دانلود مقاله کار و انرژی

 

تا بحال در مورد دینامیک بطور مفصل بر حسب نیرو، اندازه حرکت و … صحبت کرده‌ایم.
آنچه تا بحال می‌کرده‌ایم چنین بوده است که نیروی یک عامل طبیعی را بر ذره مورد بحث خود بدست می‌آوردیم (با اندازه‌گیری و …) سپس از روی این نیروی طبیعی، شتاب ذره را بدست می‌آوردیم. آنگاه با دانستن شرایط اولیه مسأله یعنی و حرکت ذره را برای زمان‌های بعدی پیش‌بینی می‌کردیم.

اما راه‌ دیگری امکان‌پذیر نیست؟ نمی‌توان جای بردار از کمیت اسکالری استفاده کرد؟ یا اینکه اصلاً را بدست نیاوریم بلکه صرفاً رابطه بین و را بدست آوریم بدون آنکه بخواهیم بدانیم که هر کدام بر حسب زمان چه مقادیری دارند یعنی که سرعت وقتی مکان ذره باشد چه برداری می‌شود: در خیلی از مسایل ما به این نیاز داریم و گاهی هم صرفاً همین برایمان مهم است. اگر از روش قدیمی استفاده کنیم می‌بایست و را بر حسب بدست آوریم آنگاه در این بین پارامتر را حذف کنیم تا با هم مستقیم رابطه یابند.
سؤالهای مختلفی پیش می‌آید مثلاً این که آیا فرآیند همواره امکان‌پذیر است؟ در صورتی می‌شود چنین رابطه‌ای را به طور مناسب برقرار دانست که بعضی خواص ریاضی را و داشته باشند تا حالت تابع داشته باشد یعنی اینکه . ممکن است در دو زمان و ، ها یکی باشند ولی سرعت‌ها فرق کنند. مثلاً وقتی پرتابه‌ای را به سمت بالا پرتاب می‌کنیم اگر موقع رفت در ارتفاعی خاص سرعتش باشد در موقع برگشت در همان ارتفاع سرعتش است و به ازای یک ، 2 تا داریم. اما جالب اینجاست که اندازه در هر دو حالت یکسان می‌ماند.

پس شاید بهتر باشد را بدست آوریم یعنی اندازه سرعت را. خواهیم دید که در خیلی از مسایل این است که مهم است نه بردار .
نکته دیگر آن که آیا به ازای همه ها لزوماً وجود دارد. یعنی اصلاً به همه نقاط فضا می‌توان دسترسی یافت؟ این امری است که قطعاً در یک حرکت اتفاق نمی‌افتد زیرا مسیر حرکت یک ذره صرفاً منحنی است ولی مجموعه‌ای از تمام حرکات ممکن که از یک نوع نیروی طبیعی نتیجه می‌شوند آیا می‌توانند تمام فضا را بپوشانند و اگر چنین کردند اگر در نقطه‌ای در مسیر همدیگر را قطع کردند آیا لزوماً در دو مسیر اندازه سرعت‌ها یکسان خواهد بود .

اینها سؤالات و موضوعاتی هستند که ما را به سمت تعاریفی جدید پیش می‌برند. آنکه سعی کنیم یک اثر طبیعی را مثلاً با یک تابع اسکالر نشان دهیم جای آنکه بردار نیروی آن را در فضا مشخص کنیم. خوب ببینیم چه می‌شود؟
کار نیروی متغیر
فرمول در صورتی صحیح است که نیروی F مقدار ثابتی باشد و یا اگر
متغیر است مقئار متوسط نیرو برابر F است در حالت کلی کار نیروی متغیر مکان F در
تغییر مکان از تا از رابطه به دست می آیداگر نمودار نیرو بر
حسب جابجایی معلوم باشد کار انجام شده در هر جابجایی با جمع جبری مساحتهای سطوح
محصور بین نمودار نیرو و محور جابجایی برابر است

 

 

 


انرژی جنبشی :
در بررسی حرکت اجسام معمولا دو نوع انرژی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. انرژی پتانسیل که ناشی از مکان قرار گیری جسم نسبت به سطحی که به عنوان سطح با پتانسیل صفر فرض می‌شود و انرژی جنبشی که هر جسم به دلیل حرکت دارای این نوع انرژی است. یعنی اگر جسمی ثابت باشد، انرژی جنبشی آن صفر خواهد بود. مخصوصا در مواردی که نیروهای موجود در مسئله از نوع پایستار باشند در این صورت انرژی مکانیکی بقا دارد و لذا اگر انرژی جنبشی جسم افزایش پیدا کند، انرژی پتانسیل کاهش می‌یابد و برعکس کاهش انرژی جنبشی با افزایش انرژی پتانسیل همراه است.

