جستجو برای درمان؛ نسل بعدی داروها

جستجو برای درمان؛ نسل بعدی داروها

بعد از گذشت بیش از 50 سال از توسعه دارو‌های پرفروش، نگرانی جدیدی آغاز شده است مبنی بر اینکه ما به انتهای کشف دارو برای مبارزه با بیماری‌های عمده رسیده‌ایم.
در این کتاب جذاب، Brent R.Stockwell، یک محقق پیشرو در علم جدید و هیجان‌انگیز بیولوژی شیمیایی، این معضل را به همراه تکنیک‌های قدرتمندی که تحقیقات در زمینه دارو را در قرن 21 به ارمغان آورد، شرح می‌دهد.
این کتاب مملو از داستان‌های جذاب از جدیدترین‌ها در این زمینه می‌باشد و با دستاوردهای علمی قرن بیستم که منجر به نوآوری دارو به صورت امروزی شده‌است آغاز می‌شود…

The Quest for the Cure: The Science and Stories Behind the Next Generation of Medicinesنویسنده: Brent R. Stockwellانتشارات: Columbia University PressISBN 10: 0231152124ISBN 13: 9780231152129

ما یاد می‌گیریم چگونه تلاش در رمزگشایی ژنوم انسان ممکن است به رویکردهای جدید در طراحی دارو منجر شود. سپس Stockwell به سمت بیماری‌های به ظاهر غیرقابل درمان که ما امروزه با آنها روبرو هستیم می‌رود. مانند آلزایمر، سرطان‌های مختلف و بسیار موارد دیگر که دارو بر آنها تاثیر چندانی ندارد.
کتاب “جستجو برای درمان” با ارائه مجموعه‌ای از تحقیقات نادر، یک داستان هیجان‌انگیز علمی به همراه بررسی تلاش برای توسعه نسل جدید درمان را ارائه می‌دهد.



خرید و دانلود جستجو برای درمان؛ نسل بعدی داروها


تحقیق بررسی میزان رضایت مندی خانواده های شاهد از مجتمع نشینی 152 ص - ورد

تحقیق بررسی میزان رضایت مندی  خانواده های شاهد از مجتمع نشینی 152 ص - ورد

مقدمه

 انسان پیچیده ترین و نیازمندترین موجود جهان آفرینش است و نیازها سرچشمه سیاسی برای تحرک و فعالیت انسان هستند بطوری که انسان بی نیاز همانند یک شئی بی جان و بی تحرک است .

انسان به لحاظ انسانیت خود دارای نیازها و انگیزه های متنوعی است که ناگزیر از ارضاء آن بوده و از این جهت است که نامی سعی و تلاش او در طول زندگی معطوف به ارضاء این نیازها و ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی مادی و معنوی خود می شود .

مسئله مهم در زمینه نیازهای انسانی مکانیسم این نیازها و چگونگی ارضاء آنها و حصول رضامندی در انسان است . آنچه مسلم است موجود انسانی برای رشد و تکامل و ادامه حیات خود ناگزیر است در مرحله اول نیازهای فیزیولوژیکی خود را ارضاء کرده و بعد از‌ آن تامین نیازهای معنوی را دنبال نماید.

ارضاء‌ نیازهای عینی و ذهنی افراد در قالب نیازهای مادی و معنوی دارای سه منشاء طبیعی ، فردی و اجتماعی است . ارضاء‌ این نیازها در انسان یک احساس خوشایند و آرام بخش به همراه دارد که به آن رضامندی گفته می شود . عکس این وضعیت زمانی ایجاد می شود که نیازها و انگیزه های انسانی ارضاء نشده و با مشکلاتی روبرو شوند ، در این حالت یک احساس ناخوشایند و ناراحت کننده ای برای انسان پیش می آید که روان شناسان و جامعه شناسان به آن ناکامی ، محرومیت و نارضامندی می گویند.

ثبات و پویایی هر جامعه ای نیز تا حد زیادی به این امر وابسته است .



خرید و دانلود تحقیق بررسی میزان رضایت مندی  خانواده های شاهد از مجتمع نشینی 152 ص - ورد


دانلود مقاله مطالعه عملکرد و اجزای عملکرد سیب زمینی(Solanum tuberosum) در پاسخ به مقادیر مختلف ازت و رقابت علف هرز

دانلود مقاله مطالعه عملکرد و اجزای عملکرد سیب زمینی(Solanum tuberosum) در پاسخ به مقادیر مختلف ازت و رقابت علف هرز

