اگر به دنبال مجموعه ی کاملی از مقالات برای شروع پژوهش در زمینه ی مه زدایی تصویر یا Image Dehazing به عنوان یکی از فیلدهای پردازش تصویر هستید، این پست برای شما مناسب هست. سعی کردیم بهترین مقاله ها و پایان نامه ها به زبان انگلیسی رو جمع آوری کنیم، امیدواریم راهگشای پژوهش شما در این حوزه باشه.
لینک کانال تلگرام پیپربوک
دانلود متن کامل پایان نامه اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی با فرمت ورد word
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
دانشکده مدیریت ، گروه اقتصاد گرایش : نظری عنوان:اثر شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی برکارایی
«فهرست مطالب»
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول : کلیات تحقیق ………………………………………………………………………. 1 1-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………. 2
1-2- شناخت وطبقه بندی فواید اقتصادی آموزش و پرورش …………………. 4
1-2-1-فواید خصوصی آموزش و پرورش…………………………………………… 5
1-2-2 – فواید خصوصی مستقیم ……………………………………………………….. 5
1-2-3-فواید خصوصی غیر مستقیم ……………………………………………………. 5
1-2-4-فواید اجتماعی آموزش و پرورش …………………………………………….. 6
1-2-5-فوایداجتماعی مستقیم ……………………………………………………………… 7
1-2-6-فواید اجتماعی غیرمستقیم ……………………………………………………….. 7
1-3-اهداف و ضرورت پژوهش ………………………………………………………….. 9
1-4-فرضیه های تحقیق (پژوهش)………………………………………………………… 9
1-5-کلیات پژوهش ……………………………………………………………………………. 10
فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق……………………………………… 11مبانی نظری تحقیق ومروری برمطالعات تجربی ……………………………………….. 122-1-مقدمه ……………………………………………………………………………………….. 12
2-1-1-دیدگاههای اقتصاد دانان کلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش.. 13
2-1-2-دیدگهای اقتصاددانان نئوکلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش.. 16
2-1-3-دیدگاههای اقتصاددانان معاصر درباره اهمیت اقتصادی آموزش… 17
2-2-نظریه سرمایه انسانی …………………………………………………………………. 31
2-2-1-مفهوم سرمایه انسانی …………………………………………………………….. 33
2-2-2-سرمایه گذاری درسرمایه انسانی …………………………………………….. 35
2-2-3-ویژگیهای سرمایه انسانی ……………………………………………………….. 38
2-2-4-کارکردهای سرمایه انسانی …………………………………………………….. 43
2-2-5-تشکیل سرمایه انسانی ازطریق آموزش و پرورش …………………….. 46
2-2-6-تشکیل سرمایه انسانی از طریق آموزش ضمن خدمت…………………. 50
2-3-نقش آموزش و پرورش دررشد و توسعه اقتصادی ………………………. 51
2-3-1-انواع آموزش و پروش و رشد اقتصادی …………………………………… 54
2-4-سرمایه گذاری درآموزش و پرورش ……………………………………………. 62
2-5-توجیه اقتصادی درآموزش و پرورش……………………………………………. 64
2-6-کیفیت آموزش و پرورش …………………………………………………………….. 69
2-7-تحقیقات انجام شده درجهان ………………………………………………………… 74
فصل سوم :روش اجرای تحقیق ………………………………………………………. 88
متدولوژی تحقیق………………………………………………………………………………….. 89
مقدمه ………………………………………………………………………………………………… 89
3-1-تابع تولید …………………………………………………………………………………… 93
3-1-1-روشهای پارامتری …………………………………………………………………. 93
3-1-2-روشهای ناپارامتری ……………………………………………………………….. 94
3-2-ویژگیها و قابلیتهای روش تحلیل پوششی داده ها (DEA)…………………. 95
3-2-1-مزایای روش تحلیل پوششی داده ها…………………………………………. 95
3-2-2-معایب روش تحلیل پوششی داده ها…………………………………………… 97
3-3-تعریف واحدهای تصمیم گیری (DMU)………………………………………….. 97
3-4-انواع کارایی ازدیدگاه فارل ………………………………………………………….. 98
3-5-کارایی درتحلیل پوششی داده ها (DEA)………………………………………… 101
3-6-مدلهای DEA ……………………………………………………………………………… 102
3-6-1-مدل CCR………………………………………………………………………………. 103
3-6-1-1-تعریف کارایی درمدل CCR………………………………………………….. 105
3-6-1-2-مثالهای مربوطه به مدل CCR………………………………………………. 105
3-6-1-3-مدلهای ستانده گراو نهاده گر درمدل CCR……………………………. 110
3-6-2-مدل BCC………………………………………………………………………………. 116
3-6-3-تفاوت CCR و BCC………………………………………………………………… 118
3-7-مدل اندرسن – پیترسون(AP)……………………………………………………….. 120
3-8-بررسی بازده مقیاس درروش DEA………………………………………………. 122
3-9-جمع بندی…………………………………………………………………………………… 125
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………. 128
تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل DEA……………………………….. 129
4-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………. 129
4-2-معرفی دبیرستانهای موردمطالعه…………………………………………………… 130
4-3- انتخاب داده ها و ستانده ها ………………………………………………………… 132
4-4-معرفی مدل مورد استفاده ……………………………………………………………. 134
4-5-تجزیه و تحلیل نتایج…………………………………………………………………….. 135
4-5-1-تاثیر آموزش برکارایی دبیرستانها ……………………………………………. 141
4-5-2-تاثیر تکنولوژی آموزشی برکارایی دبیرستانهای منطقه (2)…………… 149
4-5-3-بررسی فرضیات تحقیق …………………………………………………………… 157
4-5-4-عامل تولید مازاد (اضافی) Slack……………………………………………….. 159
4-5-5-انتخاب الگوی مناسب برای بنگاه ………………………………………………. 160
4-6-خلاصه ای از تجزیه و تحلیل نتایج ……………………………………………….. 165
4-6-1-تجزیه و تحلیل جدول 16-4 ……………………………………………………. 167
4-6-2-فرق کارایی فنی و کارایی مقیاس ……………………………………………… 169
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات …………………………………… 171نتیجه گیری و پیشنهادات ……………………………………………………………………… 172
منابع …………………………………………………………………………………………………. 174
چکیده
سرمایه گذاری در نیروی انسانی از اساسی ترین بخشهای توسعه بلندمدت و پایدار است و برخی بر این باورند که بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه ایران را بایست به عدم آموزش صحیح در دوران قبل از دانشگاه ارتباط داد. در این راستا این تحقیق خواهد کوشید اثر تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی دبیرستانهای پسرانه منتخب منطقه 2 تهران را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. در این مطالعه از روش ناپارامتری تحلیل پوششی داده ها استفاده شده است. ابتدا قرار بر این بود که اثرات شاخص آموزش و تکنولوژی آموزشی بر کارایی فنی نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد ولی به دلیل محدودیتهای آماری در جمع آوری اطلاعات دبیرستانها و به دلیل اینکه تنها آمار 15 دبیرستان پسرانه منطقه 2 به دست محقق رسید به ناچار دو سناریو برای این تحقیق گزینش گردید. سناریوی اول به بررسی تأثیرات آموزش بر کارایی فنی نیروی انسانی می پردازد و سناریوی دوم نیز اثر تکنولوژی آموزشی بر کارایی را مورد ارزیابی قرار می دهد. داده های مورد استفاده در سناریوی اول(اثر آموزش) بر سطح کارایی عبارتند از: سرانه معلم به دانش آموزش (smd) ، میانگین سابقه کار معلمین (mskm) ، میانگین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان(mptd) ، و داده های مورد استفاده در سناریوی دوم(اثر تکنولوژی آموزشی بر سطح کارایی) نیز عبارتند از: سرانه کتاب به دانش آموز (skd) ، سرانه مساحت آزمایشگاه (sma) وسرانه کامپیوتر (sk) ، ستانده ها مورد استفاده در هر سناریو نیز میانگین دروس اختصاصی (mde) و میانگین دروس عمومی(mdo) بوده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهند در هیچ یک از مدلهای روش تحلیل پوششی داده ها (CCRوBCC) ،رابطه معنی داری میان شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی بر درجات کارایی دبیرستانها مورد مطالعه مشاهده نکرده ایم. بنابراین فرضیه های ما که مبنی بر تأثیر مثبت آموزش معلمان مدارس منطقه 2 و بکارگیری تکنولوژی آموزشی و محیط آموزشی بر کارایـی فنـی نیروی انسانی است رد می شود؛ در واقع این فرضیات شرطهای لازم هستند ولی کافی نمی باشند. به نظر می رسد در کارایی دبیرستانهای منطقه 2 عوامل دیگری نظیر کیفیت مدیریت و کیفیت تدریس، چگونگی قرار گرفتن مدارس از نقطه نظر جغرافیایی در درون منطقه 2 موثر بوده باشد.
واژه های کلیدی: شاخص های آموزشی ، تکنولوژی آموزشی،کارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه منتخب منطقه 2 تهران.
متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است
چکیده تحقیق:
پژوهش حاضر در صدد بررسی عوامل موثر بر انگیزش مدیران مدارس ابتدایی مدارس پسرانه شهر ............. می باشد.
جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس پسرانه شهر ............. می باشد که مجموعاً 35 نفر می باشد. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه انگیزش هرزبرگ و مازلو بود که شامل 20 سوال پنج گزینه ای به صورت خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم بود.