 

 

 

قضیه کار و انرژی
معمولا بیشترین کاربرد انرژی جنبشی در بحث حرکت در قضیه کار و انرژی ظاهر می‌شود. لازم به یادآوری است که هرگاه در اثر اعمال نیرویی ، یک جسم از محل اولیه خود جابجا شود، در این صورت می‌گویند که نیرو بر روی جسم کار انجام می‌دهد. بنابراین قضیه کار و انرژی بیان می‌کند که هرگاه بر روی جسمی کار انجام شود، انرژی جنبشی آن تغییر می‌کند. به عبارت دیگر تغییرات انرژی جنبشی با انجام کار انجام شده بر روی جسم برابر است.

 

قضیه کار و انرژی قانون جدید و مستقلی از مکانیک کلاسیک نیست. این قضیه برای حل مسائلی مفید است که در آنها کار انجام شده توسط نیروی برایند به راحتی قابل محاسبه است و ما می‌خواهیم سرعت ذره را در مکانهای خاصی پیدا کنیم. آنچه بیشتر اهمیت دارد این واقعیت است که قضیه کار و انرژی نقطه آغازی برای یک تعمیم جامع در علم فیزیک است. چون در بسیاری از موارد بهتر است کار انجام شده توسط هر نیرو را جداگانه محاسبه کرده و نام خاصی برای کار انجام شده توسط هر نیرو قائل شویم. لذا آنچه قبلا در مورد معتبر بودن این قضیه در مواردی که به صورت کار انجام شده توسط نیروی برایند تعبیر می‌کنیم، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
یکای انرژی جنبشی
انرژی جنبشی یک جسم در حال حرکت با کاری که می‌تواند انجام دهد تا به حال سکون برسد، متناسب است. این نتیجه اعم از این که نیروهای اعمال شده ثابت یا متغیر باشند، صادق است. بنابراین یکای انرژی جنبشی و کار یکسان خواهند بود و انرژی جنبشی مانند کار یک کمیت اسکالر است. انرژی جنبشی گروهی از ذرات صرفا از انرژی جمع اسکالر انرژیهای جنبشی تک تک ذرات آن گروه بدست می‌آید.
انرژی جنبشی جسم صلب
معمولا در مورد حرکت جسم صلب به عنوان سیستمی از ذرات ، دو نوع انرژی جنبشی می‌توانیم تعریف کنیم. این دو نوع انرژی که بواسطه نوع حرکت به دو صورت متفاوت می‌تواند وجود داشته باشد.
انرژی جنبشی انتقالی
گفتیم که انرژی کمیتی اسکالر است. بنابراین در مورد یک سیستم متشکل از چند ذره ، انرژی جنبشی کل برابر با مجموع انرژی جنبشی تک تک ذرات خواهد بود. اما در مورد یک جسم صلب که تعداد ذرات خیلی زیاد است، نقطه‌ای به عنوان مرکز جرم تعریف می‌شود که نماینده کل جسم صلب است. بنابراین انرژی جنبشی انتقالی نیز به صورت نصف حاصلضرب جرم جسم صلب در مجذور سرعت مرکز جرم تعریف می‌شود.
انرژی جنبشی دورانی
جسم صلبی را در نظر بگیرید که با سرعت زاویه‌ای ω حول محوری که نسبت به یک چارچوب لخت خاص ثابت است، می‌چرخد. هر ذره این جسم در حال دوران مقدار معینی انرژی جنبشی دارد. چون تعداد این ذرات در جسم صلب زیاد است، لذا کمیتی به نام لختی دورانی تعریف می‌شود. لختی دورانی به صورت مجموع جملاتی تعریف می‌شود که هر جمله با حاصل ضرب جرم یک ذره از جسم صلب در مجذور فاصله عمودی ذره از محور دوران برابر است. بنابراین انرژ ی جنبشی دورانی جسم صلب که بخاطر دوران حاصل می‌شود، برابر است با نصف حاصل ضرب لختی دورانی جسم صلب در مجذور سرعت زاویه‌ای.

 

این رابطه شبیه انرژی جنبشی انتقالی جسم است. یعنی سرعت زاویه‌ای مانسته سرعت خطی است و لختی دورانی مانسته جرم لختی یا جرم انتقالی است. هر چند جرم یک جسم به محل آن بستگی ندارد، ولی لختی دورانی به محوری که جسم حول آن می‌چرخد، بستگی دارد. در واقع می‌توان گفت که انرژی جنبشی دورانی همان انرژی جنبشی انتقالی معمولی تمام اجزای جسم است و نوع جدیدی از انرژی نیست. انرژی جنبشی دورانی در واقع راه مناسبی برای بیان انرژی جنبشی هر جسم صلب در حال دوران است. انرژی جنبشی دورانی جسمی که با سرعت زاویه‌ای معین می‌چرخد، نه تنها به جرم جسم بستگی دارد، بلکه به چگونگی توزیع جرم آن نسبت به محور دوران نیز وابسته است.

