تحقیق/پایان نامه اوراکل با فرمت ورد(word)

این تحقیق به زیر مجموعه ای از کارهای (یا توابع در دسترس) مدیر پایگاه داده ها (DBA) می پردازد که توسط اکثر کاربران اوراکل استفاده می شوند- کارهایی که محدود به DBA  نیستند. شاخص های روی جدول ها، خوشه ها،مولدهای دنباله (sequence generator) و تخصیص فضا برای جدول ها و شاخص ها از این دسته هستند. این تحقیق چگونگی ساختاردهی پایگاه های داده ای اوراکل به صورت داخلی را نشان می دهد،



خرید و دانلود تحقیق/پایان نامه اوراکل با فرمت ورد(word)


پروژه کار آفرینی وطرح توجیهی مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی

پروژه کار آفرینی  وطرح توجیهی  مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی

دانلود پروژه کار آفرینی  وطرح توجیهی  مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 26

این پروژه کار آفرینی هم در قالب درس کار آفرینی دانشجویان عزیز قابل ارائه میباشد و هم میتوان به عنوان طرح توجیهی برای دریافت وام های اشتغالزایی به سازمان مورد تقاضا ارائه نمود

مقدمه : 

احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده و یا با افرادی برخورد کرده اید که در تصمیم گیریهای مهم دچار مشکل شده اند و این مشکل عمدتاً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ی مورد انتخاب خود بوده است ؛ برای مثال برای انتخاب یک رشته تحصیلی اغلب افرادی که در موقعیت تصمیم گیری قرار می گیرند ،  بدون داشتن اطلاعاتی در مورد موضوع رشته ی ورودی و یا با داشتن اطلاعات اندک ، دچار چندگانگی در انتخاب شده و بلاجبار به یکی از آن رشته ها وارد شده که ممکن است با شرایط وخواسته های فرد هماهنگ نبوده و بعد از مدتی وی را با مشکل مواجه کند . این اتفاق در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی ، که در آنها نوع انتخاب نقش اصلی را دارد اتفاق می افتد ، برای مثال : در انتخاب رشته ورزشی ، هنری ، تحصیلی ، شغلی و ... .  این نوع تصمیم گیریها موجب پشیمانی از اتلاف وقت و هزینه مادی و معنوی شده و چه بسا افرادی بعد از مدتها به این نتیجه خواهند رسید که راه را اشتباه آمده اند و باید از راه دیگری وارد می شده اند و این امر باعث می شود که یا این افراد اجباراً در این رشته ادامه فعالیت دهند و یا حتی بعد از این مدت مجبور به خاتمه کار ویا شروع دوباره از نقطه ی دیگری شروع کنند .  این نوع اشتباهات در ظاهر فقط به بخش کوچکی از جامعه یعنی همان فرد تصمیم گیرنده و شاید بعضی از اطرافیان وی تأثیر منفی بگذارد ، در صورتیکه این نوع تصمیمات بخش عظیمی از سرمایه های جامعه را که برای آن فرد ،‌ از لحظه ورود و ادامه ی فعالیت در آن زمینه قرار داده شده را از بین می برد و همچنین ایجاد هزینه ی فرصت زیادی می کند و ضرر بسیار بزرگی را با عدم فعالیت و یا تغییر و یا حتی ادامه ی بی انگیزه ی آن رشته توسط افراد این چنینی بر روی جامعه شامل می شود .  