 به منظور مطالعه عملکرد و اجزای عملکرد سیب زمینی در پاسخ به مقادیر مختلف ازت و رقابت علف هرز، آزمایشی در سال 1387 در مزرعه ای در شهرستان قوچان به اجرا در آمد. این آزمایش به صورت اسپلیت پلات در قالب طرح بلوک کامل تصادفی با سه تکرار اجرا گردید. فاکتور اصلی مقدار کود نیتروژن (0 ،75 و150 کیلو گرم در هکتار) و فاکتور فرعی دوره رقابت سیب زمینی با علف هرز(12سطح) بر مبنای تعداد روز پس از سبز شدن بود. این دوره ها شامل، 50،40،30،20،10 روز کنترل و تداخل علف هرز پس از سبز شدن و دو تیمار کنترل وتداخل تمام فصل به عنوان شاهد بود. نتایج نشان داد که با افزایش طول دوره ی کنترل علف  هرز و مصرف نیتروژن، عملکرد نهایی غده ی سیب زمینی افزایش یافت، به گونه ای که در تیمار 150 کیلوگرم نیتروژن در هکتار افزایش طول دوره ی کنترل علف هرز از 10 روز به کنترل تمام فصل علف هرز به ترتیب باعث افزایش عملکرد از 14440 کیلوگرم در هکتار به 42230 کیلوگرم در هکتار شد. همچنین در تیمار کودی 150 کیلوگرم نیتروژن در هکتار و کنترل تمام فصل علف هرز بیشترین وزن غده (186.33 گرم در متر مربع )به دست آمد.

 کلمات کلیدی: نیتروژن، رقابت علف هرز، سیب زمینی، اجزای عملکرد

به علت فاصلة زمانی نسبتاً زیادی که بین کاشت تا سبزشدن سیب‌زمینی وجود دارد و همچنین فاصلة زیاد بین ردیف‌های کاشت، علف­های ‌هرز فضای مناسبی برای فعالیت داشته و از فراوانی آب و مواد غذایی موجود در مزارع سیب‌زمینی استفاده کرده و سریعاً توسعه می‌یابند و باعث کاهش اندازه، وزن و تعداد غده‌ها و کاهش کیفیت و کمیت می‌شوند (2؛ 6؛ 4).

بعد از سبز شدن سیب زمینی نیز علف های هرز توسط روشهای مختلفی از قبیل استفاده از علفکشهای پس رویشی، وجین دستی و مکانیکی کنترل می شوند. این گونه روشها معمولأ‍‍ً با مشکلات فراوانی همراه هستند، از این رو همیشه مفید و مقرون به صرفه نیستند (6 ). همچنین با بررسی تاثیر نیتروژن و دوره تداخلی علف هرز بر روی رشد و توسعه ذرت مشخص شد که کاهش در حداکثر سطح برگ ذرت و ارتفاع آن بواسطه تداخل علف هرز معمولا زودتر و شدیدتر از مقادیر کاهش یافته شروع می شود و نیز نتایج نشان داد کوددهی نیتروژن در ذرت زودرس صفات مثبتی را در مقایسه با ذرتی که تحت رقابت علف هرز قرار داشت را نشان داد(3). همین محققین در تحقیقی دیگرنشان دادن کاهش مقدار ازت علت شروع سریع تر دوره بحرانی کنترل علف هرز در ذرت می باشد (3).

اگری و همکاران (1) بیان کردند، دستیابی به یک عملکرد مطلوب در سیب­زمینی، به رشد سریع کانوپی، دستیابی سریعتر به حداکثر شاخص سطح برگ برای جذب حداکثر نور و تکمیل رشد در زمان مطلوب بستگی دارد. همچنین  زیگفرید و همکاران (8) اظهار داشتند، برای دستیابی به یک عملکرد بالا در سیب­زمینی، به یک ساختار کانوپی ایده­ال برای جذب حداکثر نور نیاز است. پیترووین (7) نشان داد، با افزایش طول دورة تداخل علف­های ‌هرز، عملکرد غدة سیب­زمینی کاهش می­یابد، افزایش طول دورة تداخل در سراسر دورة رشد، 17 درصد عملکرد غده را کاهش داد.  توماس و همکاران (9) اظهار داشتند، رقابت علف­های ‌هرز به میزان زیادی باعث کاهش عملکرد و اجزای عملکرد گندم می­شود. با توجه به موارد مطرح شده هدف از انجام این آزمایش، بررسی تاْثیر نیتروژن بر عملکرد غده سیب زمینی درشرایط رقابت علف هرز بود.