 


کار :
آنچه از واژه کار در اذهان عمومی وجود دارد، با آنچه که در علم فیزیک به عنوان کار تعریف می‌شود، تفاوت دارد. در نظر عامه مردم هرگونه تلاش یا فعالیت را که از طرف یک شخص انجام می‌شود، کار می‌گویند، گو اینکه نتیجه این عمل مثبت ، منفی یا بی‌ نتیجه باشد. اما از نظر علم فیزیک عامل انجام کار نیرو است و تنها در شرایط خاصی که عمل نیرو منجر به جابجایی جسم شود، می‌توان به عمل نیرو واژه کار را اطلاق نمود. بنابراین اگر نیرویی بر یک جسم وارد شده ، ولی نتواند آن را جابجا کند، کار انجام یافته توسط نیرو صفر خواهد بود.

 

به عنوان مثال فرض کنید یک سنگ بسیار بزرگی در یک محل قرار داده شده است. حال از یک فرد خواسته می‌شود که این سنگ بزرگ را جابجا کند. فرد هر چه نیرو وارد می‌کند و به اصطلاح هرچه زور می‌زند، نمی‌تواند سنگ را جابجا کند. در این حالت علم فیزیک می‌گوید که این فرد هیچ کاری انجام نداده است. در صورتی که از نظر عمومی وی کار انجام داده است. لذا واژه کار در علم چیز متفاوت از واژه کار در اذهان عمومی است.
رابطه کار
فرض کنید که جسمی به جرم m در یک نقطه معین قرار دارد. بر این جسم نیروی ثابت F را به مدت معین t وارد کرده و آن را در راستایی که با امتداد نیرو زاویه حاده θ می‌سازد، به اندزه r جابجا می‌کنیم. در این صورت مقدار کار انجام شده بر روی جسم از رابطه زیر حاصل می‌شود.
W= F. r= FrCosθ

 

در رابطه فوق F و r کمیتهای برداری هستند و علامت نقطه در وسط آن بیانگر ضرب نقطه‌ای ، ضرب عددی یا اسکالر است. همچنین W بیانگر کار انجام شده می‌باشد.
محاسبه یکای کار
یکای کار را می‌توان از رابطه W=F.r حساب کرد. اگر برای سادگی فرض کنیم که بردار r در راستای بردار F باشد، در این صورت مقدار کار با حاصلضرب معمولی مقادیر عددی دو بردار F و r برابر خواهد بود. یعنی W=Fr خواهد بود. همچنین از مکانیک تحلیلی می‌دانیم که یکای نیرو برابر نیوتن (N) و یکای طول (r) برابر متر (m) است.بنابراین یکای کار برابر Nm خواهد بود. به افتخار ژول این واحد را ژول می‌نامند، یعنی یک ژول کار برابر با یک نیوتن در متر کار است.
محاسبه کار یک نیروی متغیر
اگر چنانچه نیروی F که عامل انجام دهنده کار است، مقدار ثابتی نباشد، یعنی در طول زمان متغیر باشد، در این صورت باید از یک رابطه انتگرالی برای محاسبه کار استفاده کنیم. در واقع مفهوم این مطلب را می‌توان اینگونه بیان کرد که فاصله جابجایی را به قسمتهای بسیار کوچک dr تقسیم می‌کنیم که در آن F مقداری ثابت است. سپس کار انجام شده در المان dr را محاسبه کرده و آنها را باهم جمع می‌کنیم و این در واقع همان مفهوم انتگرال است.
اهمیت کار
کار در واقع مفهوم بسیار مهمی است که در علم فیزیک نقش بسیار اساسی بازی می‌کند. به عنوان مثال با استفاده از مفهوم کار می‌توان در مورد یک دستگاه فیزیکی ، کمیتی به نام توان را تعریف کرد. توان عبارتست از کار انجام شده در واحد زمان بر روی دستگاه ، یا اینکه در مکانیک تحلیلی برای توصیف حرکت ذرات از قضیه کار انرژی جنبشی

 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   12 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



خرید و دانلود دانلود مقاله کار و انرژی


پاورپوینت-نورگیر در معماری- در 33 اسلاید-powerpoin-ppt

پاورپوینت-نورگیر در معماری- در 33 اسلاید-powerpoin-ppt

نور و آتش از قبل از اسلام مورد توجه ایرانیان بوده است ساخت مکانی برای نگهداری آتش در قبل از اسلام به نام آتشکده نمونه ای از آن است.

