دلکو

دلکو

دستگاهی است که با انرژی گرفتن از موتوروظیفه ی قطع و وصل جریان مدار اولیه را بر عهده دارد.بطور کلی دلکو اعم از اینکه پلاتین دار بوده ویا الکترونی باشد سه وظیفه ی مهم زیر را انجام می دهد:

الف)جریان برق را در مدار اولیه قطع و وصل نموده و مانند سوئیچ مکانیکی کار می کند.این عمل بوسیله ی پلاتین ها انجام می شودو در نتیجه در مدار ثانویه ی کویل برق با ولتاژ زیاد تولید می شود.

ب)برق تولید شده با ولتاژ زیاد بین چکش برق و ترمینال های درب دلکو بین شمع های موتور توضیع می گردد.جرقه زدن شمع های سیلندرهای موتور بستگی به ترتیب احتراق موتور(وایر چینی  شمع ها)داشته وطبق کارخانه ی سازنده باید عمل شود.

ج)عمل جرقه زدن در سر شمع ها ودر اخر زمان تراکم و در یک موقع معینی در داخل اتاقک احتراق انجام می گیردتا موتور حد اکثر قدرت خود را بتواند بدست اورد(تایمینگ دلکو).همچنین آوانس مکانیکی که بوسیله ی وزنه های دلکو انجام میشود،همراه با آوانس مکشی ،جرقه زدن سر شمع ها را بسته به شرایط موتوربطور خود کار تنظیم می کند.

در عمل دو جور دلکو مورد استفاده قرار می گیرد.این تقسیم شدن بر اساس روش تکمیل شدن مداربین چکش برق و ترمیتال های درب دلکو انجام شده است.



خرید و دانلود دلکو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.