دانلود طرح توجیهی و مطالعات امکان سنجی طرح
بررسی ابعاد مختلف طرح (معرفی محصول - مالی – منابع انسانی – فضا و ...)
دارای فرمت PDF می باشد.
مناسب برای شروع یک کسب و کار
مناسب جهت ارائه به دانشگاه به عنوان پروژه درسی
نگارش طرح توجیهی یک طرح کسب و کار خوب باید مانند یک داستان، گویا و واضح باشد و باید اهداف کسب و کار را به صورت موجز و کامل بیان کرده و راه رسیدن به آنها را نیز مشخص نماید. بهگونهای که سرمایهگذاران (دستاندرکاران کسب و کار) دقیقاً مفهوم را متوجه شده و خودشان نیز راغب به خواندن و درک دیگر بخشها گردند.
طرح توجیهی در واقع سندی آماده ارائه می باشد که در آن نحوه برآورد سود و زیان و سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و نقطه سر به سر، بازدهی سرمایه، دوره برگشت سرمایه و ... بیان خواهد شد.
در صورتی که نیاز به جزئیات بیشتر و یا دریافت فهرست مطالب دارید از طریق بخش پشتیبانی و یا ایمیل فروشگاه با ما در ارتباط باشید.
مشخصات این فایل
عنوان: بررسی ابیات مثنوی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 222
این مقاله درمورد مقاله بررسی ابیات مثنوی می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بررسی ابیات مثنوی
زندگی نامه مولانا
نوشتن سرگذشت مردی چون مولانا جلال الدین، کار آسانی نیست مردی که مریدان و دوستدارانش به او یک سیمای فوق انسانی می دهند. مولانا روز ششم ربیع الاول سال 604 هجری قمری مطابق با سی ام سپتامبر 1207 میلادی در بلخ به دنیا آمد.پدرش واعظ سرشناس شهر بهاء الدین محمد معروف به بهاء ولد بود. در منابعی که پس از مولانا نوشته شده بهاء ولد را فقیه بزرگ، صاحب فتوی، از مشایخ فرقة کبروی (پیروان شیخ نجم الدین کبری) و دارای لقب سلطان العلماء می بینم.از خود بهاء ولد نقل شده که لقب سلطان العلما را پیامبر در خواب .....
آثار مولانا
1-دیوان شمس: دیوان کبیر مفصل ترین اثر مولانا و جلوه گاه یکی از شگفت انگیزترین نمونههای روابط معنوی و روحانی میان دو انسان استثنائی است. دو روح آمیخته به هم و یکی شده که به گفته با یزید عاشق و معشوق و عشق یک وجود واحد پیدا می کنند.این یکی شدن تا بدان جا می رسد که مولانا غزل ها را می گوید ولی در پایان نام شمس است که جلوه گری می کند. سرودن این غزلهای شور انگیز با طلوع شمس در قونیه و گرایش مولانا به مجالس سماع آغاز می شود و بعد از آن که شمس بیخبر از قونیه می رود شعله ور می گردد این مجموعه شامل غزلیاتی.....
توضیح : در نسخه بدل : لیک به جای بلکه آمده است که درست نیست زیرا «لیک» به معنی اما میباشد که معنای بیت را تغییر میدهد .
بلکه : حرف ربط وابستگی است
لیک : حرف ربط هم پایگی است .
زمانی : برای مثال ، موش کی از روبرو شدن با شیران جنگلی میترسد ؟ در حالی که آن آهوهای باد پا که حامل نافة خوش بو هستند از آن شیر میرمند .
{موش : کنایه از دنیا پرستان حقیر تلمیح به آیه 28 / فاطر}
{آهو : کنایه از اهل معرفت است.}
استعلامی : آهوتگان مشک ناف : کسانی هستند که در آنها شایستگی هست و حضرت حق به آنها عنایتی و از آنها انتظاری دارد .استعلامی در مصراع دوم بلک را به صورت ......