 

نور در معماری اسلامی نماد وحدت الهی است. و علاوه بر بعد مذهبی باعث مشخص تر شدن عناصر تزیین می شود

 

همانطور که از تجزیه ی نور رنگهای مختلف رنگین کمان حاصل می شود در نتیجه ورود نور در فضا نیز رنگهای مختلفی دیده میشود.

 

ما در این بخش از معماری سعی کرده ایم ورود نور به فضا از طریق عناصر مختلف بنا را به نمایش بگذاریم.

در شهر سوخته از هزاره ی سوم و دوم ق،م از روی آثار خانه هایی که دیوار آنها تا زیر سقف باقی مانده بود میتوان دریافت که هر اتاق از طریق یک در به خارج ارتباط داشته و فاقد پنجره بوده است.

در دوره ی ایلام نیز نمونه هایی از پنجره های شیشه ای به دست آمده که شامل لوله هایی از خمیر شیشه میباشد که درکنار هم و در داخل یک قاب جای گرفته اند.

در دوره ی هخامنشی در تخت جمشید وضع در ها به خوبی روشن و پاشنه گرد آنها اغلب به جای مانده است همچنین در این کاخ ها بالای در ها و حتی بام ها روزن ها و جام خانه هایی نیز وجود داشته است.

 



خرید و دانلود پاورپوینت-نورگیر در معماری- در 33 اسلاید-powerpoin-ppt


پایان نامه و تحقیق خواب و استراحت و تاثیر مثبت آن در هویت و اخلاق و رفتار فردی (فرمت فایل Word و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 51

پایان نامه و تحقیق خواب و استراحت و تاثیر مثبت آن در هویت و اخلاق و رفتار فردی (فرمت فایل Word و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 51

خواب و استراحت یکی از نیازهای اساسی بشر بوده و در سلسله نیازهای مازلو در ردیف نیازهای فیزیولوژیک قرار دارند. ( معماریان، 1380 ) وقتی که چرخه خواب و بیداری مختل شود، ممکن است سایر عملکردهای فیزیولوژیک بدن نیز تغییر کند و ممکن است اختلال در خواب، کاهش اشتها و کاهش وزن را نیز تجربه کند. ( جبرئیلی، 1383 )

این خواب و استراحت به عنوان یک مسأله مهم برای کلیه افراد جامعه، اعم از شاغلین و غیر شاغلین است و از آنجائی که نیروی انسانی ماهر و علاقه مند، پربهاترین  و ارزنده ترین ثروت و دارایی هر کشور است و بسیاری از جوامع با وجود برخورداری از منابع طبیعی سرشار،به دلیل فقدان نیروی انسانی شایسته توان استفاده از این مواهب الهی را ندارند و به سختی و مشقت، روزگار می گذرانند و دیگر ملت ها به رغم کمبود منابع طبیعی، در نتیجه داشتن نیروی انسانی کار آزموده ومناسب به آسایش و رفاه رسیده اند و با گام های بلند و استوار مسیر پیشرفت و ترقی را طی  می کنند.(کورمن، 1376: 7) بنابراین باید زمینه آسایش و راحتی و بالا بردن انگیزه در شاغلین به عنوان یک اصل در هر کشوری شناخته شده است. و پرستاران که به عنوان یکی از ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی ملزم هستند تا نیازبیماران را برآورده کنند. ( مدیده، 2003 ) کم خوابی و بامدادگرایی بی رویه و اضافی می تواند اثرات منفی زیادی بر عملکرد شغلی، کیفیت خواب،سلامت فیزیکی، سلامت روانی، زندگی اجتماعی، مصرف بی رویه داروهایمختلف و کاهش سطح تحمل تنشهای شغلی داشته باشد. ( براون، 1998 ) از آنجائی که بهره گیری بهینه از توانمندی کارکنان،  از اهداف اولیه هر سازمان می باشد که جهت تحقق آن، ایجاد رضایت و انگیزه در کارکنان ، می تواند دارای نقش اساسی باشد . بالا بردن انگیزه کارکنان و به خصوص کارکنانی که بیشتر زمان خود را در محیط های کاری می گذرانند، در مباحث منابع انسانی حائز اهمیت فراوانی است و توجه به آن در کارایی سازمان تأثیر غیر قابل انکاری دارد (ادریس و همکار، 1383 ).

