تحقیق راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان

تحقیق راههای  پرورش خلاقیت در دانش آموزان

دانلود تحقیق راههای  پرورش خلاقیت در دانش آموزان 

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 63

 

 

 

 

 

چکیده تحقیق:

تحقیق انجام شده در رابطه با راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی ناحیه3 کرج می باشد که با توجه به این مطلب بیان مساله اینکه از چه راهها وشیوه هایی قوه خلاقییت و ابتکار دانش آموزان دوره راهنمایی را رشد و تقویت نماییم.

با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع مورد تحقیق یعنی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان و نقش مهم و حیاتی آن در آموزش و پرورش به ویژه در مدارس لازم است که این موضوع مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

لذا در این راستا برای این تحقیق سوالات زیر مطرح گردیده است.

مدیران و معلمان به چه میزان در رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند تاثیرگذار باشند. انجام فعالیت های گروهی (پژوهی _ ورزشی, .... ) تا چه حد در رشد و تقویت قوه خلاقیت دانش آموزان موثر است؟ چه عواملی مانع رشد و پرورش قوه خلاقیت و ابتکار در دانش آموزان می باشند؟ چه تفاوتی میان دانش آموزان خلاق در مقایسه با سایر دانش آموزان مشاهده می شود؟

 

 

جامعه آماری و حجم نمونه:

در این تحقیق جامعه آماری تعداد 10 مدرسه راهنمایی از مدارس راهنمایی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج انتخاب گردیده است.

و نمونه آماری نیز تعداد 60 نفر از همکاران مدارس مربوطه می باشند که بطور تصادفی انتخاب شده اند.

 

ابزار گردآوری اطلاعات:

جهت جمع آوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است که به پرسشنامه مورد نظر شامل 20 سوال پاسخ بسته در 5 طیف ( خیلی کم, متوسط, زیاد, خیلی زیاد ) طراحی گردیده است.

 

خلاصه تحقیق:

در پایان پس از جمع آوری اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه مشخص گردید که مدیران و معلمان نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند ایفا نمایند.

همچنین نتیجه گیری شد که فعالیت گروهی دانش آموزان (ورزشی_  پژوهشی, .... ) تا حد خیلی زیادی می توانند در رشد و شکوفایی قوه خلاقیت آنان تاثیر گذار باشند



خرید و دانلود تحقیق راههای  پرورش خلاقیت در دانش آموزان


دانلود تحقیق سردخانه تحت پوشش آستان قدس رضوی

دانلود تحقیق سردخانه تحت پوشش آستان قدس رضوی

سرد خانه تحت پوشش آستان قدس رضوی = با ظرفیت ton 3000- دارای 17 اتاق- 15 اتاق زیر صفر- 12 اتاق بالای صفر- اتاق بالای صفر جهت نگه داری میوه ها، رب و ... استفاده می شود دارای ظرفیت ton 400- 150 است. درجه ی حرارت میوه جات نسبت به نوع میوه متفاوت است به عنوان مثال برای نگهداری سیب لبنانی برای مدت 6 ماه درجه ی حرارت باید بین 0 تا 5/0 و رطوبت نسبی بین 85 تا 95% باشد. برای سیب عباسی درجه ی حرارت 5/0+0 و مدت ماندگاری 4 ماه است. درصد رطوبت 75 تا 80%- برای گلابی درگزی 65 تا 70% در درجه حرارت c8/0 تا 0 (گلابی نطنز 8/0- تا 0)

فشار ورودی مایع اواپراتور bar 10- 8 است. مایع که عبور می کند فشار شکسته شده و به 5/2 تا 2 بار می رسد.

مرحله سوم: کمپرسور- (دستگاه متراکم کننده). تشکیل شده از 3 قسمت: 1- الکتروموتور 2- کمپرسور 3- سپراتور روغن. فشار مکش کمپرسور بین atm 5/3- 2- فشار خروجی کمپرسور atm 10- 8- درجه حرارت ورودی مکش کمپرسور: c10- 8 زیر صفر- و خروجی کمپرسور: c10- 8 بالای صفر-

مرحله ی چارم: کنداسور: (دستگاه تقطیر کننده) شامل: 1- پرزهای مشبک گاز گرم- 2- دوش های آب- 3- کوئل یا رادیات- 4- شیر بالانس- 5- شیر هواگیری- 6- فن ها. فشار داخل کنداسور بین atm10- 8- درجه حرارت ورودی گاز c100- 80- خروجی گاز مایع برابر با درجه حرارت محیط است.

