تحقیق درباره تاریخچه و مفاهیم کمی و کیفی کنترل کیفیت

تحقیق درباره تاریخچه و مفاهیم کمی و کیفی کنترل کیفیت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:18
فهرست و توضیحات:
فصل اول :
(( تاریخچه و مفاهیم کلی کنترل کیفیت ))
             مقدمه
             کلیاتی در مورد کارخانه
             اهداف سازمان
             تعریف کنترل کیفیت
             تاریخچه کنترل کیفیت
فصل دوم :
(( روند تولیدی کارخانه ))
               بخش شماره گذاری شاسی
               انبار مواد اولیه
               پیش مونتاژها
               مونتاژ فرمان
               مونتاژ محور جلو وعقب
               مونتاژ موتور
               نمودار پارتو
               تجزیه و تحلیل نمودار پارتو
               تست شاسی
               نمودار استخوان ماهی برای تاب برداشتن شاسی
               نمودار استخوان ماهی برای سوختن موتور
             تجزیه و تحلیل نمودارهای کنترل در بررسی سیستم های علت
             بخش نصب پلاک و ثبت مشخصات
فصل سوم:
(( کنترل فرآیند تولید با روشهای آماری ))
             مقدمه
             مراحل تهیه نمودارهای کنترل
             منظور و مقصود از تهیه نمودار کنترل
فصل چهارم:
(( اصول آماری نمودارهای کنترل ))
               انواع مشخصات نمودار کنترلی
               نمودارهای کنترل برای مشخصه های متغیر
               اصول آماری نمودارهای کنترل
               اصول آماری نمودار کنترل R
               لزوم بکارگیری هم زمان نمودارهای کنترل میانگین و دامنه
               اصول آماری نمودار A با استفاده از تخمین S
               اصول آماری نمودار کنترل S
               اصول آماری نمودار کنترل میانگین با دامنه متحرک
               نمودارهای کنترل وصفی
               نمودار کنترل نسبت اقلام معیوب- نمودار p
               اصول آماری نمودارهای کنترلی p
               نمودار کنترلی برای تعداد اقلام معیوب – نمودار nP
               نمونه گیری در نمودار کنترل P , xP
               نمودار کنترل تعداد نقص ها (u,c )
               اصول آماری نمودار کنترلی C
               نمودار کنترلی تعداد نقص ها در واحد محصول- نمودار u
               اندازه نمونه در نمودارهای کنترل u,c
               تحت کنترل درآوردن نمودارهای کنترل وصفی
               کاربرد نمودارهای وصفی به عنوان روش کنترل آماری فرآیند و بازرسی
               نتایج و پیشنهادات
 
نتایج :
اگر مشتری از محصول ناراضی باشد آن محصول را بی بهره از کیفیت می نامند و این اهمیت ویژه کیفیت را می رساند.
کیفیت باید جز اهداف اصلی کارخانه تعریف شود و نگاه به کیفیت باید یک نگاه پایدار و دائمی باشد.
برقراری محصولی با کیفیت در یک سازمان یا کارخانه نتیجه تلاش کلیه اجزای آن می باشد نه یک جز.
دوام یک سازمان بر پایه مشتریان است لذا سازمان باید به تعیین فرآیندهای تاثیرگذار در دستیابی محصول مورد قبول مشتریان و تحت کنترل نگه داشتن این فرآیندها ترغیب نماید.
پیشنهادات :
واردات مواد اولیه مستقیما از کشور چین صورت گیرد.
افزایش کارگاههای ساخت و مونتاژ با توجه به داشتن زمین بلا استفاده.
خرید دستگاههایی با تنوع تولید بالا
افزایش مهارت کارگران و کارکنان که باعث افزایش تولید و افزایش کیفیت می باشد.
تبلیغات محصول بصورت گسترده و دائمی
 
تجزیه و تحلیل نمودارهای کنترل در بررسی سیستم های علت :
بر مبنای نمودارهای کنترل اعمال بسیار متفاوتی برای متغیرها وجود دارد. بعضی از این اعمال، خصوصا تولرانس ها و روشهای پذیرش نمونه گیری مربوط می شوند مستلزم در کنترل بودن فرآیند می باشند برای چنین اعمالی رفتار سیستم های علت ثابت باید درک گردد.
اعمال مفید دیگر مستلزم وجود نشانه هایی مبنی بر عدم در کنترل بودن فرآیند می باشد. در این مواقع گاهی اوقات نمودار کنترل به حال خود رها کردن فرآیند را پیشنهاد می کند و در مواردی دیگر مشخص می کند که علت قابل تشخیص وجود دارد و می توان آن را کشف و برطرف نمود.
مزیت اصلی نمودار کنترل، تعیین زمان ردیابی علت تغییرات با توجه به نمودار آماری می باشد. نمودار کنترل همواره برای نشان دادن زمان علیت یابی مفید است و در بعضی اوقات دریافتن محل علت نیز موثر است لذا اغلب بین تصمیم گیری برای یافتن علت و کشف واقعی و تصحیح علت تغییرات کار نسبتا سختی وجود دارد. این نکته را دوج Dodge بدین صورت بیان می کند که 90% کنترل کیفیت آماری کار مهندسی بوده و فقط 10% آن آماری است.
نمودار کنترل نمی تواند دقیقا محل علت یابی قابل تشخیص را تعیین نماید. با این وجود کسانیکه از این نمودارها استفادده می کنند در برخی مواقع با دقت زیادی می توانند علل مسائل تولیدی را تشخیص دهند این توانایی ناشی از درک اصول اساسی نمودار کنترل و شناخت فرآیند تولید می باشد.
مقدمه :
پیشرفت های تکنولوژی و متنوع شدن تولید، بالا رفتن انتظارات مشتریان و ظهور قدرت اقتصادی جدیدی به نام چین که توانسته محصولاتی به قیمت یک سوم کشورهای دیگر به بازارها عرضه نماید نه تنها بازار ایران بلکه بازارهای کلیه کشورهای اروپایی و آمریکایی را می تواند تحت الشعاع قرار دهد و می تواند موجب رکود یا تعطیلی کارخانجات کوچک موتور سیکلت سازی شود.
خط مشی جامع برای یک شرکت مستلزم یکپارچگی فعالیتهای مهندسی و مدیریتی برای غلبه بر تغییرات شرایط محیطی سازمان و بازار می شود. محصولات تولیدی باید با نیازهای بازار که مشتریان محسوب می شود منطبق باشد این انطباق اساس طرح کیفی محصول را تعیین می نماید.
اهداف سازمان :
- بهبود کیفیت و ارتقای محصول و در نتیجه رضایت مشتریان
- استفاده بهینه و کارآمد از منابع و تقلیل ضایعات، کاهش قیمت تمام شده محصول
- افزایش انگیزه و علاقه در محیط کار و کارکنان که موجب رشد و توسعه سازمان می باشد
- مدیریت عالی جهت ارائه برنامه استراتژیک و مدونی جهت افزایش کیفی محصولات بر مبنای تقاضای مشتریان و تقاضای بازار تدوین نماید تا بتواند در کورس رقابت بماند.
- امروزه به دلیل غتبلیغات و واردات آگاهی مشتری افزایش یافته و مشتری نیاز دارد به محصولی با کیفیت و قیمت مناسب حال نیاز به تحول تکنولوژی، مهندسی، مدیریت سه عامل اساسی در بهره وری کیفی و کمی کارخانه هستند.
 
 



خرید و دانلود تحقیق درباره تاریخچه و مفاهیم کمی و کیفی کنترل کیفیت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.