مبانی نظری اشتغال زنان در بازار
29 صفحه
مقدمه
2-1- مفهوم تقاضای نیروی کار............................................................13
2-2- مروری بر تئوری های تقاضای عامل کار.........................................15
2-2-1- تئوری های ایستای تقاضای عامل کار...........................................15
2-2-2- تئوری های پویای تقاضای عامل کار............................................22
2-3- مروری بر تئوری های حاکم بر بازار کار زنان..................................25
2-3-1- رویکرد نئوکلاسیک...............................................................26
2-3-2- مدل تراکم جمعیت یا ازدحام جمعیت...........................................28
2-3-3- نظریه رویکرد سرمایه انسانی..................................................32
2-3-4- مدل تقسیم مشاغل در بازار کار داخلی........................................35
2-3-5- مدل بازار کار دوگانه.............................................................37
2-3-6- انتخاب منطقی و عوامل غیرتبعیض آمیز......................................38
2-4- فرصت ها و چالش های جهانی شدن.................................................41
2-4-1- اشتغال و جهانی شدن..............................................................41
2-4-2- جهانی شدن و اشتغال زنان.......................................................44
2-5- نتیجه گیری.............................................................................45