تحقیق تجارت الکترونیکی (کسب و کار) در 32 صفحه فایل ورد قابل ویرایش
قسمتی از متن
تعریف تجارت الکترونیکی(e- commerce)
تجارت الکترونیکی جابه جایی همه داده های بازرگانی میان خریدار، فروشنده و دیگر سازمانها به کمک فناوری اطلاعات است.تجارت الکترونیکی فعالیتهای بازرگانی است که به روش دیجیتالی و از راه شبکههای رایانهای انجام میگیرد. امروزه بسیاری از داد و ستدهای میان شرکتها با مشتریان، بدینگونه است.تفاوت کسب و کارالکترونیکی و تجارت الکترونیکی
کسب و کار الکترونیکی همان تجارت الکترونیکی است. با این تفاوت که فرآیندهای داخلی، از قبیل تولید، مدیریت انبار، توسعه محصول، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه، مدیریت دانش و منابع انسانی هم در کسب در کار الکترونیکی پوشش داده میشوند. پس دامنه کسب و کار الکترونیکی وسیعتر از تجارت الکترونیکی است.
سیستمهای اطلاعاتی تجاری وظیفه ای در سازمان
سازمانها به طور سنتی براساس حوزههای عملیاتی یا وظیفهای مستقل از یکدیگر تقسیمبندی و سازماندهی شدهاند. واحدهای سازمانی به یک سیستم و نظام خاص مانند تولید، بازاریابی، فروش و مالی مرتبط هستند. براساس همین دیدگاه و به منظور هماهنگی بین IT و بخشهای مختلف سازمان سیستمهای اطلاعاتی تجاری و وظیفهای نظیر سیستمهای اطلاعاتی تولید، بازاریابی، منابع انسانی، مالی و حسابداری بوجود آمدهاند؛ که هرکدام باعث بهرهوری بیشتر سازمان سرعت و دقت بالاتر و ایجاد فرصتهای جدید شدهاند. این سیستمها در هردو شرکتهای بزرگ و کوچک استفاده میشوند. با استفاده از این سیستمها، فناوری اطلاعات در هر بخش ساختار وظیفهای وارد شده و تحولی شگرف ایجاد کرده است.
سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی
سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی تکنولوژی اطلاعات را برای حمایت از اجزاء اصلی وظیفه بازاریابی به کار میگیرد.
وظیفه تجاری بازاریابی شامل برنامهریزی، تبلیغات و فروش کالاهای موجود در بازارهای موجود و توسعه تولیدات جدید و...
مدیریت روابط با مشتری
از CRM برای شناخت دقیقتر مشتریها و ترسیم شفافتر ارتباط با مشتری استفاده میشود. مفاهیمCRM یا مدیریت ارتباط با مشتری جدید نیست. امروزه براساس همین مفاهیم چگونگی کار و ارتباط با مشتریها در درازمدت را جهت کسب و...