1-2- بیان مسأله

خواب یکی از مهم ترین چرخه های شبانه روزی و یک الگوی پیچیده زیست شناختی است. (ویلیامز، 1383) چرخه خواب و بیداری یکی از چرخه هایبیولوژیک است که توسط عملکرد فیزیولوژیک، در روشنایی و تاریکی، برنامههای کاری، مراقبت و سایر فعالیت ها تحت تأثیر قرار می گیرد و ساعتبیولوژیک انسان نقش مهمی را در این چرخه بازی می کند. ( باقری و همکاران، 1385 )

سلامت انسان با کمیت و کیفیت خواب او در ارتباط است. این موضوع برای کارکنان و کارمندانی که تلاش دارند تا به این وسیله بتوانند به نوعی خود را با محیط کاری آشناتر ساخته و رضایت بیشتری از محیط شغلی داشته باشند، اثرات بالایی دارد. با انجام یک پژوهش، مشخص گردید بیخوابیشبانه می تواند کیفیت خواب و زندگی را تحت تاثیر قرار دهد، به گونه ای کهاحتمال ابتلای به افسردگی و اضطراب افزایش یافته و توانایی مقابله بااسترس های روزمره کم شود. ( بلانس و همکاران، 1386 )

از جمله مشاغلی که درگیر نوبت کاری و اختلال خواب ناشی از آن هستند،گروه پرستاران و پزشکان می باشد که در این میان شغل پرستاری درآمیخته با وضعیت نوبت کاری و اختلال خواب برخاسته از آن بوده و این مسألهموجب از هم گسیختگی بنیاد جسمی و روانی فرد و بروز مشکلاتی نظیراختلالات گوارشی، مشکلات قلبی، خستگی های عصبی، عدم تمرکز حواس، رفتار نامناسب، توهم ، ناسازگاری عاطفی و پرخاشگری می شو د.از سوی دیگر اختلال خواب می تواند در محیط کار بر پیکره ارایه وظایف محولهشغلی صدمه بزند و باعث تخریب کیفیت و کمیت آن و همچنین اُفت شدیدعملکرد حرفه ای که اساساً پاسخی بر نیازهای بیماران است، بشود.اختلال خواب همچنین می تواند باعث بروز معضلاتی مانند

خطاهای حرفه ای )اشتباه در دارو دادن، عدم توانایی در تصمیم گیری درموارد حاد و بحرانی، عدم ارتباط مناسب با مددجویان، ترک خدمت، عدمرضایت شخصی، کاهش عملکرد شناختی، اختلال حافظه و کاهش آمادگیو توجه افراد و صدمات غیر حرفه ای، تصادفات رانندگی، استفاده بی رویه از داروهای خواب آور، صدمات بدنی هنگام خواب آلودگی و ... گردد. در نهایتاختلال در کیفیت ارایه خدمات پرستاری، علاوه بر به تعویق افتادن سیربهبودی بیماران و بهره مند نشدن آنان از ارایه مراقبت های صحیح و به موقع، موجب کاهش بهره وری در عملکرد مدیریت پرستاری نیز می شود.

پرستاران به دلیل ماهیت شغلی خویش با انواع تنیدگی ها در محیط کارروبرو هستند و به دلیل اینکه در شیفت های کاری صبح، عصر و شب، بهطور نامنظم فعالیت می کنند از جمله افرادی هستند که در معرض بی خوابی قرار دارند و الگوی نامنظم خواب و بیداری در آن ها باعث کاهشکیفیت خواب، کم شدن طول مدت خواب و کاهش عملکرد شغلی می شود.بنابراین توجه به مشکلات خواب در میان پرستاران مهم می باشد. ( جبرئیلی، 1383 ) پرستارانی که شیفت آن ها به صورت چرخشی می باشدو اکثرًا در شیفت شب کار می کنند، ساعات خواب آ نها به ناچار در روزخواهد بود. در اغلب موارد، فعالیتهای دیگران آ نها را برای دست یافتن به خواب کافی دچار مشکل می سازد. این عدم خواب کافی، بر کیفیت خواب اثرات زیادی خواهد گذاشت و باعث می گردد تا بامدادگرایی، جای خود را به بی خوابی داده و اصلا مقوله ای با عنوان بامدادگرایی اتفاق نیفتد و کیفیتی که لزوما می تواند در خواب و برای پرستاران اتفاق بیفتد، جای خود را به بی خوابی های شدید بدهد. حال با توجه به وضعیت و نوع شغلی که پرستاران دارند، این مسئله مورد بحث قرار گرفته شده است که اصولا بامدادگرایی و کیفیت خواب تا چه اندازه برای پرستاران مفید است؟ و این موضوع در افزایش انگیزه شغلی چه اندازه اثرگذار می باشد؟

