پروژه با عنوان: بررسی علت تخریب دیرگداز دولومیتی مورد استفاده در پاتیل فولاد سازی

پروژه با عنوان: بررسی علت تخریب دیرگداز دولومیتی مورد استفاده در پاتیل فولاد سازی

 

 

 

 

 

دیرگدازهای دولومیتی به علت مقاومت مطلوب در برابر سرباره های قلیایی و بهبود کیفیت فولاد تولیدی در نتیجه حذف فسفر و گوگرد، به طور گسترده در صنایع فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت فولاد ایران نیز دیرگدازهای دولومیتی با توجه به مزایای ذکر شده و قیمت نسبتا مطلوب و گستردگی منابع طبیعی آن به طور گسترده ای مورد مصرف واقع می شوند. به گونه ای که شرکت ذوب آهن اصفهان در حال حاضر در پاتیل های فولاد سازی ثانویه (LF) منحصرا از آجرهای دیرگداز دولوما قطرانی استفاده می کند. البته معایبی از جمله هیدراته شدن در مجاورت هوا و مقاومت نسبتا ضعیف در برابر شوک های حرارتی، استفاده از این دیرگداز را با محدودیت هایی مواجه می سازد. لذا تخریب دیرگدازهای دولومیتی بر اثر عوامل مختلف، موجب کاهش راندمان شده و مشکلات فراوانی را برای واحدهای فولاد سازی ایجاد می نماید. در این پروژه علل تخریب دیرگداز دولوما قطرانی مورد استفاده در پاتیل های فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان مورد مطالعه قرار گرفته است. برای این منظور ریز ساختار دیرگداز در ناحیه های مختلف توسط میکروسکوپ نوری و میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) مجهز به اسپکتروسکپی اشعه ایکس (EDX) مورد مطالعه قرار گرفت. آنالیز کیفی دیرگداز در تماس با مذاب و سرباره و فازهای فرعی تشکیل شده، به کمک دستگاه پراش پرتو ایکس (XRD) و آنالیز شیمیایی سرباره توسط اسپکتروسکپی فلورسانس پرتو ایکس (XRF) تعیین گردید. بررسی ها نشان می دهد که تخریب در ناحیه کف پاتیل و جداره نزدیک به کف پاتیل بر اثر عوامل فیزیکی ناشی از برخورد مذاب، و تخریب در آجرهای بدنه پاتیل در ناحیه تماس با مذاب بر اثر ترک های ناشی از شوک های حرارتی و نفوذ مذاب به درون این ترک ها می باشد. همچنین مشاهده گردید که تخریب در ناحیه آجرهای خط سرباره بر اثر خوردگی شیمیایی ناشی از واکنش با سرباره می باشد. مشاهده شد بر اثر واکنش فازهای موجود در سرباره نظیر FeO و SiO2 با CaO موجود در دولوما، فاز زود ذوب کلسیم فریت نظیر CaFeO3 و فاز ترد شکننده دی کلسیم سیلیکات (C2S) تشکیل می گردد. که تشکیل این فازها از علل اصلی تخریب و خوردگی دیرگداز دولوما قطرانی در تماس با سرباره فولادسازی محسوب می گردد...

پروژه بررسی علت تخریب دیرگداز دولومیتی مورد استفاده در پاتیل فولاد سازی، مشتمل بر 6 فصل، 101 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: مروری بر منابع مطالعاتی

مقدمه (انواع، خواص و کاربرد دیرگدازهای دولومیتی)مواد اولیه مصرفیانواع دیرگدازهای دولومیتینقش و اهمیت کربن در دیرگدازهای دولومیتیکاربرد دیرگدازهای دولومیتی در صنایع مختلفمزایا و معایب دیرگدازهای دولومیتی

فصل 2: بررسی خوردگی دیرگدازها

مقدمهانواع خوردگی و عوامل مؤثر بر خوردگی دیرگدازهاعوامل مکانیکی و فیزیکیعوامل ترمومکانیکیعوامل شیمیایی (خوردگی)جمع بندی عوامل مؤثر بر انحلال و خوردگی دیرگدازهاروش های ارزیابی خوردگی دیرگدازهاخوردگی دیرگدازهای اکسید کربنمروری بر فعالیت های صورت گرفته در زمینه خوردگی دیرگدازهای دولومیتی

فصل 3: روش تحقیق

تهیه نمونه هاآماده سازی نمونه ها برای آزمایشروش انجام آزمایش ها و تجهیزات مورد استفاده

فصل 4: نتایج و مشاهدات

فصل 5: بحث و بررسی نتایج

بررسی مکانیزم تخریب دیرگداز پاتیل بر اثر عوامل فیزیکی و مکانیکیبررسی مکانیزم تخریب دیرگداز پاتیل بر اثر شوک های حرارتیبررسی مکانیزم تخریب دیرگداز پاتیل بر اثر عوامل شیمیایی (خوردگی)

فصل 6: نتیجه گیری

مراجع

جهت خرید پروژه بررسی علت تخریب دیرگداز دولومیتی مورد استفاده در پاتیل فولاد سازی، به مبلغ فقط 5000 تومان و دانلود آن بر لینک پرداخت و دانلود در پنجره زیر کلیک نمایید.

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی کتیا طراح برتر قیمت محصولات ما را با سایر محصولات مشابه و فروشگاه ها مقایسه نمایید!!

!!!تخفیف ویژه برای کاربران ویژه!!!

با خرید حداقل 20000 (بیست هزارتومان) از محصولات فروشگاه اینترنتی کتیا طراح برتر برای شما کد تخفیف ارسال خواهد شد. با داشتن این کد از این پس می توانید سایر محصولات فروشگاه را با 20% تخفیف خریداری نمایید. کافی است پس از انجام 20000 تومان خرید موفق عبارت درخواست کد تخفیف، شماره همراه و ایمیلی که موقع خرید ثبت نمودید را به ایمیل فروشگاه (catia2015.sellfile@gmail.com) ارسال نمایید. همکاران ما پس از بررسی درخواست، کد تخفیف را به ایمیل شما ارسال خواهند نمود.



خرید و دانلود پروژه با عنوان: بررسی علت تخریب دیرگداز دولومیتی مورد استفاده در پاتیل فولاد سازی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.