حال برای حل این چنین مشکلات و کمتر کردن اینگونه اشتباهات باید راه حل های مختلفی را در نظر گرفت و بهترین ها را برای اجرا در تکمیل نمود . بعنوان یک راه حل موثر ، می توان مکانها و یا اداره جاتی را ایجاد کرد تا در این مکانها عرضه ی اطلاعات در زمینه های مختلف داده شود تا افراد از اتلاف وقت و سرمایه و سردرگمی فراوان در امور مهم زندگی درآیند و با دید بازتر ، با اتلاف وقت کمتر و با انگیزه ی بیشتر و قوی تر شروع به فعالیت کرده و فعالیت خود را ادامه دهند .  همانطور مشخص است بسیاری از اشتباهات افراد جامعه در زمینه های مختلف ، از نداشتن اطلاعات صحیح در آن زمینه است . براستی چرا باید با داشتن چنین سرمایه ی عظیمی ، از آن بهره ی صحیح نبرده و آنرا در اختیار تمام بخشهای جامعه قرار نداده تا از این سرمایه ی بزرگ بصورت صحیح تر استفاده شود ، در صورتی که می توان از این سرمایه ی عظیم  بهره ی فراوان برد ؟ در ادامه توضیحات مختصری درباره ی اجرا و بکارگیری این طرح داده خواهد شد .   توضیحات کلی  درباره طرح :  در حال حاضر مکانها و یا بخشهای مختلفی برای ارائه ی اطلاعات مختلف و در زمینه های مختلف ایجاد شده و وجود دارد ، اما می توان گفت هیچکدام از این بخشها و موسسات ، اطلاعات جامعی در اختیار مراجعه کنندگان قرار نمی دهند و تنها راهنمایی ها و اطلاعات جزئی ویا خیلی کلی را در زمینه های کاری مختلف ارائه می دهند و حتی در مواردی به هیچ عنوان اطلاعات داده نمی شود و در مواردی باید از اطلاعات بخشهای دیگر نیز کمک گرفت تا شاید تکمیل کننده بخشهای دیگر شود . در اینصورت به منظور راحتی بیشتر و صرف هزینه کمتر و ... می توان با نوآوری بررسی شده ، دست به ایجاد مکانها یا ادارات ونهادهایی زد که بوسیله آنها اطلاعات مختلف در زمینه های مختلف بطور یکجا و دقیق تر جمع آوری شده باشد و در اختیار نیازمندان و علاقه مندان به این اطلاعات قرار گیرد تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند دست به تصمیمات دقیق تری در زمینه های مختلف کاری ، تحصیلی ، ورزشی و ... بزنند و با این کار به اهداف زیادی نزدیک شوند . ( به امید خدا ... ) بطور کلی ، کار این مکانها می تواند به این صورت باشد که اطلاعاتی را از پایه و اصول انجام یک کار و تصمیم گیری درباره ی آن ، تا ادامه ی این مسیر را جمع آوری کرده و با انجام تغییرات و مرتب کردن این اطلاعات و در اختیار قرار دادن این اطلاعات به علاقه مندان اهداف مهمی را در پی داشته باشند . بطور کلی می توان گفت حیطه ی قرار گرفتن این اطلاعات می تواند از به ظاهر کوچکترین بخشهای جامعه گرفته و تا بزرگترین بخشها قرار داشته باشد ، چرا که تصمیمات بزرگ و بخشهای بزرگ از ابتدا بزرگ نبوده و از بخشها و تصمیمات کوچک تبدیل به تصمیمات بزرگ شده . به همین دلیل در این مکانها اطلاعات مختلفی در زمینه های متفاوت از جمله چگونگی و اطلاعاتی درباره انواع انتخاب رشته تحصیلی ، شغلی ، هنری و ... ارائه می شود ، که هر کدام از این انواع به زیر مجموعه های کوچکتر با اطلاعات جزئی تر تبدیل می شوند .  

