بدون تردید از روزی که بشر خود را شناخته و با دیگر همنوعانش به یک زندگی اجتماعی پرداخته است، همواره یا به جهت حسابگری و یا از روی ناچاری به اطاعت از مجموعه قواعد زندگی تن درداده است. خصلت تکلیف پذیر انسان باعث شده است که بشر بتواند نیازمندی ها و خواسته ها و حوادث ناشی از زندگی اجتماعی را به وسیله اطاعت و پیروی از قواعد و مقررات موضوعه بشری برطرف و حل و فصل کند. بنابراین باید گفت که لازمه زندگی اجتماعی وجود همین قوانین و مقرراتی است که برای انسان تعیین تکلیف می کند پس جامعه به چنین قواعد و مقرراتی نیاز دارد و باید مجازاتهایی وجود داشته باشد برای برقراری نظم و امنیت و اجرای عدالت در بین مردم و قواعد و مقرراتی که با حقوق و آزادی ها و شخصیت معنوی افراد در ارتباط است از اهمیت به سزایی برخوردار است و قانونگذار افراد را وادار به رعایت احترام و اطاعت از این مقررات کرده است.
حدود یکی از این قواعد و مقررات است که در بین سایر قوانین جزایی اهمیت زیادی دارد و دارای مصادیق مختلفی می باشد که هدف ما در این خصوص بررسی محاربه و مصادیق آن است تا بتوانیم در این مورد تحقیق و تحلیل بیشتری انجام دهیم و مورد توجه قرار گیرد.
گفتار اول:
مجازات و تقسیم بندی آن در قانون مجازات اسلامی
قانونگذاران برای هر جرمی مجازاتی تعیین کرده اند علی القاعده به تعداد جرایم مندرج در قانون، مجازات وجود دارد. لیکن می توان مجموع این مجازات ها بر اساس معیاری دسته بندی کرده وجوه مشترک هر یک را شناخت. علاوه بر آن، طبقه بندی مجازات ها فایده هایی دارد که اهم آن تعیین صلاحیت دادگاه هاست.
در قانون مجازات اسلامی (ماده12) تقسیم پنج گانه ای از مجازات ها به چشم می خورد که فارق مشترکی وجه تمیز آنها از یکدیگر نیست. ولی این تقسیم بندی چندان بی متناسب هم با وخامت نوع جرم نیست.
نسبت موجود میان مجازات ها و تقسیم آنها به اصلی، تبعی، تتمیمی معیار دیگری برای تقسیم بندی آنهاست. کمااینکه می توان مجازات ها را به تبع حتی که از محکوم علیه سلب و یا ضایع می کند یعنی ماهیت عینی آنها را طبقه بندی کرد و در این صورت مجازات ها به مجازات های بدنی، سالب یا محدودکننده آزادی، مالی، ممنوعیت از اشتغال به کسب یا شغل یا حرفه، سالب حق، مجازات های سالب حیثیت و مجازاتهای محرومیت از خدمات عمومی می شوند.
مجازات های مقرر در قانون مجازات اسلامی به پنج قسم است:
حدود، قصاص، دیات، تعزیرات، مجازات بازدارنده.
عنوان های مذکور هیچگاه بیان شکل خاصی از مجازات ها نیست، بلکه هر یک به مجموعه ای از مجازات ها، اطلاق می شود که در شرع اسلام حکم جداگانه ای برای آن مقرر شده است. برای مثال کیفر تازیانه. ممکن است هم از باب حدود و یا تعزیرات و یا از باب مجازات بازدارنده باشد و همچنین مجازات سالب نفس.
