لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:
فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحه:16
فهرست مطالب:
1- وضع فیزیکی مهدکودک:
3- وسایل، تجهیزات و اسباب بازیهای مهدکودک
4- نحوه اجرای برنامه های آموزشی مهدکودک توسط مربیان:
5- رفتار مربیان و مسئول مهد با یکدیگر با والدین و به ویژه با کودکان
6- کودکان
«واحد کار خانواده»
هدف های کلی:
- آشنایی بیشتر با خانواده و وظایف هر یک
- آشنایی عمیق تر با مفهوم پدربزرگ و مادربزرگ (خانواده هسته ای و گسترده)
- آشنایی عمیق تر با مفاهیم دایی، خاله، عمه و عمو
- یاد دادن شعری در مورد خانواده
هدفهای رفتاری:
- کودک در مورد وظایف هر یک از اعضا خانواده توضیح می دهد.
- کودک نسبت پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، عمه، دایی، خاله را با استدلال بیان می کند.
- کودک شعری در مورد خانواده می خواند.
- کودک به خانواده خود علاقمندی نشان داده و عکسهایی از آنها را به مهد می آورد.
مقدمه
این واحد کار برای مهد و پیش دبستانی از ضروریات است زیرا با این واحد کار کودک خود را در کوچکترین نهاد اجتماعی بهتر حس می کند و می
شناسد و به خودشناسی او کمک کرده و باعث رشد عاطفی و اجتماعی او می شود.
مشاهده
- امروزه با چه کسی به مهدکودک آمدید؟ او با شما چه نسبتی دارد؟ وظایف او چیست
بحث و گفتگو
- بچه ها یکی یکی در مورد اعضای خانواده خود صحبت می کنند و مربی حرفها را جمع بندی می کند و تعداد افراد خانواده هر بچه گفته می شود.
- به چه کسانی پدربزرگ و مادربزرگ می گوئیم
- در مورد عمه، عمو، خاله، دایی و ارتباط آنها با کودک سوال می کنیم.
- اگر عمه، عمو، خاله و دایی ازدواج کنند و یا کرده باشند، بچه های آنها چه نسبتی با کودک دارند را می پرسیم و نسبت همسر آنها را جویا می شویم.