سلام
کامفار (Comfar Expert) نام نرمافزاری است که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان سنجی و طرحهای توجیه فنی و اقتصادی، شبیهسازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار میرود. این نرمافزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو)تدوین شده است. این نرمافزار قابلیت تطبیق با زبان فارسی را نیز دارد.
این آموزش به نحوه نصب نرم افزار کامفار 3 در تمامی ویندوز ها از جمله ویندوز XP، ویندوز 7، ویندوز 8 و... می پردازد. البته نرم افزار کامفار فقط در ویندوز XP نصب و اجرا می شود اما این آموزش به وسیله ویندوز مجازی شما را قادر می سازد تا در محیط ویندوزهای دیگر آن را اجرا کنید. این نسخه دارای کرک کامل و تست شده است. و از زبان شیرین فارسی نیز پشتیبانی می کند.
پایان نامه کاردانی گرافیک کاربرد نقوش گبه و دستبافتههایایرانی در دکوراسیون داخلی 230 صفحه
فرش دستبافایران اگر نگوئیم در طول قرنها، حداقل دریک قرن اخیر، پس از نفت، بزرگترین سرمایة ملی منبع درآمد ارزی صادراتی ما به شمار میرفته است و گزافه نیست اگر بگوئیم گذشته از ارزش صادراتی، هنر قالیبافی مشخص ترین وسیلة شناسائی فرهنگی ما به دنیا بوده است. هر کشور اگر صاحب چنین سرمایة بالقوهای بود نه تنها در حفظ آن می کوشید بلکه سعی می کرد هر روز آن را نسبت به روز قبل وسعت ببخشد و توسعه بدهد ولی ما نه تنها چنین نکردیم بلکه با بی توجهیها وایجاد موانع شرایط را روز به روز بدتر کرده و مانع گسترشاین صنعت عظیمایرانی نمی شدیم و اکنون کار به جائی رسیده است که همه آنانی که به نحوی دسترسی در کار تولید و فروش و صادرات فرشایران را دارند دراین نگرانی عمیق به سر می برند کهایا فردایی برای آن وجود خواهد داشت؟
پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا
گرایش توریسم
همراه با پرسش نامه
188 صفحه
چکیده:
در کشور ما فرصتهای گردشگری فراوانی وجود دارد که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است. مدیریت کلان در صنعت گردشگری باید فرصتها را شناسایی کرده و آنها را در طرح جامع گردشگری کشور بگنجاند و زمینه سرمایهگذاری را در آنها مهیا کند. ایران در میان 200 کشور جذب کننده گردشگر در جهان رتبه 56 و از نظر درآمد ارزی رتبه 69 را دارد.
گردشگری فرهنگی بهنوعی آشکار و پنهان در حراست از میراث فرهنگی یک ملت و معرفی آن به جهانیان اهمیت ویژهای دارد. ما در گونهشناسی جاذبههای گردشگری فرهنگی، هشت مورد عمده را طبقهبندی میکنیم که عبارتند از: سایتهای باستانشناسی، تاریخی و فرهنگی، الگوهای خاص فرهنگی، هنرها و صنایع دستی، فعالیتهای جذاب اقتصادی، اماکن شهری جذاب، موزهها، جشنوارهها و رویدادهای فرهنگی و آخر هم آداب و رسوم مهمانپذیری ساکنان. در این میان مجموعههای فرهنگی تاریخی سهگانه تهران شامل: نیاوران، سعدآباد و گلستان نقش بیبدیلی در رونق صنعت گردشگری ایران دارند. براین اساس، بررسی نقش این مجموعهها بر جذب گردشگر بهعنوان موضوع رساله درنظر گرفته شده است.
این رساله بهدنبال بررسی این فرضیه است که: «مدیریت صحیح مجموعههای فرهنگی و اطلاعرسانی گسترده و مفید در این زمینه هم از نظر جنبههای اقتصادی جذب گردشگر و هم از لحاظ اثرات تبلیغی و بازتاب گسترده بینالمللی میتواند نتایج بسیار مثبتی برای کشور میزبان دربر داشته باشد و زمینه را برای جذب انواع مختلف گردشگر فراهم سازد.» همچنین این اهداف و سؤالات را پیگیری میکند که مشکلات و موانع موجود در توسعه گردشگری مجموعههای فرهنگی و همچنین نقش و تأثیر مجموعههای فرهنگی بر جذب گردشگر و توسعه گردشگری در شهر تهران چیست؟
روش تحقیق در این رساله، روش توصیفی و اکتشافی و پیمایشی است که با مطالعه اسنادی و کتابخانهای و بررسی میدانی و مصاحبه با گردشگران (تکمیل پرسشنامه)در پی یافتن پاسخ به سؤالات تحقیق و بررسی زیرگسستهای گردشگری در مجموعههای فرهنگی موضوع این رساله میباشد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه که از مصاحبه با 50 نفر از گردشگر بازدیدکننده از این سه مجموعه در ایام نوروز 1390 بهدست آمده، دستمایه پاسخ به سؤالات و اثبات فرضیه رساله قرار گرفته است.
واژگان کلیدی: میراث فرهنگی؛ اماکن فرهنگی؛ مجموعه تاریخی-فرهنگی؛ گردشگر؛ صنعت گردشگری