گاز طبیعی فشرده شده ( CNG ) ، در اصل شامل گاز متان است که بجای سوخت برای اتومبیل استفاده می گردد ، این سوخت سازگار با محیط ، ایمن و یک منبع سوخت مقرون به صرفه در بازار امروز است . در مقابل باور عموم ، CNG یک منبع سوخت جدید نیست بلکه از مدتها قبل مورد استفاده بوده است و به عنوان سوخت وسایل نقلیه در ایران ، آمریکا ، انگلستان ، کانادا ، چین ، هند ، آرژانتین ، برزیل و ..... همچنان استفاده می گردد . در اکثر کشورهای توسعه یافته CNG برای اهداف زیست محیطی و به دلایل اقتصادی در کشورهای در حال توسعه مثل ایران در حال ترویج است .
CNG یک سوخت قدیمی و آزمایش شده است و با گذر زمان و با توجه به نیاز مشتریان ، باانجام تحقیقات بسیار و جایگزین شده است . کارخانجات تجهیزات CNG و موسسات ، تحقیق و توسعه برای بهبود تکنولوژی و ساخت مناسب تجهیزات و در دسترس قرار دادن برای مشتریان سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند. در ایران توسعه صنعت CNG دهه هفتاد آغاز شده با تبدیل 1200 پیکان ( ماشین مسافربری ) در شیراز آغاز شده است. امروزه بالای 140 ایستگاه سوختگیری CNG و تقریباً 105 مرکز تبدیل اتومبیل سراسر کشور موجود است .
به علت تولید بالا و شبکه پخش سراسری گاز طبیعی ، ایران آماده استفاده از این منبع با حداکثر پتانسیل است که برای سالم نگهداشتن محیط زیست واستفاده درست از منابع طبیعی کشور ارائه سوخت مقرون به صرفه به مردم ، امنیت انرژی و عدم وابستگی به واردات سوخت از اهمیت بالایی برخوردار است . نفت و گاز یکی از جذاب ترین راه های سرمایه گذاری در ایران است . سرمایه گذاری در صنعت CNG در قالب ایستگاه های سوخت گیریCNG و تبدیل مراکز CNG امکان پذیر است . صنعت CNG یکی از سودآورترین صنایع در کشور در طول این دوره های زمانی سخت مالی است . ساختن یکی از ایستگاه های سوخت گیری تقریباً 24 ماه زمان می گیرد و در حدود 8000 میلیون ریال هزینه دربردارد .
برخلاف دورنمای قبلی مبنی بر تبدیل حمل و نقل عمومی ما امروزه تعداد زیادی از صاحبان ماشین های خصوصی را می بینیم که سوخت خود را به این سوخت جدید تبدیل می کنند .
امروزه با ملاحظه سود آوری و ریسک پائین در این صنعت مؤسسات مالی و شرکتهای بسیاری با تهیه سرمایه مالی برای این پروژه ها وارد این بازار شده اند .
مروری بر تکنولوژی NGV
اولین وسیله نقلیه احتراقی داخلی در قرن نوزدهم تولید شد که با گاز طبیعی کار می کرد.ولی گاز طبیعی به راحتی در دسترس نبوده و به راحتی قابل حمل و نقل نبود.لذا سوختهای مایعی چون بنزین و گازوئیل به سرعت متداول شدند. وسایل نقلیه گاز سوز را فقط میتوان جهت استفاده از گاز طبیعی تولید نمود (NGV نامیده شده اند) یا در حد متداولتری برای گاز طبیعی یا بنزین طراحی می شوند.
این وسایل نقلیه، دو گانه سوز نامیده می شوند (این وسایل نقلیه دارای موتور هایی با اشتعال جرقه ای می باشند و معمولاً موتورهائی با چرخه اتو نامیده می شوند).
وسائل نقلیه دو گانه سوز برای هر دو سوخت طراحی می شوند از این رو ساختار سوختگیری رایج برای گاز طبیعی فشرده ((CNGبه حد کافی پیشرفت نکرده است تا تضمین نماید که این سوخت به راحتی و در هر جایی در دسترس خواهد بود . موتور های گازوئیلی بدون جرقه شمع ها کار می کنند ، لذا با عنوان موتور هایی با گرمای تراکمی یا موتور های دیزلی شناخته می شوند. وقتی موتورهای این وسیله نقلیه برای کار کردن با گاز طبیعی ساخته میشوند، این موتورها نیازمند شمع جرقه زن می باشند که برای اشتعال گاز طبیعی در موتور مورد نیاز می باشد . (سوخت دیزل وقتی در سیلندر های موتور متراکم می شود در درجه حرارتهایی معادل نصف درجه حرارت گاز طبیعی ، مشتعل خواهد شد ) .