رطوبت دهی اتاق به وسیله ی سماتیک یا رطوبت زن- به وسیله ی دستگاهی بنام هیدروقمر رطوبت تنظیم می گردد. (از یال اسب استفاده می شود که به صورت ردیفی چیده می شود وقتی رطوبت بالا رود این ها کشیده و باز می شوند و هنگامی که رطوبت کم می شود خشک می شود.) وقتی رطوبت کم و زیاد می شود روی پلاتین اثر گذاشته وآن را قطع و یا وصل می کند-فشار داخل کمپرسور:bar2/3- 3-

سپراتور: در قسمت برگشت از اواپراتور در داخل موتورخانه سپراتور مرکزی را جهت جلوگیری از برگشت هرگونه ذرات مایع از قسمت اواپراتور و هدایت به سمت کمپرسور جلوگیری نماید. ذرات معلق در گاز در داخل سپراتور مرکزی جمع می شود و در شیفت کاری در داخل سیستم تخلیه می گردد. سپراتورها در داخل سیستم وظیفه ی جدا کردن مایع از گاز را انجام می دهند- در سیستم زیر صفر گاز خروجی چون می بایستی به قسمت مکش کمپرسور بالای صفر هدایت شود و درجه حرارت خروجی بالا باشد. گاز داغ از داخل مخزنی بنام اینترکولر- عبور داده تا حرارت گاز گرفته شود و به صورت گاز سرد به داخل مکش کمپرسور

شامل 22 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود تحقیق سردخانه تحت پوشش آستان قدس رضوی


تحقیق اصل عدم مداخله: حقوق بشر 75ص - ورد

تحقیق اصل عدم مداخله: حقوق بشر 75ص - ورد

مقدمه

مفهوم «حقوق بشر بین الملل» از سال 1945 موجب انقلابی در رشته حقوق بین‌الملل گشت. این انقلاب بسیاری از نظم حقوق بین الملل قبل از سال 1945 را به چالش کشاند ،  از اینرو دکترین «عدم مداخله»[1] به اصلی بنیادین متحول گردیده است. دربررسی روابط بین دو دکترین مشخص می‌گردد که این آئینها برای حمایت از منافع مختلف تحول یافت. در واقع حقوق بشر بین‌الملل برای حمایت از منافع افراد و گروهها، اقلیتها و اکثریت مردم توسعه یافت. اصل عدم مداخله از لحاظ تاریخی (در آمریکای لاتین)، بعنوان یک اصل حمایتی برای دولتها در رابطه با امورشان با سایر دولتها توسعه یافت. در بطن مفهوم عدم مداخله یک مفهوم فرعی «صلاحیت داخلی»3 نیز وجود دارد. این مفهوم نیز مقاصد مختلفی را دربردارد ، از جمله مرز صلاحیت بین موضوعات حقوق بین‌الملل و موضوعات حقوق داخلی را معین می‌سازد. این مقاصد مختلف ازطریق دکترین‌های مختلف ارائه می‌گردد و با بررسی روابط‌شان با یکدیگر درجات مختلفی از پیچیدگی‌ها را نمایان می‌سازد. این پیچیدگی‌ها بتدریج تشدید می‌یابد چرا که تحول در یک مفهوم، تأثیر مشابه بر منافع‌ای دارد که از طریق سایر مفاهیم حمایت می‌شود. در مرحله نهایی مفاهیم دیگر بر آنها تأثیر خواهند گذاشت.

این مقاله تلاش لازم جهت تحلیل مفاهیم صلاحیت داخلی، اصل مداخله وحقوق بشر بین الملل و نیز روابط بین آنها بعمل خواهد آورد ، و سعی می‌‌شود آنها را بطور خلاصه مورد بررسی قرار دهد و منافع‌ای را که تشخیص داده می‌شود قابل حمایت است را مشخص می‌کند. سپس چگونگی تحول  مفاهیم وروابط بین آنها و نیز چگونگی تحول و تکامل منافع که از طریق این مفاهیم مورد حمایت قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. در جریان تحلیل تلاش خواهیم کرد روابط بین حقوق بشر وعدم مداخله را با بررسی رویة جاری در حقوق بین‌الملل مشخّص سازیم. تمرکز اصلی بیشتر بر تحول رویه‌ها ، عملکرد‌ها و تشکیلات سازمانی است تا بر اجرای حقوق بشر که توسط دولت خاص و یا گروهی از دولتها صورت می‌گیرد. تلاش خواهیم کرد تصویری از سال 1993 ارائه دهیم و نیز پیش بینی کنیم که چگونه احتمال تحول آن در آینده وجود خواهد داشت. و در صورت نیاز مندرجات قطعنامه شماره 2625 در این تحولات مورد بررسی قرار می‌گیرد.


 



خرید و دانلود تحقیق اصل عدم مداخله: حقوق بشر 75ص - ورد


تحقیق در مورد انقلاب اسلامی ایران و نظریه اسکاچپل

تحقیق در مورد انقلاب اسلامی ایران و نظریه اسکاچپل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه12

انقلاب اسلامی ایران و نظریه اسکاچپل

 

مقدمه

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی فرو شکستن قالب‌های فکری نظریه‌پردازی درمورد انقلاب‌هاست. ازجمله نظریه‌های مطرح در محافل علمی جهان، نظریه خانم تدا اسکاچپل درکتاب دولت‌ها و انقلاب‌های اجتماعی است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی درسال 1979م به چاپ رسید.

انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر آموزه‌های شیعی است، درسال 1357 (1979م) به پیروزی رسید. ماهیت انقلابی اندیشه شیعی، اعتقاد به ظهور منجی موعود(عج) و برپایی حکومتی بر محور عدل و عدالت موجب پویایی تفکر شیعی بوده و سبب گردیده است تا شیعیان از وضع موجود ناراضی بوده و همواره به سوی وضعی مطلوب‌تر گام بر دارند.

بر این اساس، سیر تاریخی تفکر شیعه حاکی از آن است که اندیشه



خرید و دانلود تحقیق در مورد انقلاب اسلامی ایران و نظریه اسکاچپل


دانلود مقاله بررسی نقش فلزات سنگین برسلامتی انسان

دانلود مقاله بررسی نقش فلزات سنگین برسلامتی انسان

در ابتدای رشد جوامع کوچک، پسماندها و پسابهای شهری، صنعتی، تولیدی و خدماتی به داخل رودخانه ها تخلیه  می شد و حتی تصور بر این بود که این پسماندها غذای ماهیان و موجودات آبزی شده و موجب رشد و نمو آنها می گردد. بر این اساس بود که رودخانه می سی سی پی به مجرایی پر از زباله های شهری و صنعتی تبدیل شد و در نتیجه در سال 1928 دفع زباله به رودخانه های بعضی از ایالت های امریکا ممنوع گردید و از سال 1965 قوانین خاصی جهت دفع انواع آلاینده ها و پسابهای صنعتی و شهری وضع شد [1].

در کشورهای در حال توسعه، عدم اجرای درست و نظارت صحیح قوانین و رشد نامتمرکز صنعت، باعث شده است که منابع آبی بویژه رودخانه ها، هر روز آلوده تر از گذشته گردند.

روانابهای سطحی و آبهای زیر زمینی به دلیل استفاده های گسترده انسانی و صنعتی از آنها، از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردارند. هر گونه آلودگی روانابهای سطحی در بالا دست، تأثیرات نامطلوب زیادی در پایین دست بر جا می گذارد، به گونه ای که کلیه مصرف کنندگان اعم از انسان، حیوانات و صنایع، در معرض خطر زیست محیطی قرار می گیرند.

همچنین تأمین آب سالم و بهداشتی و حفاظت منابع از آلودگی، یکی از دغدغه های کنونی دولت و مراکز تصمیم گیری است. لذا لزوم جلوگیری از تخریب منابع آبی و روانابهای سطحی، با شناسایی، اندازه گیری آلاینده ها و وضع و اجرای قوانین بیش از پیش اهمیت پیدا می کند [2].

در این راستا و جهت نیل به این مهم، پروژه اندازه گیری فلزات سنگین سرب، روی و کادمیوم در رودخانه های حساس کشور، بررسی مقدار آلاینده موجود در رودخانه ها و شناسایی منابع ورود آنها امری مهم وحیاتی محسوب می شود.

2-تعاریف

در جدول تناوبی به آن تعداد ازعناصر که وزن اتمی با لائی داشته و در درجه حرارت اتاق خاصیت فلزی دارند فلز سنگین اطلاق می شود.از آنجائی که تعاریف مختلفی برای این عناصر شده و در این طبقه عناصر مختلفی قرار داده شده اند باید تنها از اصطلاح فلزات و یا شبهه فلزات استفاده نمود.بر اساس این تعارف فلزات مس تا بیسموت در جدول تناوبی که دانستیته بیشتر از 4 دارند به عنوان فلزات سنگین تعریف شده اند.

در جدول تناوبی به فلزات گروه 3 تا 16 در تناوب 4 و 4 به بعد فلزات سنگین می گویند.

بسیاری از این عناصر نه تنها برای حیات بیولوژیکی ضروری نیستند بلکه بسیار هم خاصیت سمی دارند. ارگانیسمهای زنده به مقادیر بسیار کمی از فلزات سنگین برای ادامه رشد و بقاء نیار دارند که به اصطلاح به آنها Trace Elements می گویند مثل آهن ، کبالات ، مس ، منیزیم ، مولیبدن ، وانادیم ، استرنیم و روی و اگر ازآن حداقل مورد نیاز و ضروری افزایش یابند باعث اخلال در رشد می گردند. سایر فلزات سنگین مانند جیوه ، سرب و کادمیم عناصر حیاتی نبوده و اثرات سود مندی بر حیات ارگانیسمهای زنده ندارند به طوریکه تجمع آنها در بدن موجودات زنده به خصوص پستانداران باعث بیماریهای خطرناکی می گردد.مسیرهای ورود به بدن پستانداران به طور معمول از طریق هوای آلوده که در مناطق صنعتی پس از بارندگی وارد خاک و آب زیرزمینی می شوند و همچنین از طریق دریاها و اقیانوسها می باشد.

شامل 8 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود مقاله بررسی نقش فلزات سنگین برسلامتی انسان