فهرست مطالب
 
پیشگفتار                                              2
مقدمه                                                 5
توضیحات درباره طرح                                        7
تأثیرات و اهداف طرح                                         9
چگونگی کار و فعالیت این مکانها                                     12
چارت تقسیم بندی بخشهای مراکز اطلاع رسانی                             41
شرایط و نحوه ی ایجاد چنین مکانهایی چگونه است ؟                        18
کنترل بصورت دولتی یا واگذاری به بخش خصوصی ؟                        19
ایجاد بخشی برای اطلاع رسانی درباره ی کالاها و لوزم مصرفی                     22
نتیجه                                                 24



خرید و دانلود پروژه کار آفرینی  وطرح توجیهی  مرحله مقدماتی طرح ایجاد مکانهای اطلاع رسانی


دانلود مقاله طراحی و عملکرد سیستم ترمز

دانلود مقاله  طراحی و عملکرد سیستم ترمز

 

تعداد  صفحات : 92 صفحه    -   

قالب بندی :  word

 

 

 

مقدمه. 4

انواع ترمزها 5

ترمز دیسکی. 6

کالیپر چهار پیستونی. 7

ترمز کاسه ای. 8

استقرار ترمز کاسه ای. 9

انواع ترمز کاسه ای. 10

ترمز کاسه ای خود تنظیم. 11

فواصل ایمنی ترمز. 12

انتقال وزن. 13

ضعیف شدن ترمز. 14

کاهش سرعت و توقف اتومبیل. 15

هیدرولیک در ترمز. 15

لنت ترمز. 17

اثر فاکتورهای مختلف بر خواص سایشی لنت ترمز : 18

1- اثر سرعت : 18

2- اثر بار : 19

3- اثر دما : 20

4- اثر اندازه ذرات سایشی : 21

تأثیر اندازه ذرات سایشی بر نرخ فرسایش ویژه 21

طراحی ترمز. 22

ترمزهای دیسکی. 25

ترمزهای کاسه ای. 28

ترمزهای کاسه ای ( استوانه ای ) با کفشک کوتاه خارجی. 29

عملکرد ترمز خود قفل کن. 30

ترمز کاسه ای با کفشک بلند خارجی. 31

ترمز های کاسه ای با کفشک بلند داخلی. 35

ترمز های لقمه ای ( نواری) 36

عملکرد سیستم ترمز. 41

شتاب کند شونده: 41

انرژی / توان. 42

نیروهای ترمز کننده: 43

مقاومت غلتشی. 43

نیروی مقاوم آیرودینامیک.. 45

نیروی مقاومت انتقال قدرت.. 46

شیب.. 46

ترمزها 47

ضریب ترمز. 47

اصطکاک چرخ – جاده 51

ارتباط با عملکرد خودرو. 55

سرعت.. 55

فشار باد 56

بار عمودی. 56

انتظارات ملی برای عملکرد ترمز. 57

تناسب ترمز. 59

سیستمهای ترمز ضد قفلABS. 66

راندمان ترمز. 68

محاسبه عملکرد ترمز(مسافت توقف) خودروی پژو آردی. 70

نتیجه گیری : 72

پیشنهادات.. 72

ضمائم. 74

مراجع. 77

 

 

بخش اول

طراحی سیستم ترمز

 

چکیده :

این پروژه شامل دو بخش می باشد که در بخش اول توضیحات کلی در مورد ترمز و همچنین انواع ترمزها شامل ترمزهای دیسکی و کاسه ای و چگونگی کارکرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد  ، در ادامه به توضیح مباحثی همچون  فواصل ایمنی ترمز  ، انتقال وزن  ، ضعیف شدن ترمز ، کاهش سرعت و توقف اتومبیل  وهیدرولیک ترمز  می پردازیم  .  بعد از آن یکی از مهمترین پارامترهای ترمز یعنی لنت ترمز مورد بررسی قرار می گیرد . عوامل مژثر در آن بطور مفصل بحث شده است .  در آخر این بخش مراحل طراحی ترمز های دیسکی و کاسه ای ( کفشک بلند خارجی ، کفشک کوتاه خارجی ، کفشک بلند داخلی و ترمزهای نواری ) گفته می شود .

در بخش دوم عملکردسیستم ترمز را بررسی می کنیم معادلات کلی در راستای X را برای عملکرد ترمز می توان از قانون دوم نیوتن به دست اورد. به طور کلی نیروهای وارد بر خودرو را می توان مطابق زیر  نشان داد بنابر این داریم :

 

که در ان:

=wوزن وسیله نقلیه    

=gشتاب جاذبه زمین

Dx=-ax=شتاب کند شونده خطی

=Fxfنیروی ناشی از ترمز- وارد شده بر اکسل جلو

=Fxrنیروی ناشی از ترمز- وارد شده بر اکسل عقب

=DAنیروی آیرودینامیک

=زاویه شیب یا سر بالایی

هستند.

نیروهای ترمز چرخهای عقب و جلو از گشتاور ترمزها ناشی می شود و با نیروی مقاوم غلتشی و اصطکاک لغزشی ساچمه ها در بلبرینگ و نیروی مقاوم حاصله از شیب مسیر حرکت و نیروی مقاوم آیرودینامیک همراه هستند.

 

مقدمه

اکثر کسانی که با کار وسایل نقلیه آشنا هستند و یا برای مدتی رانندگی کرده‌اند بر این اعتقادند که متوقف کردن اتومبیل مهمتر از به حرکت در آوردن آن می‌باشد. اتومبیلی که روشن نمی‌شود ممکن است باعث عصبانیت راننده‌اش گردد ولی هیچ‌گونه خطری برای راننده، عابرین و حتی خود اتومبیل نخواهد داشت. در حالیکه اگر ترمزهای اتومبیلی درست کار نکند می‌تواند یک تله مرگ باشد. ترمز مکانیزمی برای کاستن سرعت اتومبیل و یا بازداشتن آن از حرکت کامل است. دراین فرآیندها، انرژی جنبشی ماشین توسط کار سایشی به حرارت تبدیل می‌شود  .

امروزه سیستم ترمز اتومبیل به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود :

1- دیسک : که به همراه چرخها می‌چرخد، اولین قسمت کوپل سایشی می‌باشد  . نوع دیسک تأثیر زیادی روی مقدار فرسایش ویژه می‌گذارد  . دیسک معمولاً از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شود. زیرا در مقایسه با چدنهای دیگر دارای هدایت حرارتی بالاتری هستند که این به دلیل ساختار صفحه‌ای آن می‌باشد. در سالهای اخیر از مواد دیگری نظیر آلومینیم تقویت شده با sic، کامپوزیت sic/c و کربن زینتر شده نیز استفاده می شود .