موتور های دیزلی را نیز میتوان برای حرکت با ترکیب طبیعی و سوخت دیزلی (گازوئیل) که در سیلندر موتور ترکیب می شوند ، تولید نمود. در این حالت با افزایش مقادیر اندکی سوخت دیزلی کار می کنند معمولاً وسیله نقلیه وقتی کم شتاب و تنبل است که موتور آن با صد درصد سوخت دیزلی کار می کند. وقتی که وسیله نقلیه شروع به حرکت می کند، در بیشتر موارد گاز طبیعی حتی تا حدود 85-80 در صد جایگزین سوخت دیزلی می شود .این موتورها با عنوان موتور های گازسوز دوگانه شناخته می شوند .
شال 23 صفحه فایل WORD قابل ویرایش
مهمترین ادیان موجود در عربستان تا پیش از قرن هفتم میلادی (قرن ظهور اسلام )را می توان اینچنین بر شمرد:
ستاره شناسیدین یهودمسیحیتآیین زرتشت:طبیعی بود که آیین زرتشت به عنوان دین رسمی ایران در مناطق تحت نفوذ ساسانیان حضور داشته باشد.لذا در قلمرو حیره ،در مرزهای شمال شرقی عربستان ،این آیین شناخته شده بود .
5- آیین حنیف:
پیروان این آیین گروهی بودند که بت نمی پرستیدند ولی به یهودیت یامسیحیت نیز گرایش نداشتند
6-بت پرستی :
آیین شرک بر سرتاسر شبه جزیره حاکم بود .بت پرستی را فردی به نام عمربن لحی که از خزاعه وساکن مکه بود،در سفر به بلقاء شام فرا گرفت .وی دربازگشت بتی را همراه خود به مکه آوردودر کنار کعبه گذاشت
اوضاع اجتماعی :
مکه به دلیل قرار گرفتن کعبه در آن،طی قرون متمادی مورد توجه اعراب بود وهمواره از گوشه وکنار مردم به سوی آن در حرکت بودندوساکنین آن نیز که به هر حال مجاورین خانه خدا محسوب می شدند،شان ومنزلت ویژه ای داشتند.ساکنین اصلی این سرزمین را اعرابی تشکیل می دادندکه در تاریخ آنان را به نام قریش می شناسیم .
شجره پیغمبر وکارهای مفید آنان برای اعراب و وقایع مهم دوران آنها:
جدچهارم:قصی بن کلاب ،با خزائه به جنگ پرداخت وبر امور مادی ومعنوی مکه تسلط یافت.
جدسوم:هاشم بن عبد المناف،پیمان گرفتن از پادشاهان شام،ایران، روم یمن و ایجادارتباط بازرگانی
جد دوم:عبدالمطلب،حفر چاه زمزم وسرنوشت سپاه فیل درسال تولد پیامبر
دسته ای از مهاجرین عرب جنوبی به مکه آمدندوبه نام خزائه معروف شدند.اینانپس از ورود به مکه ،با ساکنین آن درگیر شدندوسرانجام توانستندبر اوضاع این شهر مسلط شوند. شامل 21 صفحه فایل word قابل ویرایش
تعداد مشاهده:
418
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: Raster
تعداد صفحات: 1
حجم فایل:243
کیلوبایت
فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات57
سرآغاز
قرآن منشورهدایت،راهنمای جاوید،مبشّر نور،پدیده ی وحی،رحمت،مهر،عدالت،حریّت،صلح،بهروزی،حیات وسعادت وهدایتگرآرمان خواهان،کمال طلبان،آزادمنشان،ستم ناپذیران،استبدادستیزان وهمه ی آگاه وراستین راه حق وآزادگی وبشردوستی است.
قرآن پیامی است برتارک قرون واعصار،نوری است خاموش ناشدنی،مشعلی است پرفروغ،اقیانوسی است موّ اج وعمیق وبی کرانه،بنیانی است وتزلزل ناپذیر،شاهراهی است راست وبی انحراف،پیشوایی است راستگو وامین،ناصحی است مشفق وبشر دوست،نسخه ای است ملکوتی.شفابخش،ومعجزه آسا برای درد های بی درمان ورنج های جان کاه بشریّت،پیامی است از آسمان به زمین، برنامه ای است جامع ، کامل وزندگی بخش، طبیبی است تضمین کننده ی سلامت اندیشه وجان،ودرخشنده ترین،ارج دارترین،شکوهمند ترین وجاودانه ترین اعجازمحمّد(ص)است.
قرآن،کتابی است که مرزهای زمان ومکان را در هم نوردیده ونورهدایتش دورترین وتاریک ترین افق ها را نورباران ساخته وعصر هاونسل هارا با ندای توحیدی اش بانگ بیداری ونجات داده است.
کتابی است ازسرچشمه ی هستی صادر شده،وبرقلب روشن ونورانی
محمد(ص)نقش بسته است.
کتابی است که آهنگ جذاب ودل نشین،ندای روح بخش ودل نواز، پیام پرمحتوا ونورانی اش،از فروزش گاه فروغ کبریایی برخاسته ، ازپایگاه بلند عرش زجاجه نورانی وپاک جان محمّد(ص)، پیام آور مهروعدل،این وارسته ترین وارستگان وشایسته ترین شایستگان جهان هستی زمزمه شده است.