پیشگفتار
مقدمه1
فصل اول: مجازات و اهداف آن2
گفتار اول: مجازات و تقسیم بندی آن در قانون مجازات اسلامی3
گفتار دوم: اهداف مجازات6
فصل دوم: حدود11
گفتار اول: تعریف حد و انواع آن12
1. انواع حد17
2. حد تازیانه17
3. حد سنگسار18
4. حد قطع دست18
گفتار دوم: در بیان احکام حدود از نظر خاصه و عام18
ضرورت اجرایی حدود و فلسفه آن20
فایده اجتماعی کیفر حدود23
فوریت و عدم تأخیر در حدود24
نتایجی که بر الهی بودن شریعت مرتبت است25
فصل سوم: محاربه29
گفتار اول: تعریف محاربه30
1. تعریف محاربه و قطع طریق30
2. تعریف محاربه از دیدگاه امام خمینی31
3. تعریف محاربه و تجدید سلاح لاخافه الناس31
4. تعریف محاربه در قانون مجازات اسلامی33
گفتار دوم: ارکان جرم محاربه33
رکن مادی جرم:33
1. رفتار مرتکب35
2. وسیله35
3. موضوع جرم36
4. نتیجه مجرمانه36
5. رابطه علیت بین فعل محارب و نتیجه مجرمانه37
رکن معنوی جرم37
گفتار سوم: رابطه محاربه با جرایم دیگر38
رابطه محاربه با افساد فی الارض38
رابطه محاربه و بغی40
رابطه محاربه و جرم سیاسی43
رابطه محاربه و سرقت44
گفتار چهارم:47
تأثیر انگیزه در محاربه47
شروع به محاربه48
محاربه در مقررات جمهوری اسلامی49
محاربه در حقوق کامن لو52
فصل چهارم54
گفتار اول: راه های ثبوت محاربه55
1. علم قاضی57
2. اقرار59
3. بینه61
گفتار دوم: مراجع صالح برای رسیدگی61
1. دادگاه نظامی62
2. دادگاه ویژه روحانیت63
3. دادگاه انقلاب63
گفتار سوم: علل سقوط محاربه64
1. مرگ محارب64
2. توبه64
3. حق عفو65
4. جنون و ارتداد65
5. تأثیر گذشت شاکی خصوصی65
گفتار چهارم: حد محاربه66
کیفیت اجرای هر یک از مجازات های محاربه69
1. قتل69
2. به دارآویختن70
3. قطع دست و پا71
4. نفی73
نتیجه گیری76
شامل 85 صفحه فایل word
دانلود نسخه اصلی مقاله برتر فضای مجازی و نظام تعلیم و تربیت (فرصت ها و چالش ها)
فضای مجازی و نظام تعلیم و تربیت (فرصت ها و چالش ها)
این مقاله در قالب ورد و قابل ویرایش و در 20 صفحه گرد آوری شده است. تنظیم این مقاله توسط مدیر سایت انجام شده و مشابهی در اینترنت ندارد. بهترین مقاله جهت ارائه در جشنواره فرهنگیان بسیجی می باشد. در تنظیم این مقاله تمامی نکات نگارشی طبق بخشنامه ارسالی آموزش و پرورش رعایت شده است.
چکیده
جامعه ما در حال حاضر از جامعه سنتی به سوی جامعه صنعتی پیش رفته و هم اکنون نیز به سمت جامعه الکترونیک در حال حرکت است.بنابراین میتوان گفت که فضاهای مجازی نقش بسیار تعیین کنندهای دارند به همین دلیل امروزه مدیریت دانش و اطلاعات نیازمند یک سری تغییرات در تکنولوژیهاست به طوری که باید به سمتی حرکت کنیم که در حداقل زمان بتوانیم حداکثر اطلاعات را به افراد ارایه دهیم. برای حرکت به این سمت نیازمند بازنگری جدی در حوزه نرم افزار، سخت افزار و تکنولوژیهای جدید هستیم به طوری که کشورهای پیشرفته برای تاثیرگذاری فرهنگی از این فضای مجازی استفاده کرده و برنامههای کوتاه مدت و بلندمدت در این حوزه تدوین کردهاند. تکنولوژیهای جدید مانند فضای مجازی هم فرصت هستند و هم تهدید و چنانچه قبل از ورود این تکنولوژیها نحوه درست استفاده از آن را یاد بگیریم تبعات منفی آن نیز کمتر خواهد شد. در واقع فضای مجازی یک فرصت است ولی اینکه چگونه از آن استفاده میشود جای بحث زیادی دارد. در مجموع هیچ راهی جز تن دادن به تکنولوژی و فناوریهای نوین نداریم و راهش نیز این است که تدابیری انجام دهیم تا عوارض منفی آن کمتر شود. این موضوع لازمهاش آن است که چنانچه که تکنولوژی وارد کشور میشود به همراهش پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز آورده شود و در کنار آن به مردم هم آموزش استفاده صحیح از تکنولوژی داده شود و هم آثار مثبت و منفی آن گوشزد شود. در حالیکه آموزش مجازی، کاهش هزینه، سرعت و یکسان سازی اطلاعات و استفاده از ویدئو کنفرانس از جمله مزیت استفاده از فضای مجازی است اما در کشور ما هنوز به طور کامل استفاده صحیح از فضای مجازی و فرصت ها و چالش های آن فرهنگ سازی نشده است. در مقاله حاضر برآنیم که به بررسی و تحلیل نقش فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت پرداخته و فرصت ها و چالش هایی را که در این ارتباط وجود دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.
