پایان نامه کارشناسی با موضوع بررسی رشد تفکر خلاق در کودکان سوم،چهارم و پنجم دبستان
۱۰۰ صفحه WORD
چکیده:
این پژوهش ب ا هدف بررسی رشد تفکر خلاق در کودکان کلاس سوم ، چهارم و پنجم دبستان ….. انجام گرفت .این تحقیق به شیوه ی کتابخانه ای انجام شد ، به این نحو که از منابع مکتوب شامل انواع کتابها ی کتابخانه ، مجلات و سایت های گوناگون استفاده شده ، که این منابع گاه ترجمه کتب روان شناسی تجربی و گاه حاصل نظریه پردازی های دانش صاحب نظران داخلی در زمینه روان شناسی و تربیت بوده و گاه حاصل تحقیقات میدانی عده ای از محققان داخلی و خارجی .
نتایج تحقیق نشان می دهد که بین استفاده معلم از روش سخنرانی و خلاقیت دانش آموزان و همچنین استفاده معلمان از تشویق و خلاقیت دانش آموزان ، میزان استفاده معلمان از تنبیه و خلاقیت دانش آموزان ، بین میزان استفاده معلمان از روش های سنتی و ارزشیابی ( امتحان ) و خلاقیت دانش آموزان و تاکید بیش از معلمان بر مطالب و محتوی کتاب درسی و خلاقیت دانش آموزان تاثیر معکوس وجود دارد…
از این پایان نامه می توان به عنوان یک تحقیق کامل جهت ارتقا شغلی استفاده کرد.
فصل اول
مقدمه
مسأله پژوهشی
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم
مقدمه
ماهیت خلاقیّت
روند شکل گیری خلاقیّت
تعاریف موجود از خلاقیّت
خلاقیّت از دیدگاه های مختلف
تاثیر ویژگی های فردی بر خلاقیّت
اجزای تشکیل دهنده ی خلاقیّت
مراحل خلاقیّت
ماهیّت رشد خلاقیّت
الگوی توزیع خلاقیّت
ضرورت آگاهسازی خانواده
مهارت های خلاقیّت
راهکار های تورنس برای پرورش تفکّر خلاق
نقش معلّم در پرورش خلاقیّت کودکان
تأثیر برنامه آموزشی در رشد خلاقیّت کودکان
شیوه های پرورش خلاقیّت در مدرسه
تحقیقات مربوط به خلاقیّت و طبقه اجتماعی
چگونه امر آموزش و یادگیری خلاق را در افراد قوّت بخشیم؟
سیر مراحل خلاقیّت در افراد
موانع خلاقیّت از دید دورسین جی
پرورش خلاقیّت
چه باید کرد تا یادگیری بیشتر هدف باشد تا وسیله
پیشنهاد های پژوهشی و کاربردی نقش معلّمان در پرورش خلاقیّت دانش آموزان
ضرورت آموزش معلّمان
موانع خلاقیّت از دید شل کراس
موانع خلاقیّت از دید پیر خائفی
عوامل مؤثر در پرورش خلاقیّت از دید پیر خائفی
الگو های آموزشگاهی زمینه ساز
الگوهای اجتماعی زمینه ساز
توصیّه های کاربردی برای پرورش دهندگان خلاقیّت
صفات مشخصه افرادبسیار خلاق
محل تقاطع خلاقیّت
تأثیرروش تدریس معلم بر خلاقیّت دانش آموزان
روش تدریس سخنرانی
نکات ضعف روش سخنرانی
مراحل اجرای روش سخنرانی
نقاط قوّت روش سخبرانی
رابطه بین روش تدریس سخنرانی و خلاقیّت دانش آموزان
روش های تدریس رفتار گرایانه
ارزشیابی نهایی
چرا بسیاری از دانش آموزان از امتحان می ترسند
اهداف ارزشیابی نهایی (امتحان)
ارزش های تفکر خلاق
گام های رسیدن به تفکر خلاق
پیشینه پژوهش
فصل سوم
تجزیه و تحلیل
فصل چهارم
نتیجه گیری
منابع
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه41
فهرست مطالب
تاریخچه اکس: عوارض و اثرات تغییرات بینایی تهوع و استفراغ تغییر در نظم دمای بدن
قرص های اکستاسی
اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین میآورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمیگذارد و فرد را مستعد جنون میکند .ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهمزا است فرد میتواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد.