کتابی است که اگر تمامی موجودات ، نیرو و توان و امکانات خویش را در بعد علمی و عملی بسیج کنند و از هیچ گونه همکاری دریغ نورزند و بکوشند تا با تلاش هماره و خستگی ناپذیر خود کتابی با همان شاه کار و ظرافت ، زیبایی ظاهر و باطن ، قالب و معنا ، سبک و اسلوب ، جامعیت و کمال و هزاران رموز و اسرار و ویژگی های نهایت ناپذیر دیگر عرضه کنند ، بی تردید نخواهند توانست و اعتراف خواهند نمود که انسان و انسانیت با همه ی علوم و فنون و تجربیاتش ،عاجز تر از آن است که حتی سوره و آیه ای بسان معجزه ی جاودانه ی محمّد (ص)فراهم آورد . این شاهکار وحی ، ساخته ی قلم صنع و دست قدرت ازلی است،نه فراورده وتلاش بشر. ابعاد و ویژگیهای بی شمار قرآن
قرآن،دارای ویژگی ها وابعادبی شماری است.
از جمله ویژگی های این منبع نور ومعرفت،خصیصه ی نهایت ناپذیری آن است.با این که از هنگامه ی فرود قرآن تا کنون،صدها کتاب در تفسیر قرآن به وسیله ی مفسران وقرآن پژوهان نگارش یافته ،و هزاران کتاب ومقاله در رشته های گوناگون علمی،ادبی،فلسفی،اخلاقی،فردی،خانوادگی،اجتماعی،اقتصادی،حقوقی،دفاعی،
تاریخی،سیاسی و...به وسیله ی پژوهشگران ومحققان برای فهم معارف ومفاهیم،واژه هاومعانی،فصاخت وبلاغت وشناخت ابعادورموز قرآن به بشریت عرضه گردیده،و علوم گوناگون ومتنوّعی از این راه پدید آمده است،با این وصف هر گاه اندیشمند وپژوهشگری به سوی چشمه ی زلال وجوشان قرآن برود،با طراوت و تازگی ،شادابی وعمق و زیبایی ومحتوای جدیدی روبرو می شود وبه حقایق تازه ونوینی می رسد ! چرا که قرآن کلام حق است ونامتناهی وبی کرانه،واین انتظار که انسان بتواند همه ی ابعاد و چهره های قرآن را بنگرد وبشناسد وبه نهایت آن برسد،بسان انتظار جای دادن آب دریایی موّاج ویا اقیانوسی بی کرانه در کوزه ای ناچیز است.
امیر (ع)-صحیفه ی جان را به نور این پدیده ی شگرف وحی نور باران ساخته است-در اشاره به این حقیقت می فرماید قرآن ظاهری زیبا وشگفت انگیز ودرنی پر مایه وعمیق دارد.اسرار نهفته و شگفتی های آن،پایان پذیر نیست ونوآوری ها وزیبایی های آن هرگز به کهنگی نمی گراید وهرگز تاریکی های جهل وظلم، جزبه وسیله ی آن رفع نخواهدشد
تفکری که به حل مشکلهای اجتماعی منتهی می شود از تفکری که به حل مشکلهای فنی منتهی می شود بسیار دشوارتر است . ولی متأسفانه کمتر آموزش داده شده است . دانش آموزانی که مسؤولیت اجتماعی را در مدرسه آموخته اند یاد می گیرند چگونه در یک موقعیت واقعی برای حل مشکلها به راههای کمک به یکدیگر بیندیشند . ما باید در نظام آموزش که به اندازه کافی در نظر آنها مهم باشد تعداد بیشتری از دانش آموزان را از نظر عاطفی با یکدیگر مرتبط سازیم بنابراین تلاش خواهند کرد تا فکر کردن و حل مشکلها را یاد بگیرند و بدین ترتیب در اجتماع فرد مسئولی بار بیایند . هیچ کس نمی تواند مسئولیت اجتماعی ، فکر کردن ، یا حل مشکل را در حالی که شکست خورده است یاد بگیرد . مدارس باید برای تمام دانش آموزان خود شانس مناسبی برای موفقیت فراهم آورند .
اعتبار کاذب نظام آموزش و پرورش ، یعنی پاسخهای واقعی و عینی ارزش ندارند مگر اینکه به سطح تفکر و عقاید ارتقاء پیدا کنند . ما باید به بچه ها یاد بدهیم که از سؤال کردن نترسند . در نظامی که معلومات را ثبت می کنند خرده گرفتن به معلمی که تدریس خود را بر اساس اصول حتمی
استوار ساخته کار دشواری است . آموزش و پرورش که حول معلومات عینی و پاسخ آنها مرکزیت یافته معمولا" درگیری فکری بین شاگردان و معلمان را خاتمه
می دهد . روشن است که در این مبارزه معلمان موضع قویتری دارند . چون پاسخ پرسشهایی را که پرسیده اند می دانند . و شاگرد نمی تواند به نحو مؤثری با معلم درگیر شود .