کلید واژه : فضای مجازی،تعلیم و تربیت،فرصت ها،چالش ها
جهت دانلود نسخه اصلی و خرید از فروشگاه محقق اینجا کلیک کنید
شرکت تحقیقات و توسعه صادرات نرمافزار ثنارای (سهامی خاص) فایل بصورت word می باشد
سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :
مشخصات فایل:
نوع فایل: wordمنبع: دارد (فارسی و لاتین)پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)تعداد صفحات: 20گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)خلاصه ای از مطالب:2-2- سرشت و منش
2-2-1- نظریه زیستی شخصیت[1]
نظریه زیست شناختی شخصیت جایگاه ویژه ای در متون روانشناسی علمی جهان دارد.شاید بتوان سابقه تلاش برای پیوند دادن بین روانشناسی(روان)و زیست شناسی(تن)را در متون باستانی،نظریه چهار مزاج بقراطو حتی قبل از آن پی جست.گاه بازتاب این گونه نظریات را در متون به جامانده از فلاسفه ایرانی نیز میتوان دید،برای مثال ملاصدرا حدوث و پدیدآیی نفس را وابسته به جسم می داند.اینک نظریه های زیست شناختی شخصیت بر پایه های محکمی تکیه زده است؛پایه هایی که بدون تلاش و پافشاری افرادی مثل هانس آیزنک،جفری گری،نیومن،رابرت کلونینجر و دیگران نمی توانست شکل گیرد(کاویانی،1386).
2-2-2- پیوند بدن و ذهن
پیشینه" پیوند بدن و ذهن" به یونان باستان و نظریه بقراط درباره ی "مزاج اربعه" برمی گردد. در قرن بیستم واژه شیمی عصبی(کنش های شیمیایی در سیستم عصبی)نقش بسزایی در نظریه پردازی رویکرد زیستی به شخصیت داشته است.سرشت،روان،رفتار و شخصیتاز جمله مقوله هایی هستند که از چندین جهت تحت تاثیر ژن ها قرار دارند.شاید بتوان به جرات گفت که نمی توان هیچ تفاوت فردی ای را یافت که بستگی به کنش ژن ها نداشته باشد(کلونینجر،1994).
2-2-3-ریخت های بدنی[2] و سرشت ها[3]
در اوایل قرن بیستم ارنست کرچمر[4]، روان پزشک آلمانی تن و منش را منتشر کرد که اولین گام های رویکرد زیستی علمی به شخصیت را باز می نماید. در آغاز، کرچمر به رابطه ای شکل های خاص بدنی و برخی از اختلال های روانی علاقه مند شد. او مواردی را از میان بیمارانش انتخاب و معرفی کرد سپس مطالعه منظمی را برای شناسایی این پدیده سامان داد و سرانجام به توصیفی از رابطه ریخت های بدنی و تشخیص های روانی دست یافت(کرچمر، 1926). پیرو کارهای کرچمر، روانشناس آمریکایی، ویلیام شلدن[5] تلاش کرد تا رابطه شکل بدنی و سرشت های مختلف شد. در این طبقه بندی، شلدن سه ریخت بدنی را مطرح می کند. فربه تن[6] (چاق)، ستبرتن[7] (عضلانی) و باریک تن[8] (لاغر استخوانی) او برای توصیف کسانی که به طور کامل رهیچ کدام از طبقات یاد شده نمی گنجیدند واژه ی «ساخت بینابین» را پیشنهاد داد. به این ترتیب طبقه بندی شلدن دارای خط کشی و مرز بندی های قطعی و مطلق نیست. در عوض او ساخت بدنی افراد را براساس سازگاری آن با هرکدام از این ابعاد رتبه بندی می کرد در نهایت یک سیستم درجه بندی کمی سه رتبه ای، وضعیت ظاهری بدن فرد را در یک بعد خاص تعیین می کرد (شلدن، 1942) در طبقه بندی شلدن، در مقابل سه ریخت بدنی، سه گونه سرشت شامل ویژگی های خاص دیده می شود که به وایسروتونیا، سوماتروتونیا و سریروتونیا موسوم هستند جدول 2-1 ویژگی های این سه گونه را توصیف کرده است. (شلدن، 1942)سپس شلدن به یافتن ارتباط های بین ریخت بدنی و سرشت پرداخت او با مطالعه ی 200 مرد سفید از میان ریخت های بدنی مختلف سه گانه و درجه بندی کمی سه عنصر سرشتی در خلال یک دوره ی پنج ساله، نشان داد که هرکدام از ریخت های بدنی را که براساس معیار شلدن تقسیم نموده بودند. تنها با یکی از سنخ های سرشتی همبستگی مثبت و یا دو سنخ دیگر، همبستگی منفی داشت. به این ترتیب، فربه تن با وایسروتونیا، ستبرتن یا سوماتوتونیا و باریک تن با سربروتونیا، همبسته بودند. شلدن نتیجه گرفت که تن و سرشت، تجلی بیرونی بنیادهای زیستی و ژنتیکی خاصی هستند. این تحقیقات، موجی از مطالعات مشابه را به همراه داشت که تلاش می کردند حیطه موشکافی را به جنبه های دیگر گسترش دهند به این ترتیب، شلدن به آزمون مشابهی در زنان پرداخت و دیگران به جستجوی ارتباط این یافته ها با عملکرد تحصیلی، بزهکاری، انتخاب شغل، آسیب شناسی روانی و دیگر زمینه ها پرداختند (دامون، 1955).
