فرمت فایل : WORD ( قابل ویرایش ) تعداد صفحات:77
قدمهای آغازین در EXCEL :
1- ایجاد فایل جدید ( NEW ) :
روش 1.
برای ایجاد یک فایل جدید می توان ، دستور زیر را اجراء کرد :
NEW اجرا دستور FILE از منوی
با اجراء این دستور ، یک فایل جدید ، ایجاد شده و نام گذاری فایلها بصورت پشت سر هم از شماره یک تا به تعداد فایل های باز شده ، شماره گذاری می گردد .
بطور مثال اگر 5 فایل جدید ایجاد کرده باشیم ، نرم افزار EXCEL بطور اتوماتیک نامهای BOOK 1 ,BOOK2 , … , BOOK5 را به هر فایل ایجاد شده نسبت می دهد . ( پسوند فایل ها در اکسل XLS می باشد )
روش 2 .
برای ایجاد فایل جدید می توان از ابزار New موجود در گروه ابزار استادارد به شکل ) استفاده کرد ، لذا فقط کافی است که کرسر ماوس را بر روی ابزار مورد نظر برده ، و آن را یکبار کلید کرد . ( کلیک دکلمه چپ ماوس )
2- ذخیره سازی اطلاعات ( SAVE ) :
پس از آنکه فایلی را ایجاد نمودیم و اطلاعات مورد نیاز را در داخل آن ثبت کردیم . ( مثل نمودار ،بانک اطلاعاتی ، فرم و ... ) ، برای ذخیره سازی اطلاعات ( فایل ) به روشهای زیر اقدام می نمائیم .
روش 1.
برای ذخیره سازی اطلاعات یک فایل جدید باز شده می توان ، زیر رااجراء کرد :
SAVE اجراء دستور FILE از منوی
با اجراء این دستور ممکن است با دو حالت زیر روبرو شویم .
حالت اول :
فایل برای اولین باز ذخیره می شود . در این صورت کادر مکالمه SAVE AS همانند شکل 1-1 فعال می گردد .