3007 رو به پیش کاسه لیس ای دیگ لیس توش خداوند و ولی نعمت نویس
زمانی : این بیت به طریق طنز و تهکم است : ای دیگ لیس برو پیش کاسه لیسی و او را به عنوان خداوند و ولی نعمت خود قرار بده
استعلامی : کاسه لیس :آدم کوته بین و دنیا پرست
دیگ لیس : کسی است که بیشتر بنده دنیاست و برای دنیا تن به ذلت می دهد .
جعفری : اکنون که در زندگانی ، تمام شخصیت تو در کاسه لیس می گذرد ، برو به پیش دیگ لیسان و تو آن دیگ لیسان را ولی نعمت خود بنویس و اعتنا کن {در این بیت و بیت بعدی.....
از خلاف آمد عادت ، به طلب کام که من کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم«حافظ»
استاد فروزان فر می نویسد : «مشایخ خراسان رضا را در شمار مقامات سلوک میدانند و مشایخ عراق در شمار احوال . مقام : حالتی است پایدار که به ارشاد پیرو ریاضت و کوشش مرید به دست می آید .حال : واردی قلبی است که به اراده حق پدیدار می شود و نمیپاید . حال جلوة بیرونی و آشکار دارد در حالی که مقام در خلوت مرد راه خدا ظهور می کند بنابراین اهل حال بسیار.......
پیش تر ز افلاک ، کیوان دیده اند پیش تر از دانههانان دیدهاند
مطلع بر نقش هر که هست شد پیش از آنکه این نفس کل پابست شد «ابیات 175-174. دفتر دوم»
9- در بیت 496 دفتر دوم مثنوی استعلامی از دیدگاه مولانا تفاوت مقلد و محقق را به اینصورت بیان می کند .محقق : کسی است که در طریقت پیش رفته و به حقیقت رسیده است اما مقلد : کسی است که سخنانی در این باره می گوید . به عبارت دیگر مقلد ادای درویشی را در می آورد که در باطن توخالی است .
و اصلان به حقیقت مانند داود نبی منبع صوت خوشاند و مقلدان مانند انعکاس صدا در کوهستان میباشند.....
مقدّمه3
زندگی نامه مولانا 7
آثارمولانا15
تاثیرمثنوی مولانا درادبیات23
جهان ومیان دانشمندان
بررسی ابیات 25
تعلیقات422
مآخذ
1-امثال حکم علی اکبر دهخدا ، امیر کبیر ، سال 1341 هـ . ش
2- بحار الانوار محمد باقر مجلسی – مؤسسه الوفاء – بیروت ، لبنان – 1983 م- سال 1304 هـ . ق
3- پلّه پلّه تا ملاقات خُدا دکتر عبدالحسین زرّین کوب – تهران – انتشارات علمی – چاپ نهم - تابستان 1375
4- تذکره الاولیا شیخ ابی حامد محمد بن ابی بکر ابراهیم فرید الدین عطار نیشابوری . با مقدمه میرزا محمد خان قزوینی – چاپ پنجم
5- تفسیر مجمع البیان شیخ ابو علی فضل بن حسن طبرسی ، با تصحیح سید هاشم رسولی و سید فضل الله طباطبایی یزدی ، شرکه المعارف الاسلامیه ، سال 1379 هـ. ق 1339 ش
6- تفسیر ابوالفتوح رازی شیخ جمال الدین ابوالفتوح حسین بن علی بن محمد بن احمد بن حسین بن احمد خزاعی رازی . به تصحیح و حواشی محمد الهی قمشهای ،کتاب فروشی و چاپخانه محمد حسن علمی . سال 1334
7- تفسیر الکشاف امام جار الله محمود بن عمر زمخشری – نشر ادب الحوزه
8- التفسیر الکبیر امام فخر رازی – دار الکتب العلمیه ،طهران
9- جواهر الاسرار و زواهر الانوار کمال الدین حسین خوارزمی – لکهنو – چاپ سنگی
10- الجامع الصغیر سیوطی به کوشش محمد محی الدین عبد الحمید . قاهره . 1325 ق
11- حدیقه الحقیقه ابوالمجد مجدود بن آدم سنایی غزنوی – با تصحیح و تحشیة مدرس رضوی – دانشگاه تهران – سال 1359 ش
12- خفی علایی سید اسماعیل جرجانی ، به تصحیح علی اکبر ولایتی و محمود نجم آبادی
13- دستور زبان فارسی دکتر وحیدیان کامیار
14- سفرنامه ناصرخسرو دکتر محمد دبیر سیاقی ، زوار ، تهران
15- سیاحت نامه ابراهیم بیگ زین العابدین مراغهای – انتشارات سپیده - تهران
16- سرنی (2 جلد) عبدالحسین زرین کوب . چاپ اول . انتشارات علمی – سال 1364 ش
چکیده: :
در روند های کسب و کار جدید به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمان ها به خود اختصاص می دهد. مدیران ارشد به خوبی می دانند موفقیت انها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان در گرو جلب رضایت مشتریان است.