[1]-biological theories of personality
[2]- somatotypes
[3] - Tempraments
[4]- kretschmer
[5]-Sheldon
[6] - Endomorihic
[7] - Mesomorphic
[8] - Ecromorphic
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:31
فهرست و توضیحات:
مقدمه
تاریخچه شرکت
اهداف شرکت
کارکنان و متخصصان
تعیین گرایش وعنوان پروژه
2-1- تعیین استراتژی و اهداف پروژه
3-1- تعریف مفاهیم اولیه
شفاف سازی
1-2- بررسی نیازها در قشر هدف
تولیدکنندگان نمونه همواره در پی تولید ناب و حفظ جایگاه خود در صنعت از این رهگذر میباشند. اما دیگر تولید کنندگان که متاسفانه در جامعه ی ما اکثریت آنها را تشکیل میدهد از میان پارامترهای تولید ناب فقط به حداقل هزینه ها و حداکثر سود می اندیشند و دیگر پارامترها را در درجات پایین اهمییت قرار داده و یا کاملا از الگوی تولید خود حذف میکنند. نتیجه اینکه طراح باید در پروسه ی طراحی خود جهت رفتار هر دو نوع از تولیدکنندگان را در نظر گرفته و طرح پیشنهادی را به گونه ای ارائه دهد که به تولید ناب ختم گردد.
مدیریت مکان عمومی – همانطور که قبلا ذکر شد یکی از افراد مرتبط با این محصول ، مدیرت مکانی است که طرح مورد نظر باید در آنجا پیاده شود که تا کنون اغلب به علت بالا بودن هزینه ها از نصب مدلهای موجود محصول مزبور خودداری میکردند. بنابراین محصول طراحی شده باید تا حدودی سبب جبران هزینه های مصرفی گردد.
مراجعین به محل – اماکن عمومی به طور معمول پذیرای همه ی اقشار از همه ی طبقات اجتماعی با همه ی حالتها ، فرهنگها و آداب و رسوم میباشد . به عنوان مثال اگر در فرودگاهها ، هتلها ، پایانه های مسافربری و راه آهن نصب شود علاوه بر همه ی اقشار آن جامعه ، توریستها و جهانگردان نیز با فرهنگها و زبانهای متفاوت در ارتباط با این محصول قرار میگیرند. ویا گر در بیمارستانها ، درمانگاهها و آسایشگاهها تعبیه گردد علاوه بر پرسنل و ملاقات کننده ها ، بیماران و سالمندان نیز با تواناییهای جسمی متفاوت در ارتباط با آن قرار میگیرند. 6
2-1-2- بررسی نیازهای کاربردی قشر هدف
در تحقیقات انجام شده در مورد نوع رفتارها در محیط وجود دو نوع رفتار را یکی در مورد آبسردکن و دیگری در مورد لیوان نشان میدهد .
در مورد آبسردکن – بعضی از متصدیان اماکن عمومی که این دستگاه را در این مکانها نصب کرده اند مانند : مساجد ، بعضی از فروشگاه ها ، اماکن زیارتی و... ، از اعتقادات دینی و مذهبی خود استفاده کرده و آنها را به صورت جملات و عبارات کوتاه بر روی دستگاه آبسردکن و یا در محل آبخوریها قرار داده اند. و اما در مورد کسانی که برای نوشیدن آب مراجعه میکنند ،