آنچه که از جمعبندی تعاریف متعدد کجرفتاری برمیآید این است که به طورکلی رفتار انحرافی رفتاری است که به گونه مستقیم یا غیرمستقیم قوانین و هنجارها را نقضکند که شامل هرنوع قوانین رسمی و نوشته شده و هنجارهای اخلاقی جامعه میشود.طبق این تعریف مصرف قرصهای اکستاسی را میتوان از انواع رفتارهای انحرافی برشمرد .اکستاسی مخدر جدیدی است که به دنبال مصرف آن شعور ، آگاهی و روان فرد مختل شده ، آستانه تحریک پذیری روانی او را پائین میآورد و بر قدرت سنجش واقعیت اثرمیگذارد و فرد را مستعد جنون میکند .
ایجاد اعتماد به نفس بالا و شهامت و همچنین رفع ممنوعیتهای اخلاقی در فرد که از نتایج مصرف این داروهای توهمزا است فرد میتواند منشأ رفتارهای پرخطر و انحرافی بسیارزیادی در مصرف کنندگان آن باشد .برای مثال مصرف این دارو با ایجاد بیپروایی ، رفتارهای جنسی محافظت نشده
فرمت فایل: pptx
تعداد صفحات فایل: 12
حجم فایل: 680 کیلوبایت
پاورپوینت سمینار تولید مثل طیور در 12 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
پروژه مختصر و مفید درمورد دستگاه تولید مثل طیور
فهرست
اندام تناسلی جنس نر
تخمدان
اویدوکت(مجرای تخمدان)
1.شیپورفالوپ
2.ماگنوم
3.تنگه
4.رحم
5.واژن
دستگاه تولید مثل مرغ
تخمدان
مسئول تشکیل زرده است وبقیه قسمت های تخم مرغ در اویدوکت درست می شود.پیش ازآغاز تولید تخم توسط مرغ تخمدان,یک توده کامل از فولیکول های کوچک است که حاوی تخمک است. nبعضی از تخمدان ها به اندازه کافی بزرگ وقابل دیدن هستند,اماسایرتخمک ها قابل دیدن نیستند. nچندین هزار تخمک در تخمدان هرمرغ وجود داردکه تعدادی ازانها رشد می کنندهستند,اماسایرتخمک ها قابل دیدن نیستند.
1.شیپورفالوپ
این بخش شیپوری شکل است و در زیرتخمدان قرارداردکه مسئول برداشت تخمک از تخمدان است. nزرده تنهابرای مدت کوتاهی(حدود15دقیقه)دراین قسمت می ماند,سپس بوسیله انقباضات متعدد اویدوکت به جلو رانده وداخل قسمت بعدی مجرای تخمدان می شود.
