سبک زندگی اسلامی و بازیهاهی پرورشی

سبک زندگی اسلامی و بازیهاهی پرورشی

عنوان:سبک زندگی اسلامی و بازیهاهی پرورشی

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:24

قیمت:1500 تومان

چکیده

اگر بپذیریم که داشتن شیوه زندگی اسلامی، بسترساز تمدن نوین اسلامی و پیشرفت همه‌جانبه است، رسیدن به این شیوه زندگی و عمل به آن اهمیت خود را بهتر می‌نمایاند. یکی از عوامل بسیار مؤثر بر شیوه و مشی زندگی، تربیت فردی و اجتماعی است. همانطور که می دانیم برای رسیدن به یک سبک زندگی ایرانی اسلامی که از کشور مان توقع داریم تربیت دانش آموزان نقش بسزایی دارد . در صورتی که نسل آینده سازمان را بتوانیم به خوبی تربیت نماییم ، به بهترین نحو ممکن قادر خواهیم بود که به سبک زندگی ایرانی اسلامی دست یابیم. نکته دیگر این است که وقتی از تربیت و نقش و تأثیر آن صحبت می‌کنیم، باید تأکید داشته باشیم که نقطه عطف تربیت یک انسان در دوران مدرسه و به همراه بازی های پرورشی و اردو های تفریحی او شکل می‌گیرد. بنابراین باید فکر کنیم که چگونه می‌توانیم یک دانش آموز را بالنده پرورش دهیم.

امروزه در بسیاری از کشورها، تعلیم و تربیت در هوای آزاد، یا آموزش در اردوها مورد توجه قرار گیرد. تا از این رهگذر هم نقایص نظام های آموزشی مرتفع و هم انعطاف پذیری بیشتری لحاظ شود. اردو در حقیقت بخشی از جریان تعلیم وتربیت است که بچه ها به دور از فضای بسته کلاس و اغلب در هوای آزاد و فارغ از مقررات و قوانین خاص مدارس و براساس علایق و رغبت های خود به فعالیت های ویژه می پردازند و از این رهگذر شخصیت آنها در ابعاد ذهنی،‌عاطفی،‌اجتماعی، اخلاقی و ... به طور متعالی رشد می یابد.

فاکتور مهم دیگری که در انتقال فرهنگ  و ارزش ها به دانش آموزان نقش بسزایی دارد امور تربیتی در مدارس است. این نهاد مهم در انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس و  تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی و همچنین زمینه سازی برای ورود نگرش های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و امور تربیتی و رشد ارزش هاپرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی نقش مهمی ایفا می کند.

 با توجه به آنچه گفته شد در مقاله حاضر قصد داریم به سه فاکتور مهم بپردازیم: بررسی نقش تربیت در ترویج فرهنگ و توسعه سبک زندگی اسلامی-بررسی نقش اردو ها و بازی های پرورشی در تربیت دانش آموزان-بررسی نقش امور تربیتی در انتقال فرهنگ و ارزش ها به دانش آموزان

کلیدواژه : تربیت،سبک زندگی ایرانی اسلامی،اردو،بازی های پرورشی،امور تربیتی،فرهنگ،ارزش

 



خرید و دانلود سبک زندگی اسلامی و بازیهاهی پرورشی


کشش و فشار

کشش و فشار

کشش و فشار

20 صفحه

تأثیرات درونی نیروها

در این مقاله ما به چیزی خواهیم پرداخت که می‌توان آن را تأثیرات درونی نیروهایی که بر یک جسم عمل می‌کنند، خواند. دیگر همچون استاتیک، فرض نخواهیم کرد که اجسام کاملا صلب هستند، به عکس، محاسبة تغییرات شکل اجسام مختلف تحت نیروهای متفاوت یکی از مشغله‌های اصلی ما در مطالعة استحکام مواد خواهد بود.

 

میلة تحت فشار محوری

ساده‌ترین مورد برای بررسی در ابتدا یک میلة ابتدائا صاف فلزی است که دارای مقاطع عرضی یکسان می‌باشد، و در دو سر خود تحت یک جفت نیروی همراستای در جهات مخالف است که همجهت با محور طولی میله به آن وارد می‌شوند و بر مرکز هر مقطع عرضی عمل می‌کنند. برای آنکه تعادلی استاتیک برقرار باشد، اندازة نیروها باید برابر باشند. اگر نیروها در جهت دور شدن از میله باشند، گفته می‌شود که میله در کشش قرار دارد. اگر آنها در جهت خود میله باشند، یک وضعیت فشار برقرار است. این دو وضعیت در شکل 1-1 نشان داده شده‌اند.

 



خرید و دانلود کشش و فشار


واحد رنگرزی و چاپ پارچه

واحد رنگرزی و چاپ پارچه

72 صفحه شامل

نام و کد آیسیک محصول.................................................................................................... 8 1ـ2 ـ شماره تعرفه گمرکی.......................................................................................................... 9 3 1ـ ـ شرایط واردات..................................................................................................................... 10 1ـ4 ـ بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بینالمللی)................................................................... 11 5 1ـ ـ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول............ 11 6 1ـ ـ توضیح موارد مصرف و کاربرد......................................................................................... 12 7 1ـ ـ بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول................ 14 8 1ـ ـ اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.......................................................................... 15 1ـ9 ـ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول (حتیالامکان سهم تولید یا مصرف ذکر شود)........................................................................................................................ 16 1ـ10 ـ شرایط صادرات................................................................................................................... 18 2ـ وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................ 18 2ـ1 ـ بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل واحدها و تعداد آنها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی، علل عدم بهرهبرداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشینآلات مورد استفاده در تولید محصول.......................................................................... 18 2ـ2 ـ بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر تعداد، ظرفیت، محل اجراء، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و سرمایهگذاریهای انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)............................... 22 3 2ـ ـ بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال 84) چقدر از کجا) 24 2ـ4 ـ بررسی روند مصرف از آغاز برنامه................................................................................. 25 5 2ـ ـ بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال 84 و امکان توسعه آن (چقدر به کجا صادر شده است)............................................................................. 26 6 2ـ ـ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم............................... 27 معاونت پژوهشی مطالعات امکانسنجی مقدماتی واحد رنگرزی و چاپ پارچه جمهوری اسلامی ایران وزارت صنایع و معادن سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران مطالعات امکانسنجی مقدماتی طرحهای صنعتی گزارش نهایی پاییز 1387 مجری: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیرـ معاونت پژوهشی صفحه )4 ) عناوین صفحه 3ـ بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها......................................................................................... 29 4ـ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم (به شکل اجمالی) در فرآیند تولید محصول................................................................................................... 50 5ـ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایهگذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای موجود، در دست اجراء، UNIDO و اینترنت و بانکهای اطلاعاتی جهانی، شرکتهای فروشنده تکنولوژی و و تجهیزات ... )................................................... 51 6ـ میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن از خارج یا داخل کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده........................................................................... 64 7ـ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح............................................................ 65 8ـ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال...................................................... 67 9ـ بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی (راه ـ راهآهن ـ فرودگاه ـ بندر ...) و چگونگی امکان تأمین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................. 68 10ـ وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی............................................................ 69 ـ حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشینآلات) و مقایسه با تعرفههای جهانی........... 69 ـ حمایتهای مالی (واحدهای موجود و طرح )ها ، بانک ها ـشرکتهای سرمایهگذار....... 69 11ـ تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید

خرید و دانلود واحد رنگرزی و چاپ پارچه