 مواد وروش هااین تحقیق در سال زراعی 1386 بصورت کرت های خرد شده در قالب طرح بلوک کامل تصادفی در 3 تکرار انجام گردید. فاکتور اصلی میزان کودنیتروژن (  =  N0تیمار بدون مصرف کود ،N1 = تیمار با مصرف 75 کیلوگرم کود ، N2 = تیمار با مصرف 150کیلوگرم کود نیتروژن) و فاکتور فرعی کنترل و تداخل علف هرز بود، که در تیمار کنترل علف هرز به ترتیب تا 10 (WF10)،20 (WF20)،30 (WF30)،40 (WF40)،50 (WF50) روز پس از سبز شدن، علفهای هرز کنترل شدند و پس ازآن تا انتهای دوره اجازه ی رشد یافتند و در تیمار تداخل علف های هرز به ترتیب تا 10 (WI10)،20 (WI20)،30 (WI30)،40 (WI40)،50 (WI50) روز پس از سبز شدن اجازه رشد داده شد و پس از آن تا انتهای دوره کنترل شدند و دو تیمار کنترل کامل(WF0) وتداخل کامل(WI0)علف های هرز به عنوان شاهد منظور شدند هر کرت آزمایشی شامل 6 ردیف با فاصله ی70 سانتی متر بین ردیف و به طول 9 متر بود.محل اجرای آزمایش مزرعه ای واقع در شهرستان قوچان با ارتفاع 1250 متر از سطح دریا، طول جغرافیایی 58 درجه و 30 دقیقه شرقی وعرض جغرافیایی 37 درجه و 06 دقیقه شمالی اجرا گردید. خاک مزرعه مورد آزمایش دارای بافت لومی با pH 95/7 بود. آماده سازی زمین با شخم عمیق در پاییز 1386 و دیسک و کود پاشی در بهار 1386 به میزان توصیه شده توسط آزمایشگاه خاکشناسی به مقدار 200 کیلوگرم سولفات پتاسیم و150 کیلوگرم سوپرفسفات تریپل  انجام شد. تمام کودهای پتاس وفسفر و یک سوم کود اوره (مطابق تیمار) در زمان آماده سازی زمین در بهار و بقیه کود سرک با توجه به تیمار کودی نیتروژن اعمال شد.شامل 5 صفحه فایل word قابل ویرایش 

خرید و دانلود دانلود مقاله مطالعه عملکرد و اجزای عملکرد سیب زمینی(Solanum tuberosum) در پاسخ به مقادیر مختلف ازت و رقابت علف هرز


پاورپوینت الگوی آموزش مریل (فصل سنگ ها؛ علوم چهارم)

پاورپوینت الگوی آموزش مریل (فصل سنگ ها؛ علوم چهارم)

1-خصوصیات فراگیران:                                                         

 

دانش آموزان پایه چهارم معمولادارای ویژگی های زیرهستند:                                               

 

ازنظرجسمی:قدآن ها140سانتیمتر و وزن آنها حدود34کیلوگرم است.استخوان بندی قوی دارند و زود  گرسنه می شوند.                                                                                                

 

حسی__حرکتی:نسبت به پایه های پایین ترتوانایی نشستن روی میز رابرای مدت بیشتری دارندودراین دوره درحرکات بدن آنهاهماهنگی بیشتری دیده می شود.

 

عاطفی:این کودکان فعال هستندوجنب جوش زیادی دارند.خواسته هایشان رابه زبان می آورندومی توانندواکنش های عاطفی خودراکنترل کنند.

                                  

اجتماعی:دوستان زیادی دارندوبه فعالیت های گروهی علاقه نشان می دهند.

 

===========================================

نوع فایل: PowerPoint

تعداد اسلاید: 19 اسلاید

حجم فایل: 1.47 مگابایت

رشته تحصیلی: آموزش ابتدایی

مقطع تحصیلی: کارشناسی

توضیحات: این فایل قابلیت ویرایش دارد و شامل تصاویر کامل می باشد

===========================================

 



خرید و دانلود پاورپوینت الگوی آموزش مریل (فصل سنگ ها؛ علوم چهارم)


دیکشنری هوانوردی

دیکشنری هوانوردی











دیکشنری مورد نیاز خلبانان ،مهندسین هواپیما،دانشجویان رشته های هوایی ،تکنسین های هواپیما، رشته مکانیک هواپیما، خلبانی، برق هواپیما،دانشجویان رشته ی هوافضا در گرایش های مختلف. دیکشنری فوق العاده کاربردی و تخصصی برای کسب اطلاعات در زمینه ی علوم هوانوردی و هوافضا






تعداد مشاهده:
188
مشاهده





فرمت فایل دانلودی:.pdf


فرمت فایل اصلی: pdf


تعداد صفحات: 289



حجم فایل:6,169
کیلوبایت





 قیمت:


5,000 تومان



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.



 
پرداخت و دریافت فایل



















محتوای فایل دانلودی:















خرید و دانلود دیکشنری هوانوردی