سوربیتول یک الکل پلی هیدریک می باشد و در طبیعت به طور گسترده ای توزیع شده است غنی ترین منبع سوربیتول دانه های سماق کوهی (Rowan or maintain Ash berry) می باشد . اما فراورده طبیعی و دست نخورده آن از نظر تجارتی ارزشی ندارد .این ماده هم اکنون توسط احیاء شیمیایی گلوکز (دکستروز ) تهیه می شود . سوربیتول بر خلاف ساخارین وسیکلاماتها ماده با ارزشی در ساخت شکلاتهای دیابتی و شیرینهای دیابتی می باشد مقدار شیرینی این ماده به حجم استفاده شده از آن بستگی دارد واز این حیث ؛ این ماده تقریباً مشابه گلوکز است . سوربیتول در شکل تجارتی به فرم کریستال و شربت بوده و فرم کریستالی آن برای ساخت شکلات استفاده می شود . سوربیتول یک الکل جاذب الرطوبه است و درجه شیرینی آن تقریباً نصف درجه شیرینی ساکارز می باشد این ماده به عنوان یک شیرین کننده یرای غذاهای افراد دیابتی و غذاهای کنسروشده و همچنین به عنوان یک نرم کننده و ماده ای که رطوبت را به خود جذب می کند در کنسرو شده و همچنین به عوان یک نرم کننده و ماده ای که رطوبت را به خود جذب می کند در کنسروها
شامل 12 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود پایان نامه آماده
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دخترو پسر دوره کارشناسی دانشگاه تهران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 237
چکیده
در پژوهش حاضر که به بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران مرکز رشته روان شناسی شهر تهران در سال تحصیلی 1387 پرداخته شد ، جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی در سال تحصیلی 88 – 1387 می باشد که از این گروه تعداد 50 نفر بعنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند که برای 25 نفر از این گروه موسیقی اجرا شده و برای 25 نفر اجرا نشده است و روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی است . ابزار مورد استفاده آزمون تولوز پیه رون می باشد که با استفاده از روشهای آماری به بررسی داده ها پرداخته ، در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است : بین دو گروه آزمودنی آزمایش و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت شنیدن موسیقی آرام بخش بدلیل عدم کنترل عوامل مزاحم و .......... نتوانسته بر افزایش دقت آزمودنی تأثیر داشته باشد .
مقدمه
برای مواجهه شدن با سوالات بی شمار این جهان درهایی از رنج های بی شمارش راهی جز رشد هوشیارانه ای برای پیمودن نیست . این هوشیاری ، آن نوع هوشیاری است که از خلال رویا شدن حس زیبا شناسی و ادراک آن حاصل می شود و تداوم می یابد . این هوشیاری روح شناخت زیبائی های این جهان را در زبان موسیقی ، زبان رقص ( ریتم حرکت) و زبان شعر که به بیانی مهربان ترین و شاید عاشقانه ترین پیام های خلقت می باشند ، بازشناسی می کند و آنها را بعنوان فرزندان هنر به قالب هویت می کشاند و پیام آنها را به زبان رنگ – شکل – طراحی – نقاشی و نور و .......... تفسیر نموده و با نهادو درون انسان و هستی پیوند می دهد و معنا می کند ( کنگره هنر درمانی ، 1385 ) هنر این چشمه زاینده که آب حیات از آن می جوشد ، دارای ارزش جاودانگی و بخشیدن حیات ابدی است . هر کس بخواهد حیات جاودانه بیابد باید در آن وارد شود و شستشو کند . تمام کائنات و عالم خلقت غرق در دریای هنرند و با صدا و رقص و حرکت ، سجود خود را در برابر سازندة خود بجا آورده و نماز می گذارند .
موسیقی
موسیقی نیازی فیزیولوژیک ، ذهنی ، احساسی ، اجتماعی ، فرهنگی در زندگی انسان است و از این طریق نیازهای ریشه ای گسترده در تار و پود زندگی بشر پیدا کرده است . موسیقی رابطه زیستی و فیزیولوژیک با مغز آدمی دارد . ریتم ، محرک بیولوژیک و ملودی لذّت خوشی و خیال انگیزی است . به این دلیل کوچکترین کنش ریتمیک و نوای موزون روح و جسم را بر می انگیزد . از آغاز نوزادی بدون آن که آموزشی در کار باشد توجه به ریتم وملودی وجود و مغز به هماهنگی ، نظم و سازماندهی اصرار و گرایش دارد و موسیقی جلوه و تشابهی از این هماهنگی است . موسیقی نیازی شناختی است . با توجه به موسیقی دنیایی از زیبائی ها ، رمز و راز صوت ها ، هماهنگی ها و وحدت اجزا و ارضای خیال انگیزی ها گشوده می شود و ذهن از ورود به تصورهای تازه ،الهام و خلق افکار جدید لذّت می برد . اندیشه ها و افکاری که در ذات دانش موسیقی وجود دارد وبا کنجکاوی بشر اندکی از آن کشف شده و دانش گسترده موسیقی امروزی را بوجود آورده است .