2- لنت ترمز : دومین قسمت کوپل سایشی می‌باشد. در هنگام ترمز، لنت به دیسک توسط پیستون هیدرولیکی فشار وارد می‌کند. نیروی سایشی بین لنت و دیسک چرخان، انرژی جنبشی وسایل نقلیه را به حرارت تبدیل می‌کند  .

3- سیستم هیدرولیکی : نیروی ترمز را از پدال به پیستون هیدرولیکی انتقال می‌دهد و پیستون نیز لنت را به دیسک فشار می‌آورد  .

امروزه دو نوع ترمز وجود دارد : ترمزهای دیسکی و ترمزدهای درام   .

ترمزهای درام زودتر طراحی شده‌اند و تا سال 1960 نیز در همه ماشینها از این نوع استفاده می‌شده است. امروزه این نوع ترمز در اتوبوسها و کامیونها استفاده می‌شوند. اخیراً ترمزهای دیسکی برای ماشینهای سنگین پیشنهاد شده‌اند  .

مهم‌ترین اختلاف بین این دو نوع ترمز طراحی لنت و دیسک می‌باشد. ولی سیستم هیدرولیکی آنها یکسان می‌باشد  . طراحی ترمزها بر جریان حرارت، خواص صدایی و راحتی تعویض تاثیر می‌گذارد  . شکل 1 شماتیکی از سیستم ترمز به همراه درام و دیسک را نشان می‌دهد .

ترمزهای دیسکی شامل دو لنت هستند که دو طرف دیسک قرار دارند و از دو طرف دیسک را نگه می‌دارند  . در این نوع ترمزها نیروی سایشی بین لنت و دیسک عمود بر نیروی عمود بر صفحه لنت می‌باشد و بر آن تأثیر نمی‌گذارد  . بنابراین نیروی ترمز با نیروی عمودی رابطه خطی دارد. در نتیجه در ترمزهای دیسکی نیروی پدال بالاتری در مقایسه با ترمزهای درام ایجاد می‌شود و بهتر ترمز می‌گیرند. در ترمزهای دیسکی لنت 7 تا 25 درصد سطح دیسک را می‌پوشاند  .

 

 



خرید و دانلود دانلود مقاله  طراحی و عملکرد سیستم ترمز


مقاله تاریخچه سفال و سرامیک

مقاله تاریخچه سفال و سرامیک

لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:
فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحه:37
فهرست مطالب:

 

سفال (سفالینه):

تاریخچه سفال و سرامیک

تاریخچه سفال در ایران :

سفالگـرى بعـد از اسلام

دوره اولیه اسلام

دوره میانى اسلام

دوره ى متـاًخـر اسلامى

بامپوش سفالى:

سفال دیوارى (غیر بارور):

بلوکهاى سقفى:

بلوک هاى تیغه اى:

سیستم دیوار خارجى با بلوک سفالى:

انواع آجر سفال در ساختمان:

 

قسمتی از متن:

 

در ساخت و ساز‌هاى متداول، بند‌هاى افقى بین بلوک‌ها مى ‌تواند با ملات معمولى (با ضخامت حدود 10 میلیمتر) یا ملات‌هاى با چگالى و یا ضخامت کمتر در نظر گرفته مى ‌شود.
بدیهى است نوع ملات مورد استفاده باید با بلوک همخوانى داشته باشد، تا دیوار به صورتى یکپارچه و همگن عمل کند. در صورتى که مشخصات بلوک و شرایط اجرا مطلوب باشد، ضخامت بند تا حدود 6 میلیمتر نیز مى تواند کاهش یابد. این نوع بلوک‌ها معمولاً در ساخت و ساز‌هاى کوتاه مرتبه و میان مرتبه استفاده مى ‌شود.
در جهت افقى، فاصله بین بلوک‌ها مى ‌تواند به صورت سرسرى یا موضعى با ملات پر شود، یا خالى بماند. در مناطق لرزه‌خیز، لازم است، علاوه بر انتخاب بلوک مناسب، ملاحظات و روش‌هاى اجراى خاص در نظر گرفته شود تا عملکرد دیوار در برابر نیرو‌هاى جانبى ناشى از زلزله جوابگوى انتظارات تعیین شده در این زمینه باشد.



خرید و دانلود مقاله تاریخچه سفال و سرامیک