از سوی دیگر نمی توان گفت همه ای مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارند. بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدی حساسیت بیشتری خواهد داشت.
بدین ترتیب لازم است در سازمان سیستمی برای جذب مشتریان طراحی ،پیاده سازی شود. سیستمی که بتواند روابط سازمان ومشتریان را به خوبی مدیریت کند. امروزه این سیستم ها به سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان مشهور شده اند و نرم افزارهایی نیز به نام CRM به بازار آمده است که میتوانند سازمان را در راه جلب رضایت مشتریان توانا تر سازند. در این جا ضمن معرفی مدیریت روابط با مشتریان و مزایای به کار گیری آن در سازمان روند های ارتباط با مشتری و چالشها ی پیشروی سیستم های CRM مورد بررسی قرار
فهرست مطالب
تاریخچه مختصر از الزامات صنعتی
تعریف مشتری از نگاه بزرگان صنعت
چکیده
تعاریفی از CRM
هدف تویوتا
چطور میتوانیم به این هدف برسیم؟
چراCRM؟
جابجایی از بازاریابی ”تولید مدار“ به ”خدمت مدار“
عقاید در موردCRM
مزایای بکارگیری CRM از نگاه کسب و کار و هزینه
روابط دپارتمان ها با مشتریان قبل از استقرار سیستم CRM
روابط دپارتمان ها با مشتریان بعد از پیاده سازی CRM
مشتری مداری
زنجیره سود
تعریف مشتری
تعریف مشتری از دیدگاه استاندارد
ISO 9000
انواع مشتریان از چهار دیدگاه
انواع مشتریان براساس رفتارهای آنها
انواع مشتریان براساس موقعیت
انواع مشتریان براساس زمان
دلایل گسترش دیدگاه تمرکز بر مشتری
مشتری عصر جدید
مدل های ارتباط با مــشتریان
مفاهیم رضایت مشتری و موضوعات مختلف مربوط به آن
تعاریف رضایت مشتری
اجزای رضایتمندی مشتریان
نارضایتی مشتری
ارتباط مابین رسیدگی به نظرات و انتقادات با حفظ مشتریان
رسیدگی به شکایات مشتریان
مشتریان چگونه از دست می روند؟
7 مرحله شکایت مشتری
مشتری محوری
ارتباط مشتری با عرضه کننده
فرم صدای مشتری
فرم نظر سنجی از واحد فروش
فرم نظر سنجی از واحد واحد تحویل خودرو
فرم نظر سنجی از خدمات پس از فروش
تعداد اسلاید:79 صفحه
با قابلیت ویرایش
مناسب جهت ارائه سمینار و گزارش
سیستم عصبی یکی از سیستم های تنظیمی هموستازی است که اطلاعات را از داخل یا خارج بدن دریافت می کند و آنها را پردازش کرده و ایمپالسهایی برای کنترل اعمال مختلف بدن ارسال می کند.