فرضیه های مطرح شده در این تحقیق عبارت بودند از:
1-ایجاد روابط عاطفی و صمیمی بین کارکنان با مدیر مدرسه انگیزش مدیر را نسبت به کار، بیشتر می کند.
2- همکاری داوطلبانه و خود جوش کارکنان با مدیر مدرسه باعث دلگرمی و همدلی مدیر با کارکنان می شود.
3- داشتن اعتبار وبودجه کافی در امور مالی، باعث انگیزش قویتر در مدیر می شود.
در رابطه با فرضیه ها، فرضیه شماره 1 با 95%، فرضیه شماره 2 با 100% و 95% و فرضیه شماره 3 با 60% جواب مثبت هر سه فرضیه اثبات شدند.
نتایج بدست آمده نشان دهنده این بود که بین ایجاد روابط عاطفی، همکاری و همچنین بودجه با انگیزش مدیران رابطه مثبت معنی داری وجود دارد.
بازرسی فنی از لحاظ زمانی به چهار دسته تقسیم میشود:
الف-بازرسی قبل از ساخت
ب- بازرسی حین ساخت
پ-بازرسی بعد از ساخت
ت-بازرسی دوره ای (نگهداری)
قبل از ساخت بازرس فنی موظف است که طراحی ها و نقشه ها را چک کند و مقادیر کمی و کیفی ساخت را محاسبه نماید.اینکار از طریق استانداردهای معرفی شده در ذیل انجام میگردد.مثلا بررسی فرمهای wps و pqr ارائه شده توسط شرکت سازنده.
حین ساخت باید به نحوه ساخت دقت نماید و آنها را با استاندارد مطابقت دهد.بخصوص بازرسی چشمی (VT) در این قسمت بسیار موثر میباشد مثلا در جوشکاری لوله ها و یا مخازن به انتخاب نوع جوشکاری و همچنین استفاده از الکترودهای مناسب دقت کند.
بعد از ساخت باید از طریق تستهای غیر مخرب و یا هیدروتست از عدم وجود عیوب مطمئن گردد.
قسمت آخر نگهداری (maintenance) میباشد که با بازرسی های دوره ای و تستهای غیر مخرب بخصوص ضخامت سنجی از دستگاه حفاظت نماید.
برای بازرسی لوله ها از استاندارد زیر که بسیار متداول است استفاده میگردد:
Process Piping :ASME CODE FOR PRESSURE PIPING, B31.3
Power Piping: ASME CODE FOR PRESSURE PIPING, B31.1
Specification for Line Pipe: API 5L
API 1104: Welding of Pipelines and Related Facilities
برای بازرسی مخازن ذخیره نفت از استاندارد زیر استفاده میشود:
API 620: Design and Construction of Large, Welded, Low-Pressure Storage Tanks
API 650: Welded Steel Tanks for Oil Storage
برای بازرسی ظروف تحت فشار:
ASME VIII:Rules for construction of pressure vessels
آزمونهای غیر مخرب ( Non Destvuctive Testing)
مهندسین معمولاً عادت دارند خواص یک ماده را روی نمونههای مخصوصی که از همین ماده تهیه شدهاند با آزمونهای استاندارد ارزیابی کنند. اطلاعات بسیار ارزشمندی از این آزمونهای به دست میآید که شامل خواص کششی، فشاری، برشی و ضربهای ماده مورد نظر است. اما این آزمونها ماهیت تخریبی دارند.
بعلاوه خواص ماده به گونهای که با آزمونهای استاندارد تا حد تخریب تعیین میشود، به یقین راهنمای روشنی در مورد مشخصات کارایی قطعهای نیست که بخش پیچیدهای از یک مجموعه مهندسی را تشکیل میدهد.
در طی تولید و حمل و نقل امکان دارد که انواع عیوب با اندازههای مختلف در ماده یا قطعه به وجود آیند. ماهیت و اندازه دقیق هر عیب روی عملیات بعدی آن قطعه تاثیر خواهد داشت. عیوب دیگری نیز مانند ترکهای حاصل از خستگی یا خوردگی ممکن است در طی کار قطعه ایجاد شوند.
بنابراین برای آشکار سازی وجود عیبها در مرحله تولید و نیز جهت تشخیص و تعیین سرعت رشد این نقصها در طول عمر قطعه یا دستگاه ، داشتن وسائل مطمئن ضروری است
تعداد صفحات: 17
دانلود پایان نامه آماده
دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی بررسی نظریه پارسونز در سازمان آموزش و پرورش با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 60
تعریف سازمان:
سازمان عبارت از یک رشته منظم و عقلایی است که بین افرادی که وظایف پیچیده و متعددی را انجام می دهند، و کثرت تعداد آنان به قدری است که نمی توانند با هم در تماس نزدیک باشند، به منظور تامین هدف های مشترک خاص برقرار می گردد .
