مقاله در مورد ماه همسایه ما در کیهان

مقاله در مورد ماه همسایه ما در کیهان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحات: 17


فهرست مطالب :
ماه همسایه ما در کیهان
1.ماه از زمین چقدر فاصله دارد؟
2.چرا فاصله ماه و زمین تغییر می‌کند؟
3.چرا خورشید و ماه، طلوع و غروب می‌کنند؟
4.اندازه ماه چقدر است؟
5.چرا ما از روی زمین فقط نیمی از ماه را می بینیم؟
6.هلال و بدر چگونه ایجاد می‌شود؟
7.ماه طی چه مدت یک دورکامل به دور زمین می گردد؟
8.رابطه ماه با «جشن عید پاک» چیست؟
9.آیا ماه نیز شب و روز دارد؟
10.چرا جزر و مد اتفاق می افتد؟
11.چرا ماه به روی زمین سقوط نمی کند؟
12.مه گرفت یا خسوف چیست؟
13.خورگرفت یا کسوف چیست؟



.ماه از زمین چقدر فاصله دارد؟
ماه دریک فاصله متوسط 384.400 کیلومتری به دور زمین می چرخد. به عنوان مثال، یک فرد پیاده می تواند این مسافت را در 11 سال، یک ترن مترو در 5 ماه و یک جمبوجت در20 روز طی کند. یک فضاپیما این مسافت را درچند روز و یک علامت نوری یا راداری آن را فقط درمدت 3/1 ثانیه می پیماید. به همین خاطر گفته می‌شود که ماه از زمین 3/1 ثانیه نوری فاصله دارد. این فاصله اگر چه برای ما انسانهای یک مسافت بسیار طولانی است، اما درمقایسه با ابعاد کیهان فاصله بسیار کمی محسوب می‌شود. سیاره زحل یا کیوان (از سیاره های منظومه شمسی که بعد از مشتری بزرگترین سیاره است و هشت قمر دارد) یک ساعت نوری و نزدیکترین خورشیدٍ همسایه  سال نوری با ما فاصله دارد. سریعترین فضاپیماهای ما برای رسیدن به آنجا دهها هزار سال در راه خواهند بود.
2.چرا فاصله ماه و زمین تغییر می کند؟
اگر مدار ماه به دور زمین یک دایره دقیق بود، فاصله ماه تا زمین همواره ثابت می‌ماند؛ ولی مدار ماه به صورت یک بیضی است. دراین مدار، فاصله زمین- ماه به طور دائم در تغییر است. ماه درقسمتی از مدار که نزدیک به زمین است، فقط 356.500کیلومتر، و در قسمتی از مدار که  دور از زمین است، 406.700 کیلومتر از ما فاصله دارد.



خرید و دانلود مقاله در مورد ماه همسایه ما در کیهان


تجدد یا تمدن - دکتر علی شریعتی

تجدد یا تمدن - دکتر علی شریعتی

علی شریعتی متفکر و روشن فکر عصر معاصر که گفته ها و نوشته های بیشماری از خود به جای گذاشته است که متفکران پس از چندین دهه باز هم کتب و سخنرانی های علی شریعتی را منبع معتبری برای سنجش افکار . ارزیابی تفکرات مکاتب می دانند. حال فایلی که پیش روی شماست یکی از گهربار ترین ناگفته های دکتر شریعتی ست که هیچگاه اجازه انتشار نیافت. این سخنرانی ها که بر روی نوارکاست ضبط شده اند با تلاش عزیزان بخش تهیه و آماده سازی سایت Book-Let بصورت متنی و کتاب PDF تقدیم علاقه مندان می شود. تایپ شده از روی سخنرانی های علی شریعتی که بعد ها ممنوعه اعلام شد فرمت : پی دی اف تعداد صفحات : 127 صفحه



خرید و دانلود تجدد یا تمدن - دکتر علی شریعتی


ارزیابی تاثیرتبلیغات تلویزیونی بانک کشاورزی برسپرده‌گذاری درحساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز

ارزیابی تاثیرتبلیغات تلویزیونی بانک کشاورزی برسپرده‌گذاری درحساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه43

-  مقدمه

درمحیط نامطمئن و رقابتی امروزی، شرکت‌هایی موفق خواهند بود که نسبت به تحولات سریع بازار، رقبا، نظام‌های توزیع، رسانه‌های جمعی و فن‌آوری جدیدی که در محیط آنها رخ می‌دهد بینش و آگاهی بیشتری به دست آورند و بتوانند به طور مؤثر، اهداف، محصولات و خدمات شرکت و مزیت رقابتی خود را به مشتریان بازار هدف بشناسانند. به علاوه از طریق آگاهی‌دادن از وجود محصول یا خدمت جدید، ایجاد تصویر مثبت از شرکت در اذهان مشتریان، ایجاد رجحان و برتری نسبت به یک نام تجاری و متقاعدکردن مشتریان به خرید کالا اقدام و نسبت به برقراری ارتباط مستمر و دائمی با مشتری اقدام نمایند. سرانجام، شرکت‌هایی موفق خواهند بود که رضایت مشتریان خود را بیشتر تامین کنند. رسالت واقعی بازاریابان، درک نیازها و خواسته‌های مشتریان و ارائه راهکارهایی است که رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. شرکت‌های آگاه، شرکت‌هایی هستند که صرفاً به دنبال فروش نباشند، بلکه باید رضایت بلندمدت مشتریان را از طریق کیفیت و خدمات برتر، همراه با فایده، وجهه همت خود قراردهند.

یکی از ابزارهای بازاریابی که در صورت اجرای  موفق و مؤثر می‌تواند منجر به نایل‌شدن به اهداف فوق گردد، تبلیغات (Advertising) است؛ همه ساله هزینه‌های گزافی صرف تبلیغات شرکت‌ها می‌شود، ولی به دلیل عدم استفاده صحیح و کارآ از شیوه‌ها و فنون تبلیغات و دیگر روش‌های ترفیع (promotion)، بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها به هدر می‌رود. امروزه، همچنان که بسیاری از شرکت‌های موفق  هم دریافته‌اند، کسب شهرت و اعتبار بسیار دشوار و از دست دادن آن بسیار آسان است همچنین در محیط رقابتی بازارهای امروزی، هزینه تبلیغات از طریق رسانه‌ها در حال افزایش و همزمان، اثربخشی این تبلیغات به علت رقابت شدیدی که بین عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات مختلف و یا مشابه وجود دارد، درحال کاهش یافتن است. این بیانگر آن است که ساختار و محتوای پیام‌های تبلیغاتی و نیز رسایی و فراوانی آنها، در اثربخشی تبلیغات تاثیرچشمگیری دارد (بهمن فروزنده، 1379).



خرید و دانلود ارزیابی تاثیرتبلیغات تلویزیونی بانک کشاورزی برسپرده‌گذاری درحساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز


دانلود مقاله مرتضی مطهری

دانلود مقاله مرتضی مطهری

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

 

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

 

تعداد صفحه : 6

 

 

 

 

مقدمه:

مرتضی مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان واقع در ۷۵ کیلومتری شهر مشهد در یک خانواده روحانی چشم به جهان گشود. در کودکی برای فراگیری دروس ابتدایی به مکتبخانه رفت. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال ورزید. در سال ۱۳۱۶ علیرغم مبارزه شدید رضاشاه پهلوی با روحانیت، و با وجود مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم شد.



خرید و دانلود دانلود مقاله مرتضی مطهری


مجموعه مقالات چیدمان فضا

مجموعه مقالات چیدمان فضا

این مجموعه دربرگیرنده 15 فایل از کاملاترین مطالعات و مقالات چیدمان فضا می باشد که با داشتن آن، موضوع چیدمان فضا به صورت کاملا حرفه ای مورد شناخت شما قرار خواهد گرفت.



خرید و دانلود مجموعه مقالات چیدمان فضا