سیستم اعصاب:
از نظر عملکردی:
سیستم ارادی
سیستم اتونومیک
از نظر آناتومی:
CNS centeral nervous system
PNS peripheral nervous system
واحد تشکیل دهنده سیستم عصبی را نورون گویند که دارای قدرت تحریک پذیری و قدرت تولید امواج عصبی می باشد.نورون پس از تولد تکثیر نمی شودمگر بخشهایی شامل کورتکس مخچه ، هیپوکامپوس و نواحیی از تالاموس که ممکن است پس از تولد تکثیر یابند.
شامل 95 اسلاید powerpoint
دانلود مقاله تحقیقی با موضوع تاثیر دمای حرارتی دهی بر رنگ ایجاد شده با رنگدانه ی zr,v)sio4) لعاب سرامیک مات
*آزمایشگاه لعاب*
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 17
فهرست محتوا
پیشگفتار
خلاصه
تحلیل واکنش پذیریهای فیزیکی بین رنگدانهها، کدرسازها و لعابها برای درک رفتار نوری لعابهای سرامیک مهم میباشند. ضمناً مهم است که تمایز قائل شویم که آیا لعاب مات میشود چون فاز بلوری شده میتواند به ویژگیهای نوری سیستم کمک میکند یا نه. اندازه و کیفیت بلورهای ایجاد شده به طور قابل توجهی میتواند رنگ لعاب را تغییر دهد. هدف این بررسی ارزیابی تأثیر دمای حرارت دهی بر پایداری رنگ یک سرامیک مات شده توسط رنگدانهی وانادیم – زیرکن آبی است. تحلیل انکساری کمی اشعهی ایکس به منظور ارزیابی کردن انحلال رنگدانه در سه دمای مورد بررسی قرار گرفته و کیفیت بلورهای زیر کن ایجاد شده در محل اصلی خود میباشد. تحقیق گزارش شده اهمیت مورد توجه قرار دادن تمام اجزاء در سیستم نوری چند جزئی به عنوان یک لعاب سرامیک را اثبات مینماید.
کلمات کلیدی : زنگ، اسپکتروسکوپی؛ روشهای اشعهی ایکس؛ سرامیکهای سنتی، لعابها: (zr,v)siot
1- مقدمه
در صنعت سرامیک یک هدف پیش پا افتاده در کاربرد لعاب ارتقا دادن هنر زیبایی شناسی محصول پایانی است، در این زمینه توزیع اندازهی بافت و ذره هم رنگدانهها و هم بلورها توسط لعاب مات میشود، و تقابل شیمیایی و فیزیکی بین رنگدانهها و لعابها هنگام حرارت دیدن اساسی و مهم است تا فرآیند رنگ آمیزی کنترل شود. در واقع، رنگدانهی مشابه میتواند بسته به دمای حرارت دهی و ترکیب شیمیایی لعاب برای رنگ آمیزی، رنگهای نسبتاً متفاوتی ایجاد نماید.
کنترل بلوری شدن، و جلوگیری از انحلال رنگدانهها در لعابها و مواد بین سلولی بافتهای سرامیک طی حرارت دهی برای بهتر کردن ویژگیها، ظاهر و قابلیت تکثیر محصولات مهم است. جوهرهای چند اکسیده مواد شاخص در لعابهای حرار دهی سریع میباشند. 4-2- و رنگدانههای زیرکن (zrsiot) متداولترین مواد رنگی مورد استفاده هستند. در مقایسه با اجزای دستهی دیگر، جوهر معمولاً کمترین دمای ذوب را دارد اما نسبت به رنگدانههای سرامیک خورندهترین میباشد. ابتدا برای لعاب دادنها معمولا sio2 به عنوان شکل دهندهی اصلی شیشه، قلیاها (k2o, Na2o)، ZnO, B2O3 یا SrO به عنوان سیالهی اصلی، AL2O3, MgO, CaO برای افزایش سختی و دوام لعاب دادن منظور میشدند. ضمناً پوششهای کدر، که بیشترین پوششهای تولید شده هستند، معمولاً با ZrO2 در هم میآمیزند. کدری و سفیدی از طریق بلوری شدن زیرکن بدست میآیند. ..