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق

اهمیت نیروی انسانی در سازمان تا به اندازه ای است که آنها را مشتریان داخلی می نامند و می توان گفت تا زمانی که این مشتریان از فعالیت خود خشنود نباشند، جلب رضایت مشتریان بیرونی بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد. بدیهی است کلیه نرم افزارها و سخت افزارها و تکنولوژی های پیشرفته ابزاری هستند که شرط اصلی استفاده کارآمد از آنها داشتن نیروی انسانی آموزش دیده، علاقه مند و متعهد است و موفقیت سازمان وابسته به کار و تلاش این نیروهاست ( ادریس و همکار،1383) یکی از سازمان هایی که بسیار زیاد به نیروی انسانی و شاغلین خود بسیار محتاج می باشد، بیمارستان ها و مراکز درمانی است که دارای تعداد زیادی پرستار و دکتر شاغل دارد و لذا توجه به روحیات و مسائل آنان، کمک زیادی به ایجاد انگیزه و رقابت در آنان می نماید. یکی از مسائل مهم در این رابطه، توجه به خواب، کیفیت خواب و بامدادگرایی این گروه است که نتیجه مستقیم در رفتار خود آنان و در رفتار آنان با بیمارانی دارد که چشم امیدشان به پرستاران است و این می تواند عملکرد پرستاران را تحت تأثیر قرار داده و باعث بروز اشتباهات حرفه ای ( مثل اشتباهات دارویی ) و اشتباهات غیر حرفه ای ( حوادث رانندگی) در آن ها شود. همین موضوع اهمیت خواب و کیفیت آن را در پرستاران بیش از پیش نشان می دهد.

1-4- اهداف تحقیق

1-4-1- هدف کلی

بررسی نقش کیفیت خواب و بامدادگرایی با انگیزش شغلی پرستاران.

1-4-2- اهداف جزئی

- رابطه زندگی خانوادگی و زندگی شغلی پرستاران.

- بررسی رابطه بین شرایط کاری و انگیزه شغلی.

- بررسی زمان کاری در کیفیت خواب پرستاران.

- بررسی نقش مهارت در ایجاد انگیزه شغلی.

- بررسی رابطه بین کیفیت زندگی و کیفیت خواب.

1-5- تعاریف عملیاتی

1-5-1- تعریف نظری

انگیزش شغلی: انگیزش از پر اهمیت ترین پیش نیازهای آموزش، یادگیری و ارتقای شغلی است. ارتقا و افزایش انگیزه، مستلزم صرف وقت، کار، تلاش، پشتکار و سرمایه گذاری توانایی جسمانی و روانی یاد گیرنده است. مجموعه ای از عوامل یا سازه های درونی و بیرونی در برانگیختگی فرد به یادگیری و مشارکت فعال او در فرایند آموزش دخیل هستند. از غریزه، سائق، نیاز و شوق گرفته تا علاقه، کنجکاوی، سبک اسناد، باور کنترل، توانمندی، انتظار، تلاش جهت پیشرفت و تا فشار والدین، فشار همسان همگی می توانند در تعامل پذیری بر نظام انگیزش کار ساز افتند و رفتار پیشرفت فرد را شکل دهند. (والبرگ، 1987).

کیفیت خواب: چرخه خواب و بیداری یکی از چرخه های بیولوژیک است کهتوسط عملکرد فیزیولوژیک، در روشنایی و تاریکی، برنامه های کاری، مراقبتو سایر فعالیت ها تحت تأثیر قرار می گیرد و ساعت بیولوژیک انسان نقشمهمی را در این چرخه بازی می کند. تحقیقات نشان داده است کهمحرومیت از خواب باعث کاهش سیستم ایمنی و کاهش عملکرد هیپوتالاموس، هیپوفیز و آدرنال در طی روزهای بعدی، کاهش تحمل گلوکز،افزایش فشارخون و افزایش خطر حوادث قلبی و عروقی به طور غیر وابسته،کاهش توانایی حداکثری سطح فعالیت افراد و همچنین استعداد فردی وقدرت غیرهوازی افراد می گردد. ( لیما و همکاران، 1390 )َ

بامدادگرایی: بامدادگرایی یکی از بازدارنده های مهم در تطابق با نوبت کاری به شمار می رود و برخی بیماری ها در شرایط نوبت کاری تشدید می شوند. ( چوبینه و همکار، 1379 )

1-5-2- تعریف عملی

انگیزش شغلی: منظور از انگیزش شغلی، میانگین نمره ای است که پاسخگویان از پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع مندرج در پیوست تحقیق به دست آورده اند.

کیفیت خواب: منظور از کیفیت خواب در تحقیق، میانگین نمره ای است که آزمودنی ها از پرسشنامه  کیفیت خواب پیتزبرگ به دست آورده اند.

بامدادگرایی: منظور از بامدادگرایی در تحقیق، میانگین نمره ای است که آزمودنی ها از مقیاس ترکیبی بامدادگرایی به دست آورده اند.

