خوراک، پوشاک، مسکن، را مورد بررسی قرار داده و با توجه به منابع محیطی،از قدرت تفکر و خلاقیت خود استفاده کرده و با فکر و اندیشه اش، ساخت و ارزیابی محصول ساخته شده مراحل زندگی از قبیل خروج از غار، اسکان در دشتها و کنار رودخانهها ساخت خانههای مختلف از چوبها گل و... ساخت لباس از پوست حیوانات و اجزای گیاهان و نگهداری از حیوانات اهلی را تجربه کرد.
انسان برای طی این راه و ایجاد تغییر و تحول در زندگی و پیشرفت از مرحلة غارنشینی تا عصر حاضر، چگونه حرکت کرده است؟ انسان برای بر آوردن نیازهای خود یا حل مسأله ای که در پیش رو داشت،از یک الگوی کلی حرکت استفاده کرده است به شرح زیر:
استفاده از قوه تفکر خود و ارائة یک طرح ذهنی پیاده کردن آن طرح :انتخاب مواد مورد نیاز-ایجاد تغییردر مواد- ساخت یا تولید-ارزیابی
این محصول در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 53 اسلاید می باشد.
اسلاید3
مقدمه
مجتمع غذائی رشته به رشته تولید کننده انواع ماکارونی واقع در کیلومتر 17 جاده سنتو مشهد ـ قوچان در سال 1357 تأسیس گردیده است ، مالکیت مجتمع غذائی رشته به رشته خصوصی بوده و ماشین آلات آن توسط شرکت ایتالیایی Braibanti نصب و راه اندازی شده است که کلیه مراحل تولید و بسته بندی محصول اتوماتیک می باشد . و با نام تجارتی رشته به رشته که کیفیت بالای آن موجبات رضایت مشتریان را فراهم آورده و در حال حاضر سهم عمده ای را در بازار فروش به خود اختصاص داده است و با عنایت به ضرورت استاندارد اجباری ، کلیه محصولات شرکت دارای پروانه کاربرد استاندارد ملی ایران می باشند . شرکت در راستای تحقق اهداف و فعالیت های خود مجوزها و پروانه های ذیل را از ارگانهای ذیربط اخذ نموده است .
اسلاید 4
1ـ1ـ1ـ ثبت شرکتها 1509
1ـ1ـ2ـ پروانه تأسیس صنایع ص 65 ردیف 7
1ـ1ـ3ـ پروانه بهره برداری صنایع ص 25 ردیف 7
1ـ1ـ4ـ پروانه تأسیس نظارت
1ـ1ـ5ـ پروانه بهره برداری نظارت مورخ
1ـ1ـ6ـ پروانه ساخت : 2791
اسلاید 5
ظرفیت تولید شرکت در حال حاضر 2500 تن در سال بوده که تماماً مشمول استاندارد اجباری می باشد و در برنامه طرح و توسعه شرکت در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت . این مجتمع در زمینی به مساحت 11000 متر مربع و با بیش از 2000 متر مربع زیر بنا مشتمل بر 1800 متر سالن های تولید و 220 متر اداری احداث گردیده است .
1ـ1ـ7ـ پروانه کاربرد علامت استاندارد : ....
جهانی شدن اقتصاد بیش از آنکه زاییدة پیشرفت فن آوری ارتباطات و حمل و نقل باشد، مخلوق سیاست گذاری و برنامه ریزی های اقتصادی چند دهة گذشته در کشورهای ثروتمند است. شاید اگر جریان « جهانی شدن اقتصاد» راه نمی افتاد، حساسیت ها دربارة اصل « جهانی شدن» تا بدین پایه برانگیخته نمی شد. در اثر فشار سازمان های مالی بین الملل که ابزار کار کشورهای پیشرفته هستند، وضعیت اندک اندک به گونه ای در می آید که کشورهای در حال توسعه، بر سر کی دو راهی قرار بگیرند که یا باید با ادامة سیاست های اقتصادی درون نگر به بازارهای محدود خود بسنده کننده که در این صورت از مزایای رشد تولی و فن آوری که گمان می کنند با ورود به صحنة تجارت بین المللی نصیب آنان می شود. محروم بمانند و یا با پیوستن به جریان جهان گرایی اقتصادی، بر ثروت های طبیعی خود چوب حراج نهند و در جایگاهی که تقسیم کار ناعادلانة بین المللی برای آنها تعیی می کنند، به فعالیت بپردازند.
شامل 108 صفحه فایل word قابل ویرایش
توزیع برق
46 صفحه
مقدمه
در دهه 60 ظرفیت تولید انرژی الکتریسیته در آمریکا تقریبا دو برابر شد و میزان 175GW به 325GW رسید ( هر گیگاوات معادل 109 وات است . ) پس میزان در سال 1974 به 474GW و تا سال 1980 به 600GW رسیده بود . در پایان سال 1993 ، از 700GW نیز گذشت . پیش بینی می شود که تا سال 2010 تولید باید به میزان 210GW افزایش یابد که در نتیجه میزان مصرف برق آمریکا به یک TW می رسد ( هر تراوات 1012 وات است . ) . تنها 20% ظرفیت فوق در حال احداث است .
مصرف رو به رشد الکتریسته معمولا بیشتر از تولید ناخالص داخلی است . با حرکت به سوی انحصار زدایی و رقابت فشرده این رشد باید به دقت پیش بینی شود . نظارت بر رعایت حریم خط انتقال و سرمایه گذاریهای کلان ایجاب می کند که رشد مصرف به دقت پیش بینی شود . از آنجایی که این عوامل هم در توزیع و هم در انتقال تاثیر گذارند ، در اینجا بین آنها تمایز قائل نمی شویم و به طور کلی صحبت می کنیم .