سازمان عبارت است از مراحل تشخیص و گروه بندی فعالیت ها، تعیین و تفویض اختیار و مسئولیت ها و برقراری ارتباط بین افراد به منظور حسن انجام کار، به طوری که هدف یا هدف های مورد نظر در حد مطلوب تحقق یابند .
«تعریف سازمان از نظر بارنارد»: یک سیستم فعالیتها یا نیروهای خودآگاه و هماهنگ شخصی یا یک سیستم فعالیت های وابسته به هم می باشد .
تعریف سازمان رسمی: سازمانی که دارای استمرار بوده و وظیفه یا وظایف معین را در محدودة قوانین و مقررات اجرا می کند. استمرار و تداوم در سازمان با استفاده از نگهداری سوابق اقدامات، تصمیمات و مقررات به صورت کتبی تامین می شود هر سازمان رسمی طبعا شکل و ترکیب معینی دارد که به وسیله آن روابط مشاغل بر پایه سلسله مراتب اداری نشان داده می شودشبکة روابط نامبرده ترکیب سازمان رسمی را تشکیل می دهد که معمولاً به شکل هرم یا مثلثی مجسم می گردد و در معنای محدود از جمع رده های سازمانی به ترتیب سلسله مراتب اداری تشکیل می شود.
تعریف سازمان غیر رسمی: به گفتة سایمون، اسیتبرگ و تامپسون سازمان غیر رسمی عبارت است از الگوهای رفتارهای واقعی – یعنی شیوه ای که اعضای سازمان واقعات رفتار می کنند که با طرح رسمی سازمان مطابقت ندارند .
ترکیب سازمانی:
سازمان به مثابه یک سیستم یا نظام از اجزای مهمی تشکیل شده که هر یک از این اجزا از ساختار و یا کارکرد ویژه ای برخوردار است و به وسیله نظریه های سیستمی می توان اجزای ان را تغییر داد. به همین دلیل اساسی ترین بنیان در سازمان، افراد آن سازمان است که هر یک از آنها، از احساسات، تمایلات، شخصیت، انگیزه ها، صفات و وی ژگی های متفاوتی برخوردارند و در حقیقت روح سازمان را تشکیل می دهند. نگرش به تقسیم بندی سازمان از این بعد، آن را به سازمان رسمی و غیر رسمی تبدیل می کند.
سازمان رسمی از ویژگی های ساختار رسمی، سلسله مراتب، تقسیم اختیارات، کانال های ارتباطی، روابط رسمی، هدف ها، خط مشی ها، روش ها و سایر عوامل مدیریتی برخوردارند که به عملیات سازمان کمک می کنند.
سازمان های غیر رسمی از شبکة رفتاری و ارتباطی بین افراد، که رد نتیجه تعامل و همبستگی میان آن ها در گروه های انسانی شکل گرفته اند، به وجود می آیند. بنابراین ماهیت هر سازمان تحت تاثیر ترکیب این دو سازمان (رسمی و غیر رسمی) قرار می گیرد که نقش افراد در آن تعیین کننده است، زیرا هر یک از آنان تحت تاثیر تصورات و انتظارات خود به دنبال موقعیت مناسب و ایفای نقش در ساختار سازمان قرار خواهند گرفت.
نظریه های سازمانی:
نظریه های سازمانی شیوه های خاص نگرش به سازمان ها و گروه های درون آن ها را منعکس می کند نظریه کلاسیک سازمان که گاهی نظریه ماشینی نیز نامیده شده است پیش آهنگ همه نظریه های امروز سازمان ها بوده است. برجسته ترین نظریه سازان کلاسیک که رویکرد ماشینی را برگزیده اند وبر، تیلور، فایول، مونی ورایلی، گیولیک و ارویک بوده اند.
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه :
فصل اول :
تعریف سازمان 1
انواع سازمان 1
ترکیب سازمانی 2
نظریه های سازمانی 3
نظریه سازمان رسمی 3
ویژگیهای بوروکراسی 4
نوع شناسی اقتدار 5
نظریه تیلور 6
نظریه هانری فایول 7
اهداف سازمان ها 8
اهمیت مطالعه سازمان 10
فصل دوم :
ساخت و نظام آموزش و پرورش 11
تالکوت پارسونز 15
عناصر اولیه نظام پارسونزی 16
نظام ها و محیط ها 19
چه نوع نظام هایی وجود دارد 26
روابط سیبرنتیک میان چهار جزء نظام کل 31
تکامل اجتماعی 35
تحقیق در انواع اجتماعات و جوامع 40
نظریه کنش پارسونز 41
واحد کنشی 42
اشکالات نظریه کنش پارسونز 44
کارهای اخید در زمینه نظریه کنش 46
مسائل کارکردی سازمان ها 47
محدودیت های نظریه سیستمی پارسونز 52
کتابنامه 55