تعداد صفحات :51

فرمت فایل :Word



خرید و دانلود پایان نامه و تحقیق خواب و استراحت و تاثیر مثبت آن در هویت و اخلاق و رفتار فردی (فرمت فایل Word و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 51


دانلود پروژه نقش قبایل جنوبی عراق در روابط با مسلمانان و بر افتادن نظام ساسانی

دانلود پروژه نقش قبایل جنوبی عراق در روابط با مسلمانان و بر افتادن نظام ساسانی

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است

فهرست مطالب

چکیده1

فصل اول :کلیات تحقیق 4

1-1.مقدمه 4

2-1. بیان مسأله­7

3-1. هدف اصلی تحقیق 8

4-1.سؤال­های (اصلی و فرعی) تحقیق8

5-1. فرضیه­های تحقیق8

6-1 متغیرهای وابسته ومستقل8

7-1. ضرورت تحقیق9

8-1. روش تحقیق9

1-8-1. روش گردآوری اطلاعات10

2-8-1. ابزار گردآوری اطلاعات10

9-1. تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح10

10-1. مشکلات و تنگناهای تحقیق10

11-1. پیشینه تحقیق11

1-11-1. مقاله­های­تحقیقی 12

2-11-1. تحقیقات14

12-1. نقد منابع15

13-1.کتب سیره18

14-1.کتب انساب19

15-1. تواریخ محلی19

فصل دوم : بررسی وتبیین چگونگی­انحطاط حکومت ساسانی23

1 -2. شکست نظامی زمینه­ی شکست سیاسی ساسانیان23

2-2.تعارض­های عقیدتی وجنگ قدرت در حکومت ساسانیان24

3-2. یزدگرد سوّم، آخرین پایگاه قدرت ساسانیان26

4-2.سیاست­های غلط جنگی­پادشاه­ساسانی27

5-2. اقتدارسیاسی اعراب مسلمان28

فصل سوم: روابط­ساسانیان بااعراب مسلمان33

1-3.بررسی روابط ایرانیان با اعراب درپیش از اسلام33

2-3. نخستین فتوحات مسلمان درخارج از جزیره العرب35

3-3. چگونگی فتح ایران توسط مسلمانان38

4-3.عوامل موثر در پیروزی مسلمانان و شکست ایرانیان 47

5-3. گرایش ایرانیان به آیین اسلام49

6-3. موضع­یزگردپادشاه ساسانی در­برابرحمله­ی مسلمانان به ایران51

8-3. نقش­هرمزان­در­ادامه‏ی فتوحات مسلمانان 58

­9-3.نگرش جامعه ایرانی در مواجهه با اسلام و اعراب63

فصل چهارم :ساختاراجتماعی- اقتصادی عراق در دهه­های­آغازین­اسلامی72

1-4.عوامل داخلی­وخارجی­توسعه­ی فتوحات 72

2-4.حاکمیت و مدیریت سیاسی مدینه73

3-4.مهاجرت اعراب به عراق پس از فتح ایران76

4-4 .تأسیس شهرکوفه­ونقش­آن درفتوحات 77

5-4.تغییرساختارقدرت سیاسی­و­اجتماعی­در­دوران عثمان86

6-4.سکونت اعراب درآذربایجان87  

7-4.فتح فارس وسکونت اعراب در آن91  

8-4. فتح­کرمان وسیستان94

9-4 سکونت اعراب درخراسان96

فصل پنجم : نقش قبیله­ی­تمیم در جنگ­های دوران ابوبکر با ساسانیان107

1-5.نقش بنی تمیم درفتح عراق107

2-5.نقش قبیله­ی­تمیم در فتوح داخل ایران116

فصل ششم : نقش ثقفیان در­فتوحات­دوران­سه­خلیفه­ی اول127

فصل هفتم : نقش قبیله­ی ازد در بصره و کوفه 140

فرجام سخن145  

منابع ومآخذ 150

الف) منابع متقدم150

ب) منابع عربی152

ت) تحقیقات154

ث) کتب انگلیسی157

ج)مقاله ها157

پیوست­ها 159

چکیده انگلیسی 164

 چکیده

تاریخ­ایران­درپایان­حکومت ساسانی متأثر از ورود اعراب مسلمان به ایران و حاصل برخورد دو نظام اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی متفاوت بود.روند چگونگی پذیرش دیانت اسلام وترک آیین قدیم از سوی مردم ایران­و نتایج ناشی از آن، از مهم­ترین مسائل­قابل­بحث در­این مقطع زمانی است.در این زمان شکل گذشته جامعه ایرانی که تقریبا هزار­سال­دارای­وحدتی نسبی بود، بتدریج تغییرکرده،پیوند خود­را­با بخشی از میراث باستانی خویش، گسست وچهره‏ای­نسبتاًمتفاوت­با­گذشته­پیدا­کرد؛­زیرا­ورود­اسلام­به­ایران،­تأثیر­محسوسی­در­ساختارهای­سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی­به­جا نهاد­که­پاره‏ای از آن‏ها تا امروز­نیز ادامه یافته است. به عبارت دیگراین دوره یکی از­معدود دوره‏های­انتقالی (گذر) درتاریخ ایران است که علاوه بر ایجاد تغییرات ظاهری؛تحولات محسوس در­ بنیان‏های سیاسی و اجتماعی به وجود آورده است.تحقیق حاضر به بررسی وتبیین جایگاه ونقش قبایل جنوبی عراق در وروداسلام به ایران­وشکست­حکومت­ساسانی­وچگونگی و چرایی ؛گسترش نسبتاً­سریع­دیانت اسلام در ایران در قرن اول­هجری­ می­پردازد وتلاش می­کند به چگونگی فتوح اسلامی وحضور اعراب جنوب عراق در ایران را موردبررسی قرار دهد. دراین پایان نامه مهم­ترین قبایل تأثیر گذار در فتوحات اسلامی در جنوب عراق ،خصوصاًفتح ایران را مورد بررسی وتبیین قرار می­گیرد ونقش قبایل­جنوبی­عراق دراین فتوحات ومهاجرت آنان به ایران مورد بررسی وتبیین قرار می گیرد. محدوده زمانی بررسی در این پژوهش نیمه اول قرن اول هجری از زمان رحلت پیامبر اکرم ( ص) تا فتح کامل ایران بوسیله اعراب است .

  کلید واژه : , ایران،ساسانیان , اسلام , قبایل عرب, جنوب عراق  

فایل حاضر در قالب word در حدود 170 صفحه بوده و قابل ویرایش می باشد



خرید و دانلود دانلود پروژه نقش قبایل جنوبی عراق در روابط با مسلمانان و بر افتادن نظام ساسانی


اطلس نمودارهای تنش - کرنش (Atlas of Stress - Strain Curves)

اطلس نمودارهای تنش - کرنش (Atlas of Stress - Strain Curves)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلس نمودارهای تنش - کرنش (Atlas of Stress - Strain Curves)، چاپ دوم، بیش از 1400 منحنی تنش کرنش را از منابع معتبر در خود جمع آوری نموده است. ارائه این منحنی ها به صورت نرمال به شناسایی و مقایسه میان مواد کمک می نماید. تمامی این دیاگرام ها از سیستم متریک تبعیت می کنند و در برخی از آنها سیستم اینچی نیز گنجانده شده است. برای تمامی دیاگرام ها اطلاعاتی چون: تعیین استاندارد، منبع اصلی منحنی، خواص مکانیکی، وضعیت نمونه، نرخ کرنش، دمای آزمون و ترکیب آلیاژ به صورت زیر نویس داده شده است. این دیاگرام ها به منظور دستیابی سریع به اطلاعات به صورت مرتب و منطقی در کتاب چیده شده اند. این کتاب مرجع مشتمل بر 809 صفحه، به زبان انگلیسی، همراه با تصاویر و دیاگرام به ترتیب زیر گردآوری شده است:

Representation of Stress-Strain Behavior

Ferrous Metals

Cast Iron (CI)Carbon Steel (CS) Alloy Steel (AS) High-Strength Steel (HS) Stainless Steel (SS) Tool Steel (TS)

Nonferrous Metals

Cast Aluminum (CA) Wrought Aluminum (WA) Aluminum Laminates (LA) Copper (Cu) Magnesium (Mg) Nickel (Ni) Reactive and Refractory Metals (RM) Titanium (Ti) Pure Metals and Miscellaneous Alloys (MA) Alloy Index UNS Index

جهت خرید اطلس نمودارهای تنش - کرنش (Atlas of Stress - Strain Curves)، به مبلغ فقط 2000 تومان و دانلود آن بر لینک پرداخت و دانلود در پنجره زیر کلیک نمایید.

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی کتیا طراح برتر قیمت محصولات ما را با سایر فروشگاه ها و محصولات آن ها مقایسه نمایید!!

!!!تخفیف ویژه برای کاربران ویژه!!!

با خرید حداقل 20000 (بیست هزارتومان) از محصولات فروشگاه اینترنتی کتیا طراح برتر برای شما کد تخفیف ارسال خواهد شد. با داشتن این کد از این پس می توانید سایر محصولات فروشگاه را با 20% تخفیف خریداری نمایید. کافی است پس از انجام 20000 تومان خرید موفق عبارت درخواست کد تخفیف، شماره همراه و ایمیلی که موقع خرید ثبت نمودید را به ایمیل فروشگاه (catia2015.sellfile@gmail.com) ارسال نمایید. همکاران ما پس از بررسی درخواست، کد تخفیف را به ایمیل شما ارسال خواهند نمود.



خرید و دانلود اطلس نمودارهای تنش - کرنش (Atlas of Stress - Strain Curves)