• مقاله با عنوان: ارزیابی عملکرد لرزه ای قاب های مهاربند کمانش ناپذیر در سازه های فلزی سه بعدی با استفاده از تحلیل دینامیکی غیرخطی تاریخچه زمانی
• نویسندگان: میلاد صالحی ، محمد شوشتری
• محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - 17 و 18 اردیبهشت 93
• محور: سازه های فولادی
• فرمت فایل: PDF و شامل 9 صفحه میباشد.
چکیــــده:
یکی از دغدغههای مهندسین سازه در مناطق زلزله خیز، طراحی اقتصادی ساختمان با شکل پذیری و سختی کافی میباشد. قاب مهاربند کمانش ناپذیر سیستم مقاوم جانبی است که شکل پذیری قاب خمشی را با سختی و اقتصادی بودن قاب بادبندی ترکیب میکند. این تحقیق با استفاده از نرم افزار PERFORM-3D به ارزیابی عملکرد لرزهای قابهای مهاربند کمانش ناپذیر و مقایسه آن با قابهای خمشی در سه سازه فلزی پنج طبقه پرداخته است. سازه اول در هر دو جهت X و Y با سیستم مقاوم جانبی قاب مهاربند کمانش ناپذیر قطری مهار شده است، سازه دوم در هر دو جهت با سیستم مقاوم جانبی قاب مهاربند کمانش ناپذیر هشتی مهار شده است و سازه سوم در هر دو جهت با سیستم مقاوم جانبی قاب خمشی مهار شده است. در این ارزیابی سه معیار تغییرمکان جانبی نسبی طبقه، تغییرمکان جانبی ماندگار طبقه و انرژی پلاستیک تلف شده که از تحلیلهای دینامیکی غیرخطی تاریخچه زمانی حاصل شدهاند، مقایسه شدهاند. نتایج نشان میدهند که عملکرد قابهای مهاربند کمانش ناپذیر در دو معیار تغییرمکان جانبی نسبی طبقه و انرژی پلاستیک تلف شده بهتر از قابهای خمشی میباشد و تنها معیاری که قابهای خمشی بهتر از قابهای مهاربند کمانش ناپذیر عمل کردهاند، تغییرمکان جانبی ماندگار طبقه است که برای رفع این مشکل میتوان از توانایی تعویض و جایگزینی آسان بادبندهای آسیب دیده در قابهای مهاربند کمانش ناپذیر استفاده کرد چراکه بادبندها در سیستم قاب بادبندی، برخلاف تیرها در سیستم قاب خمشی بارهای ثقلی را تحمل نمیکنند.
________________________________
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF مقالات نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **
** درخواست مقالات کنفرانسها و همایشها: با ارسال عنوان مقالات درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن مقالات در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت مقالات مورد نظر خود نمایید. **
فرمت:word و قابل ویرایش
اجاره،سرقفلی وحق کسب وپیشه تجارت در حقوق موضوعه ایران وفقه اسلامی
چکیده
دریافت فایل
نمونه سوالات فصل 5 ( حرکت بدن ) علوم پنجم سال 95- بیش از 50 سوال متنوع در 3 صفحه - فرمت word- جهت
استفاده ی همکاران محترم - طراح : عبداله وارسته
قیمت 2800 تومان
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:20
فهرست و توضیحات:
بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست
مقدمه
مختصات طرح ارزشیابی توصیفی
بهبود کیفیت فرآیند یاددهی ـ یادگیری
فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف فرهنگ بیست گرایی
تأکید بر اهداف آموزش و پرورش به جای تأکید بر محتوای کتابها
منظور از روش های توصیفی در ارزشیابی توجه به رویکردی است که در آن معلم تغییرات و تحولات ایجاد شده در دانش آموز را با فنون متفاوت بررسی کرده و به صورت مشروح بر اساس شاخصهای پیشرفت و یا اهداف از پیش تعیین شده به اطلاع دانش آموز و والدین می رساند.
بررسی نظام ارزشیابی کشورهای مختلف جهان نشان می دهد استفاده از کارنامه توصیفی امری رایج و دارای سابقه ای طولانی است. در کشور فرانسه روش نمره گذاری استفاده از طیف با عبارات توصیفی: بالاتر از استاندارد، مطابق استاندارد، ناسازگار با استاندارد و . . . می باشد. در آلمان شش مقوله و یا طیف و در ژاپن استفاده از پنج مفهوم همراه با جملات توصیفی است. خلاصه اینکه در بسیاری از کشورهای مختلف جهان، کارنامه فقط نمرات خام را شامل نگردیده و تمامی فعالیتها و مهارت ها و نگرش کودک، توصیف و ارزشیابی می شود. ارائه نمره صرف ضمن ایجاد رقابت و اضطراب، یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را تحت الشعاع قرارداده و با ایجاد افسردگی، بخش زیادی از منابع و استعدادهای با لقوه انسانی و اقتصادی را تلف می نماید. برخورد معلمان و والدین و ارزش بیش از حد قائل شدن به امتحان و تکرار بیهوده آن و استفاده ابزاری از آن باعث ایجاد دلسردی از تعلیم و تربیت و امتحان با این سبک و سیاق، نقطه پایان یادگیری و نوعی رهایی از درس و تحصیل محسوب می شود (محقق معین،1382).
سیاست گزاران آموزش وپرورش ایران از سالهای آخر دهه 70 شمسی تلاشهایی برای بهبود ارزشیابی تحصیلی در دوره آموزش وپرورش عمومی راآغاز کرده اند . تصویب آئین نامه امتحانات دونوبتی به جای امتحانات سه ثلثی و مقرر نمودن مصوباتی در زمینه ارزشیابی مستمر ، تصویب اجرای آزمایشی طرح ارزشیابی توصیفی و بالاخره تصویب اصول حاکم بر ارزشیابی در شورای عالی آموزش و پرورش از جملة فعالیتها یی ا ست که در سالهای اخیر انجام شده است. در این نوشته عمدتا بر طرح ارزشیابی توصیفی متمرکز شده ایم.
در کتاب راهنمای اجرای ارزشیابی توصیفی پایه های اول،دوم و سوم ابتدایی در راستای اجرای ماده هفت دستورالعمل ارزشیابی توصیفی دانشآموزان ابتدایی مصوبة جلسة 296 کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش که مقرر کرده است جزوه راهنمای ارزشیابی توصیفی توسط معاونت آموزش عمومی و امور تربیتی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارائه شود؛ مجموعه ای از راهنمایی ها برای مجریان طرح ارزشیابی توصیفی در پایه اول و دوم وسوم دبستان تهیه و تدوین شده است. این راهنما که در طول اجرای سه ساله آزمایشی طرح هرسال نسخه جدید تری یافته است؛ صرفا توسط دکتر محمد حسنی با همکاری معاونت آموزش عمومی وزارت آموزش وپرورش ارائه و در اختیار مجریان طرح قرار گرفته است در این راهنما به اهداف اساسی، ویژگیها و چگونگی اجرای طرح ارزشیابی توصیفی اشاره شده است.دکتر حسنی در ابتدای این راهنما نوشته است:
مشحصا بعد از مصوبات 674 مورخ5/2/81 و 679 مورخ 30/8/81 شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر تهیه طرحی برای تغییر نظام ارزشیابی پایههای اول تا سوم ابتدایی، طرحی تحت عنوان ارزشیابی توصیفی توسط دفتر ارزشیابی تحصیلی و تربیتی تهیه و به اجرای آزمایشی گذاشته شد. اهداف اساسی این طرح به شرح زیراست: